Sport

Nasza biblioteka jest dostępna dla każdego ucznia     

więcej...

 

Biblioteka

 

Toys

Korzyści i zagrożenia związane

z Internetem.                     więcej...



 

Internet

 

sport1

 

Nasze  sukcesy...            więcej...

 

Osiągnięcia

 

Books

  ... uczniowie mogą uczestniczyć w zajęciach zgodnie ze swoimi zainteresowaniami... więcej

 

 

 

 

 

Po szkole

Jesteś tutaj:

Start ZDALNE NAUCZANIE Klasa 5
PDF Drukuj Email

Klasa V

zajęcia od 6 kwietnia do 8 kwietnia 2020r.

 

Historia klasa V  

Temat: Polska Bolesława Chrobrego

  1. Na podstawie podręcznika str. 170-174 odpowiedz na następujące pytania (maksymalnie kilka zdań do każdego pytania).

1. Misja biskupa Wojciecha.

2 Przyczyny i skutki zjazdu gnieźnieńskiego w 1000 r.

3. Polityka zagraniczna Bolesława Chrobrego.

4. 1025 rok koronacja Bolesława Chrobrego – znaczenie.

II. Wykonaj zadania z zeszytu ćwiczeń 1,2,3,5,6 strona 92-94.

 ZDROWYCH I SPOKOJNYCH ŚWIĄT

 

 

Język  polski

 

Drodzy Uczniowie!

Ten tydzień jest krótszy pod względem nauki z powodu przerwy świątecznej! Wykorzystajcie ten czas na przyjemności i odpoczynek i czytanie tylko tego, na co macie ochotę :)

Zadania przygotowane na ten tydzień na pewno nie sprawią Wam większych problemów. Przy niektórych będzie zapisana informacja, że jest to ćwiczenie dla chętnych .

Pogrubioną czcionką są zapisane tematu, które proszę wpisać do zeszytu.

Korzystamy z zeszytu ćwiczeń cz. 2.

 

1. Redagujemy ogłoszenie

Jeśli macie w domu gazety, posprawdzajcie, jak wyglądają zamieszczone w nich ogłoszenia. Jeśli akurat nic się nie znajdzie pod rękę, nie martwcie się, ponieważ w zeszycie ćwiczeń na s. 55 są podane przykłady. Przeczytajcie je i zapiszcie w zeszycie definicję ogłoszenia (jest zapisana w ćwiczeniach na tej samej stronie).  

Pamiętajcie, że ogłoszenie ma być krótkie i zawierać najważniejsze, konkretne informacje!

Proszę wykonać ćw. 2 s. 56 i ćw. 4 s. 57 (proszę o odesłanie ćwiczenia 4).

 

2. Pisowania wyrazów z rz

Przeczytajcie reguł pisowni "rz" (poznaliście je już w młodszych klasach) w zeszycie ćwiczeń na s. 112 i wykonacie ćw. 1 s. 112 . Zwracajcie uwagę na wyjątki!

Dla chętnych ćw. 2 i 3 s. 113 (wpisujemy tylko literki do wyrazów )

 

3. Pisowania wyrazów z ch

Przeczytajcie reguł pisowni "ch" (poznaliście je już w młodszych klasach) w zeszycie ćwiczeń na s. 114 i wykonacie ćw. 5 s. 115.

Dla chętnych ćw. 6 s. 116. Zwracajcie uwagę na wyjątki!

 

                       Pozdrawiam serdecznie i życzę zdrowych, spokojnych świąt!

                                                                         Do szybkiego zobaczenia!

 

 

BIOLOGIA

Witam Was i przesyłam porcję przedświątecznej wiedzy.

Dziś dowiemy się, jak zbudowany jest liść i jakie są jego funkcje.

Otwórzcie podręcznik na stronie 106 -107 i przeczytajcie tekst, który się tam znajduje (dowiedz się więcej – dla chętnych). Przypomnijcie sobie z lekcji poprzednich, co to jest chlorofil. Można też skorzystać ze słownika w podręczniku strona 165.

Teraz wykonajcie zadania z zeszytu ćwiczeń 1, 2 (dla chętnych), 3, 4, 5 na stronie 72 – 75.

Moje wskazówki:

  • Zad. 1 b - słownik w podręczniku strona 165.
  • Zad. 3 i 4 – z podręcznika strona 106 – Jak są zbudowane liście?
  • Zad.5 – podręcznik strona107 – różnorodność liści.

 

GEOGRAFIA

 

Ostatnio poznaliście klimat wilgotnych lasów równikowych. Dziś zobaczycie, jak wyglądają lasy strefy umiarkowanej.

Otwórzcie podręczniki na stronie 116 – 118. Przeczytajcie tekst. Zwróćcie uwagę na mapę. Na której półkuli rosną te lasy, na jakich kontynentach? Popatrzcie na klimatogramy. Czy przebieg temperatury jest taki, jak w lesie równikowym?

Teraz wykonajcie zadanie 5 i 6 z zeszytu ćwiczeń na stronie70.

Zadania nie są trudne. Myślę, że z powodzeniem wykonacie je bez moich wskazówek.

To już wszystko. Powodzenia!

Wszystkim życzę zdrowych i pogodnych Świąt Wielkanocnych.

Pozdrawiam.

Elżbieta Wideł

 

MATEMATYKA

Zadania na tydzień IV (06.04. – 08.04.)

Dzień dobry.

W zeszytach zapiszcie:

Lekcja1,2

Temat: Dodawanie, odejmowanie i mnożenie ułamków dziesiętnych – utrwalenie zasad

W ramach utrwalenia działań na ułamkach dziesiętnych proszę o wykonanie działań, które każdemu z Was prześlę na maila.

Przypomnijcie sobie zasady działań na ułamkach dziesiętnych (w zeszycie na kolorowo lub w ramce macie zapisane pod każdym z tematów: dodawanie, odejmowanie, mnożenie ułamków dziesiętnych)

Poproście rodziców (jeśli sami nie potraficie), aby na adres Adres poczty elektronicznej jest chroniony przed robotami spamującymi. W przeglądarce musi być włączona obsługa JavaScript, żeby go zobaczyć. przesłali rozwiązane zadania (zdjęcia, skany)

W temacie maila proszę wpisać Mat5 i wasze imię i pierwszą literę nazwiska np. Mat5AnnaK.

