Sport

Nasza biblioteka jest dostępna dla każdego ucznia     

więcej...

 

Biblioteka

 

Toys

Korzyści i zagrożenia związane

z Internetem.                     więcej...



 

Internet

 

sport1

 

Nasze  sukcesy...            więcej...

 

Osiągnięcia

 

Books

  ... uczniowie mogą uczestniczyć w zajęciach zgodnie ze swoimi zainteresowaniami... więcej

 

 

 

 

 

Po szkole

Jesteś tutaj:

Start ZDALNE NAUCZANIE Klasa 6
PDF Drukuj Email

Klasa VI

ZAJĘCIA  OD 6 KWIETNIA DO 8 KWIETNIA 2020R.

 

Historia klasa VI

Temat: Powstanie kościuszkowskie i trzeci rozbiór Polski.

I. Na podstawie podręcznika str. 174-179 odpowiedz na następujące pytania (maksymalnie kilka zdań do każdego pytania).

1. Przyczyny powstania kościuszkowskiego 1795 r.

2. Przebieg i upadek powstania kościuszkowskiego.

3.1795 rok- trzeci rozbiór Polski.

4. Przyczyny wewnętrzne i zewnętrzne rozbiorów Polski.

II. Wykonaj zadania z zeszytu ćwiczeń 1,2,3,4 strona 88-89

ZDROWYCH I SPOKOJNYCH ŚWIĄT

 

Muzyka w kl. VI

Zaśpiewajmy, zagrajmy, zatańczmy razem! Wartość wspólnego muzykowania.

Dzisiaj przekonasz się, że żeby muzykować nie trzeba być wybitnym śpiewakiem. Wystarczą chęci i zaangażowanie.

  1. Przeczytaj tekst w podręczniku do muzyki „Lekcja 28” – s. 156 – 158.
  2. Posłuchaj i obejrzyj:
  3. Brahms – „Taniec węgierski nr 5”. Zastanów się, jaki instrument wykonuje partię solową?

https://www.youtube.com/watch?v=fOorE4QwuCc

  1. Wysłuchaj piosenki pt. „Tyle słońca w całym mieście” w wykonaniu Anny Jantar:

https://www.youtube.com/watch?v=wChFEkCqt5s

  1. Teraz spróbuj zaśpiewać, korzystając np. z tego:

https://www.youtube.com/watch?v=z54f5S3SZjI

https://www.youtube.com/watch?v=ysyMFC94d-E

             5.Przeczytaj opis tańca belgijskiego (dla przypomnienia). Spróbuj wykonać go wspólnie z domownikami. Możesz wykorzystać to:

https://www.youtube.com/watch?v=UPlYELm5c7U

  1. Udało Ci się wykonać poprzednie punkty? To świetnie! W nagrodę posłuchaj tego:

https://www.youtube.com/watch?v=e2ziz9Z6G84

https://www.youtube.com/watch?v=PJ5A0DwpeiE

Zapraszam do kontaktu poprzez maila: Adres poczty elektronicznej jest chroniony przed robotami spamującymi. W przeglądarce musi być włączona obsługa JavaScript, żeby go zobaczyć. . Znajdziesz mnie też poprzez Skype.

Mariola Kulawik – Sowada

 

Język  polski

Drodzy Uczniowie!

Ten tydzień jest krótszy pod względem nauki z powodu przerwy świątecznej! Wykorzystajcie ten czas na przyjemności, odpoczynek i czytanie tylko tego, na co macie ochotę :)

Zadania przygotowane na ten tydzień na pewno nie sprawią Wam większych problemów.

Pogrubioną czcionką są zapisane tematy, które proszę wpisać do zeszytu.