Wierzę, że sobie z nimi świetnie poradzicie!!!

W razie pytań bądź problemów z zadaniami, czy jakichkolwiek wątpliwości możecie do mnie pisać na powyższy adres.

Życzę miłej nauki

Z pozdrowieniami

A.Krotewicz

 

Drodzy Uczniowie 

Zajęcia z WDŻ w dniach 25.03.2020 r. do 8.04.2020 r. Temat tych zajęć to:

Z RODZICAMI MOŻNA SIĘ DOGADAĆ

Komunikacja, czyli wymiana informacji, rozmowa między co najmniej dwoma osobami.

Komunikowanie się jest podstawą naszych relacji wzajemnych, międzyosobowych. Jakie są nasze relacje z najbliższymi, przyjaciółmi, ze znajomymi? Obejrzyj filmik. O relacjach opowiadają młodzi ludzie.

http://scholaris.pl/zasob/109612

Spróbujcie w domu odegrać 3 scenki.

Scenka 1: uczeń mówi do jakiegoś przedmiotu znajdującego się w domu, np. do kwiatka na oknie lub drzwi
Scenka 2: bierze w niej udział dwóch domowników – dwoje ludzi mówi różnymi językami i nie rozumieją się wzajemnie
Scenka 3: dwóch kolejnych domowników – jeden mówi do drugiego, ale nie dochodzi do porozumienia, gdyż słuchacz ignoruje swojego rozmówcę.

Po odegraniu scenek, zastanówcie się nad swoimi odczuciami. Pomogą wam w tym pytania: co próbowali zrobić ludzie w tych scenkach, czy im się to udało i dlaczego?

Wyciągnięte wnioski (aby się porozumieć musimy być komunikatywni – pojawia się tu wzmianka o komunikacji niewerbalnej, rozumieć się wzajemnie oraz obie strony muszą tego chcieć).

Komunikacja werbalna, czyli słowna i niewerbalna, czyli gesty, mimika twarzy, ruch ciała.

Przypatrz się: jak stoisz, jak trzymasz ręce, jakie miny robisz podczas rozmowy z różnymi ludźmi? Czy one są zawsze takie same?

 

wdz

 

Jako puentę zmagań z komunikacją werbalną i niewerbalną proponuję seans z filmem w kinie familijnym.

Historia nastoletniej Miki, która z powodu problemów w szkole zostaje wysłana na wakacje do babci prowadzącej stadninę. Film o trudnych relacjach między pokoleniami, które poprawić może dzielona pasja i wspólny cel. W przypadku Miki i jej babci będzie to walka o niezwykłego konia o imieniu Wicher. Mika zaprzyjaźnia się z Wichrem – koniem, który podobnie jak ona wydaje się zagubiony i nie ufa ludziom. Tylko jej udaje się go oswoić. W ciągu kilku wakacyjnych tygodni Mika okrywa wielki talent i pasję do jazdy konnej odziedziczone po babci. Wichrowi grozi jednak niebezpieczeństwo. Czy wnuczka i babcia mimo wielu nieporozumień będą umiały razem o niego walczyć? Czy uda im się wspólnie ocalić zwierzę?

Znajdziesz odpowiedź, jeżeli obejrzysz.

„Wicher”

https://www.youtube.com/watch?v=o2THnzYWAeU

A jak już się rozsmakujecie w cudownym kinie familijnym proponuje część 2 „Wicher 2”

https://www.youtube.com/watch?v=0DRZjH6YvNc

 

 

 

zajęcia od  30 marca do  3  kwietnia 2020r.

 

Historia klasa V

Imię i nazwisko……………………………                             klasa……..

Temat: Mieszko I i początki Polski.

I. Wykonaj zadania z zeszytu ćwiczeń 1,2,3,4,5,6 strona 90-91

II. Na podstawie podręcznika strona 165-169 przy zdaniu prawdziwym napisz „prawda” przy fałszywym „fałsz” następnie wykonane zadanie podpisane proszę przesłać na adres Adres poczty elektronicznej jest chroniony przed robotami spamującymi. W przeglądarce musi być włączona obsługa JavaScript, żeby go zobaczyć. do dnia 10.04.2020 r.

1. Około 960 roku władzę w państwie Polan objął książę Mieszko I……………………………

2. Gall Anonim to słynny polski rycerz……………………………………..

3. Mieszko I to pierwszy legendarny władca Polski………………………………….

4. Żoną Mieszka I była czeska księżniczka Dobrawa………………………………

5. Mieszko I w 966 roku został ochrzczony………………………………………………

6. Poganie dla chrześcijan to wyznawcy religii niechrześcijańskiej……………………………………….

7. Skutkiem przyjęcia chrztu przez Mieszka I był rozwój kultury ziem polskich…………………………….

8. W 972 roku Mieszko I pokonał pod Cedynią margrabiego Hodona………………………………

9. Mieszko I był pierwszym królem Polski……………………………………………….

10. Dagome iudex to dokument, który opisuje granice państwa Mieszka I…………………………………

Grzegorz  Cichecki

 

 

 

Język niemiecki  arkusz 6

Dla utrwalenia słownictwa z rozdziału 4 przeczytaj je kilkukrotnie a następie przepisz do zeszytu.

Potrafię powiedzieć:

1) Ich wohne in einem Einfamilienhaus.

- Mieszkam w domu jednorodzinnym.

2) Wir haben eine Küche, ein Bad, einen Flur und ein Kinderzimmer.

- Mamy kuchnię, łazienkę, korytarz i pokój dziecięcy.

3) Ich wohne im ersten Stock.

- Mieszkam na pierwszym piętrze.

4) Ich bin im Arbeitszimmer.

- Jestem w pracowni.

5) Ich bin noch nicht fertig.

- Nie jestem jeszcze gotowy.

6) Beeil dich!

- Pośpiesz się!

7) Wir haben gemeinsam ein Zimmer.

- Mamy wspólny pokój.

8) Ich habe viel/wenig Platz für meine Sachen.

- Mam dużo/mało miejsca na moje rzeczy.

9) Ich muss den Müll wegtragen.

- Muszę wynosić śmieci.

10) Bist du schon fertig?

- Jesteś gotowy?

11) Hast du viele Pflichten zu Hause?

- Masz w domu dużo obowiązków?

12) Was für Pflichten hast du?

- Jakie masz obowiązki?

13) Wo wohnst du?

- Gdzie mieszkasz?

14) In welchem Stock wohnst du?

- Na którym piętrze mieszkasz?

 

 

 

 

 

Muzyka w kl. V

Śpiewajmy razem – chór. Rodzaje chórów – podręcznik s. 124

  1. Przeczytaj tekst w podręczniku – lekcja 24, s. 124 .
  2. Wypisz w zeszycie rodzaje chórów.
  3. Wysłuchaj utworów:

https://www.youtube.com/watch?v=yCAAErZdK4Y

https://www.youtube.com/watch?v=LnyJkhtaoXw

https://www.youtube.com/watch?v=CMs5sFcKe4Q

https://www.youtube.com/watch?v=XttF0vg0MGo

https://www.youtube.com/watch?v=SZx_oyeN_vI

https://www.youtube.com/watch?v=Thz1zDAytzU

Zastanów się, który z utworów najbardziej przypadł Ci do gustu i dlaczego?

  1. Posłuchaj piosenki „Chodź, pomaluj mój świat” ze s.124-125: https://www.youtube.com/watch?v=CANx5RcdPdo

Spróbuj zaśpiewać korzystając z tekstu zamieszczonego w podręczniku.

  1. Udało Ci się wykonać poprzednie punkty? To świetnie! W nagrodę posłuchaj tego:

https://www.youtube.com/watch?v=e2ziz9Z6G84

Mam nadzieję, że udało Ci się już wprawić w świąteczny nastrój! Pamiętaj o częstym myciu rąk, zdrowym odżywianiu i codziennej dawce ruchu przy swojej ulubionej muzyce.

Jeżeli masz taką potrzebę, to możesz się ze mną skontaktować poprzez maila: Adres poczty elektronicznej jest chroniony przed robotami spamującymi. W przeglądarce musi być włączona obsługa JavaScript, żeby go zobaczyć.

Mariola Kulawik - Sowada

 

Religia Kl. V

Temat: „Jezus czyni cuda” (30.03.2020)

Podręcznik, str. 132-134

Obejrzyjcie film:

https://www.youtube.com/watch?v=zQZMvA0czos

Notatka: str. 134 („p. 1 i p.2”)

Temat: „Jezus wskrzesza” (31.03.2020)

Podręcznik, str. 135-137

Notatka: str. 137 („p. 1 i p.2”)

Temat: „Wielki Post-przygotowanie do Wielkanocy” (06.04.2020)

Podręcznik, str. 140-142

Obejrzyjcie film:

https://www.youtube.com/watch?v=32s9Z8qjoqs

Notatka: str. 142 („p. 1”)

Temat: „Wjazd do Jerozolimy-Niedziela Palmowa” (07.04.2020)

Podręcznik, str. 143-145

Obejrzyjcie film:

https://www.youtube.com/watch?v=IJLaQ7vfeS4

Notatka: str. 145 („p. 1”)

Zadanie domowe:

Zachęcam Was - Drodzy Uczniowie, Waszych Rodziców, Rodzeństwo, Babcie i Dziadków - do codziennej modlitwy w Waszych domach, szczególnie o godz. 20.30 do wspólnej modlitwy różańcowej, a godz. 21.00 do odśpiewania APELU JASNOGÓRSKIEGO.

Życzę Wam i Waszym Rodzicom owocnego przeżycia Triduum Paschalnego i Świąt Zmartwychwstania Pana Jezusa w Waszych domach i Rodzinach. Będą to w tym roku inne Święta… nie przeżyjecie Ich w kościele, ale w domach… ale PAN JEZUS ZMARTWYCHWTAŁ… ALLELUJA!

Z modlitwą i Bożym błogosławieństwem…

Wasz ks. Mariusz Sobek, proboszcz i katecheta

 

 

31.03.2020

Drodzy uczniowie!

Zaczynamy nowy rozdział 6. Dlatego zapisujecie w zeszycie temat : „ Just the job.” W podręczniku na str.80 w zad. 1 macie zdjęcia przedstawiające zawody. Proszę nazwać zawody przedstawione na zdjęciach i zapisać je w zeszycie. W ćwiczeniach proszę zrobić całą str. 50 i przesłać mi zdjęcie tej strony na mojego maila do środy do godz.20.

                                                                                                                                               Pozdrawiam

                                                                                                                                            Spyra Agnieszka

01.04.2020

Drodzy uczniowie!;

Dzisiaj robimy str.51 w podręczniku. W zeszycie zapisujecie temat : „ Jobs- vocabulary exercises.”

W zad. 2 w podręczniku czytacie na głos słówka „jobs”. Zad. 4 robicie w zeszycie. Piszecie zdania kto pracuje w danym miejscu według wzoru w podręczniku. Zad.7 również w zeszycie. Napisz kilka zdań kim chcesz zostać w przyszłości i dlaczego. Zdjęcie tego zadania prześlijcie na mojego maila do piątku.

                                                                                                                                                         Pozdrawiam

                                                                                                                                                    Spyra Agnieszka

02.04.2020

Drodzy uczniowie!

Dzisiaj zapisujemy temat : „ She asked me to babysit.” Podręcznik str. 82. Przeczytajcie sobie historyjkę z zad. 1 na głos, a następnie zróbcie z zeszycie zad. 2 według wzoru ( kto wypowiada te zdania. Podaj imię). Zad. 3 napiszcie w zeszycie tłumaczenie wyrażeń z ramki na j.polski.

                                                                                                                                                      Pozdrawiam

                                                                                                                                                   Spyra Agnieszka

 

 

GEOGRAFIA

Witam Was serdecznie i przesyłam nową porcję wiedzy .