1.Średniowieczni rycerze (temat na 2 lekcje)

Zadanie dla chętnych: wyszukaj w internecie na temat średniowiecza i zapisz w zeszycie krótką notatkę

Zad. dla wszystkich: przeczytajcie tekst z podręcznika ze s. 226- 230, a następnie w zeszycie pod tematem lekcji napiszcie odpowiedzi na pytania zapisane w zad. 2 a)

2.Wybieram się na turniej rycerski! Zaproszenie

Przypomnij sobie czym jest zaproszenie. W zeszycie napisz zaproszenie na turniej rycerski (pamiętaj, aby była w nim odpowiedź na pytania: Kto zaprasza? Kogo? Na co? Kiedy? Gdzie?)

Możesz je ładnie ozdobić. Proszę o wysłanie zdjęcia pracy.

                                         Pozdrawiam serdecznie i życzę zdrowych, spokojnych świąt!

                                                                         Do szybkiego zobaczenia!

 

JĘZYK ANGIELSKI

Dzień dobry Kochani!

W tym tygodniu zaglądamy na stronę 106 i 107 w podręczniku – GET CULTURE.

Czytamy tekst na stronie 106 - FOOD TO TRY IN THE UK.

Praca projektowa: Potrawa z mojego regionu (nazwa, składniki)

Rozpoczynamy przerwę świąteczną. HAPPY EASTER!

Pozdrawiam ciepło A. Jakimowicz

 

BIOLOGIA

Witam Was Kochani i przesyłam porcję przedświątecznej wiedzy.

Dziś dokończymy temat dotyczący gadów. Proszę otworzyć podręczniki na stronie 110 – 111 i zapoznać się z tekstem, który jest tam zapisany.

Następnie wykonajcie zadanie 9, 10 na stronie 92 , dla chętnych zadania 6, 7, 8 na stronie 91

 

GEOGRAFIA

Dziś rozpoczniemy temat dotyczący walorów turystycznych Europy Południowej.

Otwórzcie podręczniki na str. 120 -121 i przeczytajcie tekst. Zwróćcie uwagę na walory przyrodnicze, kulturowe w turystyce oraz infrastrukturę turystyczną. Następnie wykonajcie zadanie 1 strona 76 z zeszytu ćwiczeń .

Zadania nie są trudne. Myślę, że z powodzeniem wykonacie je bez moich wskazówek.

To już wszystko. Powodzenia!

Wszystkim życzę zdrowych i pogodnych Świąt Wielkanocnych. Jeżeli chcecie się ze mną skontaktować to piszcie Adres poczty elektronicznej jest chroniony przed robotami spamującymi. W przeglądarce musi być włączona obsługa JavaScript, żeby go zobaczyć. Przekażcie ten kontakt Rodzicom.

Pozdrawiam.

Elżbieta Wideł

 

 

MATEMATYKA

Zadania na tydzień IV (06.04. – 08.04.)

Dzień dobry.

W zeszytach zapiszcie:

Lekcja 1, 2, 3

Temat: Zaokrąglanie liczb (podręcznik strona 82-86)

Proszę wejść na stronę   https://www.youtube.com/watch?v=dDBMlcpGr7Y i obejrzeć wprowadzenie do tego tematu

W ćwiczeniach na stronie 27 i 28 rozwiązujecie wszystkie zadania.

Po rozwiązaniu proszę odesłać skan lub zdjęcie. Będą z tego oceny.

 

Rozłóżcie sobie prace równomiernie na trzy dni (tyle mamy matematyki w tym tygodniu!).

Wierzę, że sobie z zadaniami świetnie poradzicie!!!

W razie pytań bądź problemów z zadaniami, czy jakichkolwiek wątpliwości możecie do mnie pisać.

Życzę miłej nauki

Z pozdrowieniami

A.Krotewicz

Drodzy Uczniowie 

Zajęcia z WDŻ w dniach 25.03.2020 r. do 8.04.2020 r. Temat tych zajęć to:

Z RODZICAMI MOŻNA SIĘ DOGADAĆ

Komunikacja, czyli wymiana informacji, rozmowa między co najmniej dwoma osobami.

Komunikowanie się jest podstawą naszych relacji wzajemnych, międzyosobowych. Jakie są nasze relacje z najbliższymi, przyjaciółmi, ze znajomymi? Obejrzyj filmik. O relacjach opowiadają młodzi ludzie.

http://scholaris.pl/zasob/109612

Spróbujcie w domu odegrać 3 scenki.