Dziś wybierzemy się w daleką podróż do lasów równikowych. Przygotujcie podręczniki i zeszyty przedmiotowe. W zeszytach zapiszcie temat lekcji ,,Lasy równikowe”. Teraz przeczytajcie tekst na str. 113. Dokładnie przeanalizujcie mapę. Zwróćcie uwagę, że obszary te znajdują się blisko równika. Po przeczytaniu sporządzimy notatkę.

  1. Występowanie strefy wilgotnych lasów równikowych (proszę przepisać i uzupełnić)

kontynent

Obszar występowania

Ameryka Południowa

Nizina …………..

Afryka

Kotlina ……………

Azja

Archipelag ……………….

  1. (Teraz odczytamy dane z klimatogramu, tak jak robiliśmy to na lekcji str. 113. Przepisujemy i uzupełniamy zdania)

Najwyższą temperaturę zanotowano w miesiącu ………. I wynosiła ona ……. (czerwona linia na wykresie). Najwięcej opadów zanotowano w miesiącu …….. i wynosiły ………. (niebieskie słupki)

Teraz czytamy tekst na str. 114 -116. Zapisujemy i uzupełniamy w zeszycie:

  1. Deszcze zenitalne to ………………….
  2. Zwierzęta żyjące w lesie równikowym to (4 przykłady) …………….
  3. Rośliny rosnące w lesie równikowym to ( 4 przykłady) …………..
  4. Życie mieszkańców (uzupełniamy tabelę)

mieszkańcy

Miejsce zamieszkania

Główne zajęcia

Indianie

Nizina ……………

Np. uprawa roślin, ….

Pigmeje

Kotlina ………..

 
  1. Opisz krótko, jak wygląda dom Indian.( 3 zdania)

To już wszystko. Mam nadzieję, że zainteresował Was ten obszar naszej Ziemi.

BIOLOGIA

Dziś zajmiemy się łodygą, jej funkcją oraz przekształceniami.

Przygotujcie podręczniki, przeczytajcie tekst na stronie 102 – 105. Jeżeli macie dostęp do Internetu, to proponuję obejrzeć krótki film ( wpiszcie adres docwiczenia.pl, a potem kod B57Y19). Następnie wykonajcie ćwiczenia 1, 2, 6, 7, 8 z zeszytu ćwiczeń strona 69 – 71.

Moje podpowiedzi:

  • Zad 1b wpisujemy wyrazy z czerwonych ramek.
  • Zad 2a popatrz w książce na stronie 102 Budowa i funkcje łodygi – czerwone kropki, 2b rysunek w książce strona 102,
  • Zad 6 robimy według rysunku na stronie103,
  • Zad 7,8 opisy przy zdjęciach na stronie 104, 105

To już wszystko. Zadania nie są trudne. Powodzenia.

Pozdrawiam Was !

E. Wideł

 

Język  polski

Drodzy Uczniowie!

Przypominam Wam, że od ubiegłego tygodnia obowiązuje nas realizacja podstawy programowej, dlatego w tym tygodniu skupimy się także na nowych treściach. Będą zadania, przy których pojawi się komunikat, abyście mi je odesłali!! W razie problemów wysłania maila, poproście rodziców o pomoc. Wasza Wychowawczyni będzie rozsyłać do Was na grupę zadania ode mnie z nowych zeszytów ćwiczeń, które proszę wydrukować i wkleić do zeszytu.

Wystarczy zrobić zdjęcie kartki, wysłać na adres mailowy podany na stronie szkoły ( Adres poczty elektronicznej jest chroniony przed robotami spamującymi. W przeglądarce musi być włączona obsługa JavaScript, żeby go zobaczyć. ).

Pogrubioną czcionką są zapisane tematu. Które prosze wpisać do zeszytu.

  1. Co przyniosło szczęście dwóm wampirom? Przeczytajcie komiks z podr. 201-204.

W zeszycie wykonajcie zad. 2 b,c,d s. 205. Ustnie zad. 3 s. 205, podpunkt b do zeszytu.

Czy wampiry z komiksu budzą w Was strach tak jak w typowych horrorach?

Napiszcie odpowiedź do zeszytu (Zróbcie zdjęcie odpowiedzi i odeślijcie)

Przepiszcie definicję komizmu do zeszytu s. 205.

  1. Wyrazy naśladujące dźwięki.

Zad. 6 s. 206 w zeszycie

Przepiszcie do zeszytu definicję wyrazów dzwiękonaśladowczych (czyli te, które naśladują dźwięki np. chrrr, szur szur)

Zadanie z zeszytu ćwiczeń s. 6. ( 3 i 4a) Wysłane przez wychowawczynię nr 1

  1. 3.O źródle, z którego im więcej się weźmie wody, tym więcej jej napływa.

  

     Przypomnijcie sobie treść baśni "Świąca królewna", a na jej podstawie cechy baśni.

     Następnie przeczytajcie utwór H. Sienkiewicza pt. "Bajka".

       W zeszycie wykonajcie zadanie 1. s. 219 oraz 6 s. 220 ( tak gdzie są znaki zapytania, coś należy wpisać. (Zróbcie zdjęcie uzupełnionej tabelki i odeślijcie)

  1. Powtórzenie wiadomości o wypowiedzeniu.

Przeanalizujcie schemat w podręczniku na s. 208 : podział wypowiedzeń ze względu na cel wypowiedzi. Przepisz tę część do zeszytu (ozn. ,pyt., rozk. )

Wydrukuj kartkę z zadaniami wysłanymi przez Wychowawczynię nr 2 Wykonaj wszystkie ćwiczenia na s. 78 i 79 . Nie są trudne i nie są długie :)

                                                              Powodzenia!

 

Język niemiecki  arkusz 5

Uzupełnij za pomocą podręcznika, zeszytu ćwiczeń i zeszytu. Pamiętaj wszystko jest związane z rozdziałem czwartym.

Budynki:

Dom jednorodzinny- ………………………

Drapacz chmur- ……………………………

Wieżowiec- …………………………………

Blok mieszkalny- …………………………………

Pokoje:

Łazienka- ………………………….. kuchnia-…………………………………..

Korytarz- …………………………… sypialnia- ………………………………….

Pokój dziecięcy- ………………………… biuro- ……………………………………

Czynności związane z higieną osobistą:

Myć się- …………………………………

Czesać się- ………………………………….

Golić się- ………………………………………

Myć zęby- …………………………………….

Wyposażenie pokoi:

Biurko- ………………………………..     krzesło- ………………………………..

Stół- …………………………………..     szafa- ……………………………………..

Łóżko- …………………………………. Obraz- ……………………………………

Regał- …………………………………. Fotel- ………………………………………

Dywan- ………………………………..   komoda- ……………………………………

Obowiązki:

Wyprowadzać psa- ………………………………….

Karmić kota- …………………………………………….

Nakryć do stołu- ………………………………………..

Posprzątać ze stołu- ……………………………………..

Odkurzać mieszkanie- …………………………………….

Robić zakupy dla dziadków- ……………………………….

Wynieść śmieci- …………………………………………….

Podlać kwiatki- …………………………………………………..

Piotr  Ebisch

 

MATEMATYKA

Zadania na tydzień III (30.03. – 03.04.)

Dzień dobry.

W ramach ćwiczeń utrwalających, pracowaliście online z tematyką związaną z działaniami na liczbach oraz podzielnością liczb. Czas sprawdzić efekty Waszej pracy!!!

W zeszytach zapiszcie:

Lekcja1,2

Temat: Liczby i działania

  • W podręczniku na stronie 42 są zadania 13, 14, 15. Rozwiązując w zeszycie prawidłowo te trzy zadania otrzymasz bdb, rozwiązując dowolne dwa – db, a rozwiązując tylko jedno dowolne zadanie, możesz otrzymać ocenę dostateczną.
  • A teraz czas na przypomnienie sobie dzielenia pisemnego na liczbach naturalnych. W ramach treningu proszę w zeszycie metodą pisemną rozwiązać zadanie 2/37(podręcznik).

Lekcja 3,4

Temat: Podzielność liczb

  • Przypomnij sobie cechy podzielności liczb przez 2,3,4,5, 9(podręcznik str49-54)
  • W zeszycie rozwiąż zadanie 9/53 – zapisz tok rozumowania, a nie tylko odpowiedź
  • Rozwiąż również zadanie 17/54 – liczbę podzielną przez 7 ustal na podstawie pisemnego dzielenia przez 7.

Rozłóżcie sobie prace równomiernie na cztery dni (tyle mamy matematyki w tygodniu!).

Poproście rodziców (jeśli sami nie potraficie), aby na adres Adres poczty elektronicznej jest chroniony przed robotami spamującymi. W przeglądarce musi być włączona obsługa JavaScript, żeby go zobaczyć. przesłali rozwiązane zadania z lekcji1,2 oraz z lekcji3,4 (zdjęcia, skany)

W temacie maila proszę wpisać Mat5 i wasze imię i pierwszą literę nazwiska np. Mat5AnnaK.

Wierzę, że sobie z nimi świetnie poradzicie!!!

W razie pytań bądź problemów z zadaniami, czy jakichkolwiek wątpliwości możecie do mnie pisać na powyższy adres.

Życzę miłej nauki

Z pozdrowieniami

A.Krotewicz

 

 

 

Opublikowane 23.03.2020r. - 27.03.2020r.

 

Język angielski klasa V – 26.03.2020r.

Proszę przeczytać tekst z podręcznika ze str.78 ( A journey around The UK). Ze str.79 w podręczniku zrobić zad. 2 Odpowiedzi na pytania proszę wysłać na mojego maila : Adres poczty elektronicznej jest chroniony przed robotami spamującymi. W przeglądarce musi być włączona obsługa JavaScript, żeby go zobaczyć. do piątku 27.03 do godz. 20.00 .

Proszę zrobić projekt ze str. 79 w podręczniku. Praca samodzielna. Projekt zatytułowany jest „A journey around…”. Zagadnienia do projektu: wybierz miasto z Polski, podaj jego nazwę, krótką historię miasta, co można tam zobaczyć/zwiedzić, dlaczego jest ono warte zobaczenia/ odwiedzenia. Napisz krótki tekst pod zdjęciem do każdego punktu projektu.

Na wasze prezentacje czekam do 06.04.2020r. Proszę wysłać projekty na mojego maila.

Zadanie ze str.79 i projekt będą ocenione i wpisane do dziennika.

Pozdrawiam

Spyra Agnieszka

 

Język niemiecki arkusz 4

Wykonaj pracę pod tytułem „mój pokój”. Na kartce o formacie A4 (blok rysunkowy lub techniczny) narysuj twój pokój. Czyli przedmioty które tam się znajdują (łóżko, biurko, szafa i tak dalej). Następnie podpisz je w języku niemieckim. Pamiętaj o rodzajnikach i poprawnej pisowni!

Czytelne i wyraźne zdjęcie gotowej pracy prześlij na: Adres poczty elektronicznej jest chroniony przed robotami spamującymi. W przeglądarce musi być włączona obsługa JavaScript, żeby go zobaczyć.

Podpisz pracę żebym wiedział kto jest jej autorem.

Piotr  Ebisch

 

 

Historia 

Temat :Powtórzenie wiadomości – Rozdział V : Społeczeństwo średniowiecza

Proszę z zeszytu ćwiczeń wykonać zadania nr.1,2,3,4,5,6 strona 86-87

Dla chętnych

Po przeczytaniu z podręcznika strona 140-141(Tajemnice sprzed wieków. Dlaczego rycerze brali udział w turniejach?) wykonać w zeszycie ćwiczeń zadania numer 1,2,3 strona 76-77

Grzegorz  Cichecki

 

Muzyka

Młodość Fryderyka Chopina – podręcznik s. 98

Dziś skupimy się na powtórzeniu i utrwaleniu określonego zakresu wiedzy i umiejętności.

  1. Jeżeli masz taką możliwość, obejrzyj w internecie film „Warszawa Chopina” (czas trwania to 29 minut). Osoby, które nie mają dostępu do internetu, mogą skorzystać z informacji w podręczniku do muzyki – s. 98.
  2. Ułóż w zeszycie lub na oddzielnej kartce krzyżówkę, w której głównym hasłem będzie: CHOPIN.
  3. Pod spodem zapisz polecenia do poszczególnych haseł (powinno ich być 6). Postaraj się, aby były one związane z życiem i twórczością tego kompozytora lub z okresem, w jakim żył – romantyzmem.