Scenka 1: uczeń mówi do jakiegoś przedmiotu znajdującego się w domu, np. do kwiatka na oknie lub drzwi
Scenka 2: bierze w niej udział dwóch domowników – dwoje ludzi mówi różnymi językami i nie rozumieją się wzajemnie
Scenka 3: dwóch kolejnych domowników – jeden mówi do drugiego, ale nie dochodzi do porozumienia, gdyż słuchacz ignoruje swojego rozmówcę.

Po odegraniu scenek, zastanówcie się nad swoimi odczuciami. Pomogą wam w tym pytania: co próbowali zrobić ludzie w tych scenkach, czy im się to udało i dlaczego?

Wyciągnięte wnioski (aby się porozumieć musimy być komunikatywni – pojawia się tu wzmianka o komunikacji niewerbalnej, rozumieć się wzajemnie oraz obie strony muszą tego chcieć).

Komunikacja werbalna, czyli słowna i niewerbalna, czyli gesty, mimika twarzy, ruch ciała.

wdz

 

Przypatrz się: jak stoisz, jak trzymasz ręce, jakie miny robisz podczas rozmowy z różnymi ludźmi? Czy one są zawsze takie same?

Jako puentę zmagań z komunikacją werbalną i niewerbalną proponuję seans z filmem w kinie familijnym.

Historia nastoletniej Miki, która z powodu problemów w szkole zostaje wysłana na wakacje do babci prowadzącej stadninę. Film o trudnych relacjach między pokoleniami, które poprawić może dzielona pasja i wspólny cel. W przypadku Miki i jej babci będzie to walka o niezwykłego konia o imieniu Wicher. Mika zaprzyjaźnia się z Wichrem – koniem, który podobnie jak ona wydaje się zagubiony i nie ufa ludziom. Tylko jej udaje się go oswoić. W ciągu kilku wakacyjnych tygodni Mika okrywa wielki talent i pasję do jazdy konnej odziedziczone po babci. Wichrowi grozi jednak niebezpieczeństwo. Czy wnuczka i babcia mimo wielu nieporozumień będą umiały razem o niego walczyć? Czy uda im się wspólnie ocalić zwierzę?

Znajdziesz odpowiedź, jeżeli obejrzysz.

„Wicher”

https://www.youtube.com/watch?v=o2THnzYWAeU

A jak już się rozsmakujecie w cudownym kinie familijnym proponuje część 2 „Wicher 2”

https://www.youtube.com/watch?v=0DRZjH6YvNc

 

 

ZAJĘCIA  OD  30  MARCA  DO 3 KWIETNIA 2020R.

 

 

Historia klasa VI

Imię i nazwisko……………………………                             klasa……..

Temat: Sejm Wielki i Konstytucja 3 maja

I. Wykonaj zadania z zeszytu ćwiczeń 1,2,3,4,5,6,7 strona 85-87

II. Na podstawie podręcznika strona 169-173 przy zdaniu prawdziwym napisz prawda” przy fałszywym fałsz”następnie wykonane zadanie podpisane proszę przesłać mi na adres Adres poczty elektronicznej jest chroniony przed robotami spamującymi. W przeglądarce musi być włączona obsługa JavaScript, żeby go zobaczyć. do dnia 10.04.2020 r.