Powodzenia!

Mariola Kulawik - Sowada

 

Geografia

Witam i przesyłam nowe zadania.

Ostatnio czytaliście o strefach klimatycznych świata. Rodzaj klimatu ma bardzo duży wpływ na miejsce życia roślin i zwierząt. Zapoznajcie się ze strefami krajobrazowymi Ziemi. Przeczytajcie tekst w podręczniku na str. 110 – 112, a następnie uzupełnijcie rysunek w zeszytach ćwiczeń na str. 68 (zad. 4).

Powodzenia!

 

Biologia

Witam i przesyłam Wam zadania na nowy tydzień.

Przygotujcie podręcznik. Przeczytajcie tekst na stronie 98 – 101, Korzeń – organ podziemny rośliny. Wykonajcie zadania 1, 2, 3, 5 z zeszytu ćwiczeń, str. 66 -68. Zadanie 4 jest dla chętnych. Jego wykonanie wymaga przeczytania informacji ,,Dowiedz się więcej’’ z podręcznika.

Powodzenia!

Jeżeli macie do mnie pytania, to kierujcie je przez p. Wychowawczynię lub poproście rodziców, aby napisali do mnie maila.

Wszystkim życzę dużo zdrowia.

E. Wideł

 

Język niemiecki arkusz 3

Przeczytaj tekst ze strony 84 w podręczniku pod tytułem „Marie und ihre Pflichten”.

Po przeczytaniu tekstu wypisz czynności związane z Pflichten (obowiązki) i Freizeit (czas wolny).

Pflichten- ………………………………………………….

Freizeit- ………………………………………………………

Następnie wypisz, w jakim dniu jakie masz obowiązki domowe:

Montag- …………………………………………………….

Dienstag- ……………………………………………………

Mittwoch- ……………………………………………………

Donnerstag- ………………………………………………….

Freitag- ……………………………………………………….

Samstag- ……………………………………………………..

Sonntag- frei!

Zdjęcie rozwiązanego zadania prześlij na pocztę elektroniczną szkoły.

Piotr Ebisch

 

JĘZYK ANGIELSKI

Zadania na tydzień II (23.03.-27.03.)

Drodzy Uczniowie !

Poniżej znajdziecie wykaz ćwiczeń powtórzeniowych na najbliższy tydzień .

  1. 1.Wstaw prawidłowy przedimek. Gdy jest on niepotrzebny wstaw znak ”-„ :
  • An elephant has…………….very long trunk.
  • ……..Sahara is the biggest desert in the world.
  • Jenny is studying…………….biotechnology in Holland.
  • …………British Museum is open daily 10.00-17.30.
  • My cousin works as………..police officer.
  • Ronald was stabbed in………back.
  • My mother is………….nurse.
  • …………British Isles are a group off the northwest coast of Continental Europe.
  • Yesterday I saw a woman. ………woman was dressed in a trucksuit.
  • She was learning……….English.
  1. 2.Wstaw podane czasowniki w czasie Present Simple :

(drink) I…………..much tea.

(know) He left yesterday. Nobody ………….why.

(listen) They ………….to music together.

(play) Henry ………….the piano better than Fred.

(visit) We often…………Mrs Grant.

(realise) Barbara does not………….the danger.

(begin) She………..her job on Monday.

(eat) He always ………….at Gianni’s.

(do) What does a barrister …………?

(sing) Do they often …………in the streets?

 

  1. 3.Wstaw podane czasowniki w czasie Present Continuous :

(talk) They…………about their work.

(wait) My wife and I……………for a taxi.

(play) Walter………………tenis at the moment.

(lie) I don’t believe you. You……………….to me.

(study) I’m busy today. I…………..

(plan) We………………our trip now.

(look) The police ………………….for the murdurer.

(hope) …………….Henry …………….for a better job?

(see) We…………………our boss tonight.

(take) Who…………………you to the Cinema tonight?

  1. 4.Wstaw czasownik „to be „ w odpowiedniej formie:
  • The money……….. not for you.
  • I………..going there tonight.
  • She…………….going to need our help.
  • The dog………..white.
  • Let it……….. .
  • To be or not to ………… .
  • They ……….coming.
  • I……….a tailor.
  1. 5.Uzupełnij puste miejsce w zdaniu wyrazem z nawiasu:
  • You look……….(dobrze)
  • I’m in a …………… mood.(złym)
  • I’m in a …………… mood.(wspaniałym)
  • She is………..and………… . ( miła,serdeczna )
  • They are ………………… (nieuprzejmi)
  • He is too…………… . (nerwowy)
  • She is very …………….. . (ładna)
  • Marek is my………………. friend. (najlepszy)
  • She is ………………than he is . (wyższa)
  • He is as………………as Stallone. (silny)

                                                                                                         Powodzenia !

                                                                                                   Agnieszka Spyra

Język   polski

Drodzy Uczniowie!

Poniżej znajduje się wykaz zadań do wykonania na najbliższe dni.

  1. KARTKA Z PAMIĘTNIKA Napisz w zeszycie kartkę z pamiętnika z jednego dnia spędzonego w domu. Pamiętaj o elementach typowych dla tej formy wypowiedzi!
  2. OPOWIADANIE Z DIALOGIEM. Na stronie wydawnictwa GWO są dostępne jednoczęściowe zeszyty ćwiczeń: Kliknij !

https://flipbook.apps.gwo.pl/display/2749

Odszukaj s. 63, przeczytaj zamieszczony tam tekst, a następnie wykonaj w zeszycie ćw. 2,3,4,/ 64.

Możesz wydrukować kartkę i na niej wpisywać rozwiązania, a następnie wklej ją do zeszytu.

3. Przypomnij sobie zasady pisowni "U" i "Ó" ( np. w podręczniku, słowniku ortograficznym), a następnie rozwiąż dyktando i kolejne zadania

https://dyktanda.online/app/dyktando/339

https://epodreczniki.pl/a/nie-przelewaj-z-pustego-w-prozne-czyli-o-o-i-u/DfPMgzfev

  4. Przeczytaj tekst z podręcznika ze s.190 "Kosmiczne wakacje", a następnie w zeszycie wykonaj zad. 1. / s. 192 ( wypisz do zeszytu TYLKO informacje zgodne z tekstem) i zad. 2/ s. 192.

Powodzenia!

Sabina Węgrzyn - Gaweł

 

MATEMATYKA

Zadania na tydzień II (23.03. – 27.03.)

Dzień dobry.

W ramach ćwiczeń utrwalających proponuję pracę z zadaniami online.

Mając do dyspozycji komputer i Internet proszę wejść na stronę

https://szaloneliczby.pl/klasa-5

  1. Podzielność liczb

I rozwiązywać ćwiczenia oraz sprawdziany, jeśli czegoś nie pamiętacie można skorzystać z podpowiedzi znajdujących się pod sprawdzianami.

Jeżeli ktoś nie ma dostępu do Internetu proszę o kontakt na adres mailowy Adres poczty elektronicznej jest chroniony przed robotami spamującymi. W przeglądarce musi być włączona obsługa JavaScript, żeby go zobaczyć. - przygotuję wówczas zadania w wersji do druku.

Życzę miłej nauki

Z pozdrowieniami

A. Krotewicz

 

Publikowane  16-20 marca 2020r.

Język niemiecki arkusz 2

Słownictwo do lekcji 8 ze strony 80 w podręczniku:

die Wohnung sagen                                           - odkurzać mieszkanie

den Tisch abräumen                                         - posprzątać ze stołu

den Tisch decken                                               - nakryć do stołu

die Katze füttern                                               - nakarmić kota

für die Großeltern einkaufen                           - robić zakupy dla dziadków

auf die Schwester / den Bruder aufpassen     - pilnować siostry / brata

nach dem Essen abwaschen                             - pozmywać po jedzeniu

Was musst du zu Hause machen?             - Co musisz robić w domu?

Was für Pflichten hast du?                       - Jakie masz obowiązki?

Ich muss …………. .                                – Ja muszę …………. .

Po zapoznaniu się z słownictwem uzupełnij luki w tekstach na stronie 80 zadanie 1:

Tekst 1- saugen, füttern, einkaufen

Tekst 2- aufpassen, deckt

Tekst 3- abräumen, abwaschen

Po uzupełnieniu luk w tekstach przeczytaj je ze zrozumieniem.

Następnie rozwiąż zadania w zeszycie ćwiczeń rozdział 4, lekcja8, zadania 36-40.

Piotr Ebisch

 

Historia 

Temat: Zanim powstała Polska.

I. Na podstawie podręcznika str. 159-164 odpowiedz na następujące pytania (maksymalnie kilka zdań do każdego pytania).

1.Wymień najważniejsze zajęcia ludności zamieszkującej polskie ziemie ponad tysiąc lat temu.

2 Kim byli Słowianie i jakie były ich wierzenia.

3. Pierwsze państwa słowiańskie- działalność Cyryla i Metodego.

4. Kiedy i gdzie powstało państwo Polan.

II. Na podstawie mapy-podręcznik strona 163 wymień plemiona słowiańskie zamieszkujące ziemie polskie.

III. Wykonaj zadania z zeszytu ćwiczeń 1,2,3,4 strona 88-89.

Dla chętnych

Biskupin –historia osady

Grzegorz Cichecki

 

Język polski

Drodzy Uczniowie!

Poniżej znajduje się wykaz zadań do wykonania na najbliższe dni.

  1. Odrabiamy zadanie zadane w ubiegłą środę! Opisujemy Stasia Tarkowskiego
    z wykorzystaniem notatek w zeszycie oraz tekstu lektury.
  2. Proszę przeanalizować plakat, który znajduje się w podręczniku na stronie 186, a następnie wykonujemy zadania 1-3 do zeszytu.
  3. Lekcja online:

Poznam podania o legendarnych władcach Polski.

https://epodreczniki.pl/a/legendarne-poczatki-polski/D14mBeLpA

  1. Prosze przeczytać tekst LEKTURY OBOWIĄZKOWEJ pt. "Katarynka" z podręcznika ze s. 303. Następnie proszę ułożyć krzyżówkę z głównym hasłem "katarynka", wszystkie pytania mają odnosić się do treści lektury!! Czas do końca kwarantanny! Jest czas na przeczytanie! :)

                                                                                                                  Powodzenia!

Sabina Węgrzyn - Gaweł

 

Matematyka

Zadania na tydzień I (16.03. – 20.03.)

Dzień dobry.

W ramach ćwiczeń utrwalających proponuję pracę z zadaniami online.

Mając do dyspozycji komputer i Internet proszę wejść na stronę

https://szaloneliczby.pl/klasa-5

  1. Liczby i działania

I rozwiązywać ćwiczenia oraz sprawdziany, jeśli czegoś nie pamiętacie można skorzystać z podpowiedzi znajdujących się pod sprawdzianami.

Jeżeli ktoś nie ma dostępu do Internetu proszę o kontakt na adres mailowy Adres poczty elektronicznej jest chroniony przed robotami spamującymi. W przeglądarce musi być włączona obsługa JavaScript, żeby go zobaczyć. - przygotuję wówczas zadania w wersji do druku.

                                                                                                         Życzę miłej nauki

Z pozdrowieniami

A.Krotewicz

Biologia

Witam wszystkich Piątoklasistów i zapraszam do nauki w domu!

Na ostatniej lekcji rozpoczęliśmy temat o tkankach roślinnych. W zeszytach macie tabelkę, którą pomogę Wam uzupełnić. Waszym zadaniem będzie wpisać funkcję poszczególnych tkanek, którą znajdziecie na stronie 97 w podręczniku -,,To najważniejsze”. Zachęcam oczywiście do przeczytania tematu Tkanki roślinne (str. 93)

Rodzaj tkanki roślinnej

Cechy budowy

Funkcje (tu uzupełniamy)

Tkanka twórcza

Stale dzielą się

Umożliwiają ….

Tkanka okrywająca

Ściśle do siebie przylegają

Chronią rośliny ……………

Tkanka miękiszowa

Wypełnia przestrzenie pomiędzy innymi tkankami

Wytwarzają lub gromadzą ………………

Tkanka przewodząca

Są długie i łączą się w cienkie rurki

Drewno ……

Łyko ………………….

Tkanka wzmacniająca

Silne ściany komórkowe

Chronią rośliny ……………

Jeżeli chcecie się ze mną skontaktować, napiszcie maila, poproście rodziców, aby pomogli go wysłać na adres Adres poczty elektronicznej jest chroniony przed robotami spamującymi. W przeglądarce musi być włączona obsługa JavaScript, żeby go zobaczyć.

Pamiętajcie, myjcie ręce i zostańcie w domu.

Po wykonaniu zadania mam dla Was coś specjalnego.

https://www.youtube.com/watch?v=tAPgBy4cvLk

Pozdrawiam Wszystkich!

Elżbieta Wideł

Geografia

Witam wszystkich Piątoklasistów i zapraszam do nauki w domu!

Przygotujcie zeszyty i podręczniki. W zeszytach napiszcie lekcja i temat Strefy klimatyczne na Ziemi.

Zapiszcie w zeszytach:

  1. Co to jest strefa klimatyczna? Teraz przeczytajcie tekst na str. 108 i wyjaśnijcie go pisemnie w tym punkcie.      
  2. Przeczytajcie Zróżnicowanie klimatu w obrębie stref klimatycznych(podręcznik str. 109), zwróćcie uwagę na klimat górski, morski i kontynentalny. Teraz zapiszcie w zeszycie:

Klimat morski charakteryzuje się ……………….

Klimat kontynentalny – opady są …………………….

Klimat górski – wraz ze wzrostem wysokości temperatura ……………., a opady ………………………….

Wypełnijcie ćwiczenia z zeszytu ćwiczeń str. 65 zad. 1 i 2

Zadania nie są trudne.

Powodzenia! Odezwę się do Was w przyszłym tygodniu.

Elżbieta Wideł

 

Język angielski

Zadania 

Uzupełnij zdania formą przeszłą czasownika ‘ to be’ :

  1. We…………………..in Australia.
  2. She ………………..in the classroom.
  3. It……………………my birthday last week.
  4. The man……………………..in the train.
  5. It………………..an apple.
  6. You……………….in a bookshop.
  7. It…………………..a doll.
  8. I…………………….a good pupil.
  9. What……………………this?
  10. It………………………………a French lesson.
  11. It…………………….a beautiful city.
  12. He…………………my brother.
  13. I……………………..in London today.
  14. We………………….on holiday.
  15. The doctor………………………here.

Przekształć zdania na czas Past Simple:

  1. He is my friend.…………………………………………
  1. I am a man.…………………………………………
  1. It is an umbrella.………………………………………….
  1. That is a bird.……………………………………….
  1. These are your pens and pencils.…………………………………………………
  1. They are happy people.………………………………………………….
  1. This is a kitchen.……………………………………………….
  1. Those are two bags, a ruler and a rubber.……………………………………
  1. We are in.………………………………
  1. You are my brother.…………………………………..

Agnieszka  Spyra

 

 

Język niemiecki 

arkusz 1

Słownictwo do lekcji 7 ze strony 78 w podręczniku:

Ich muss den Hund ausführen.           - Muszę wyprowadzać psa.

Ich muss mein Zimmer aufräumen.   - Muszę posprzątać mój pokój.

Ich muss die Blumen gießen.             - Muszę podlać kwiatki.

Ich muss den Müll wegtragen.           - Muszę wynosić śmieci.

Ich muss beim Einkaufen helfen.       - Muszę pomagać w robieniu zakupów.

Odmiana przez osoby czasownika musieć:

ich muss

du musst

er, sie, es muss

wir müssen

ihr musst

sie, Sie müssen

Po zapoznaniu się ze słownictwem rozwiąż zadania (31-34) w zeszycie ćwiczeń z lekcji 7 rozdział 4.

Dla utrwalenia poznanego ci już materiału uzupełnij luki. Pamiętaj że potrzebne ci słownictwo powinno się znajdować bardzo dokładnie i poprawnie wypisane w zeszycie.

Der Teppich …………………. (leży) ………………………………….. (na środku).

Der Schrank …………………….. (stoi) ………………………………………… (w rogu).

Das Bild …………………………….. (wisi) …………………………………………. (na ścianie).

Die Hefte …………………………. (leżą) …………………… (na) dem Schreibtisch.

Der …………………. (krzesło) steht ………………… (obok) ……………………………… (szafa).

Das ……………………… (książka) liegt auf dem …………………….. (łóżko).

Na prawo- ………………………

Na lewo- …………………………..

Pod- ………………………………….

Nad- …………………………………

Przed-……………………………….

Za-………………………………………

Pomiędzy-………………………………..

 

Muzyka

16 – 20 marca

 

„Muzyka źródeł. Jak muzykowano w prehistorii” – podręcznik s. 119.

  1. Przeczytaj tekst o najstarszych instrumentach. Zapisz w zeszycie nazwy instrumentów prehistorycznych.
  2. Spróbuj stworzyć instrument/instrumenty perkusyjne z różnych przedmiotów dostępnych w domu.
  3. Zrób zdjęcie (w miarę możliwości) wykonanemu przez siebie instrumentowi. Po powrocie do szkoły zamieścimy je w galerii na stronie internetowej szkoły.
  4. Dla chętnych: wykonaj lapbook na temat „Fryderyk Chopin – poeta fortepianu” (sposób wykonania omawialiśmy na poprzednich zajęciach).

https://www.youtube.com/watch?v=kG-lWboo0P8

https://www.youtube.com/watch?v=4zeXmv2zPGs

 

Z muzycznym pozdrowieniem

Mariola Kulawik - Sowada

 

Kontakt

telefonPubliczna Szkoła Podstawowa w Zawadzie
ul. Kolanowska 4, Zawada,
46-022 Luboszyce
tel.: +48 77 4212881
email:  pspzawada@interia.eu

Wykonanie: LinkNet.pl