1. Sejm Wielki obradował w latach 1788-1792………………………………

2. Miejscem obrad Sejmu Wielkiego był Kraków…………………………….

3. Na mocy postanowień Sejmu Czteroletniego zwiększono liczebność armii oraz opodatkowano szlachtę i duchowieństwo…………………………………………

4. Do zwolenników reform należeli między innymi Stanisław Małachowski, Ignacy Potocki, Hugo Kołłątaj…………………………………

5. Konstytucja 3 maja była pierwszą uchwaloną konstytucją na świecie……………………………..

6 .Konstytucja 3 maja znosiła wolną elekcję i liberum veto………………………………

7. Konstytucja 3 maja nie znosiła podziału Rzeczpospolitej na Polskę i Litwę………………………

8. W 1792 roku zwolennicy Konstytucji 3 maja zawiązali konfederację targowicką ………………………………

9. Order Virtuti Militari został ustanowiony przez Stanisława Augusta Poniatowskiego……………………..

10. W 1793 roku Rosja i Prusy dokonały drugiego rozbioru Polski……………………………………………………..

Grzegorz  Cichecki

 

Język niemiecki  arkusz 6

Dla utrwalenia słownictwa z rozdziału 4 przeczytaj je kilkukrotnie a następie przepisz do zeszytu.

Potrafię powiedzieć:

1) Ich putze mir die Zähne. Ich wasche mir das Gesicht. Ich wasche mir die Hände.

- Myję zęby. Myję buzię. Myję ręce.

2) Ihre Haare sind strapaziert. Seine Haare sind lockig.

- Jej włosy są sniszczone. Jego włosy są kręcone.

3) Die Friseurin hat mir die Haare gewaschen und geschnitten.

- Fryzjerka umyła i obcięła mi włosy.

4) Ich spüle den Mund aus.

- Płuczę usta.

5) Ich esse nicht so viele Süßigkeiten.

- Nie jem zbyt dużo słodyczy.

6) Ich besuche regelmäßig den Zahnarzt.

- Chodzę regularnie do dentysty.

7) Auf eine Klassenfahrt nehme ich eine Seife mit.

- Na wycieczkę klasową zabieram mydło.

8) Benimm dich!

- Zachowuj się!

9) Du sollst die Finger nicht ablecken!

- Nie masz oblizywać palców!

10) Zieh dich warm an, sonst erkältest du dich!

- Ubierz się ciepło bo się przeziębisz!

11) Zieh eine Regenjacke an, sonst wirst du nass!

- Ubierz kurtkę przeciwdeszczową bo będziesz mokry!

12) Was nimmst du mit?

- Co bierzesz ze sobą?

13) Warst du beim Friseur? Wie lange warst du dort?

- Byłaś u fryzjera? Jak długo tam byłaś?

14) Wie ist das Wetter heute? Wie wird das Wetter morgen?

- Jaka jest dzisiaj pogoda? Jaka będzie pogoda jutro?

 

 

Religia  Kl. VI

Temat: „Msza Św.- Obrzędy wstępne” (30.03.2020)

Podręcznik, str. 157-159

Obejrzyjcie film:

https://www.youtube.com/watch?v=epJ3zA39xsA

Notatka: str. 159 („p. 1”) i zadanie „wstaw brakujące słowa”…

Temat: „Msza Św.- Liturgia Słowa” (03.04.2020)

Podręcznik, str. 161-164

Obejrzyjcie film:

https://www.youtube.com/watch?v=B7RQg_eLRM0

Notatka: str. 164 („p. 1”) i zadanie: 2, 3 i 4

Temat: „Msza Św.- Przygotowanie darów i modlitwa eucharystyczna” (06.04.2020)

Podręcznik, str. 165-168

Obejrzyjcie film:

https://www.youtube.com/watch?v=dtEw-sqsYrE

Notatka: str. 168 („p. 1”) i zadanie: 2 i 3

Zadanie domowe:

Zachęcam Was - Drodzy Uczniowie, Waszych Rodziców, Rodzeństwo, Babcie i Dziadków - do codziennej modlitwy w Waszych domach, szczególnie o godz. 20.30 do wspólnej modlitwy różańcowej, a godz. 21.00 do odśpiewania APELU JASNOGÓRSKIEGO.

Życzę Wam i Waszym Rodzicom owocnego przeżycia Triduum Paschalnego i Świąt Zmartwychwstania Pana Jezusa w Waszych domach i Rodzinach. Będą to w tym roku inne Święta… nie przeżyjecie Ich w kościele, ale w domach… ale PAN JEZUS ZMARTWYCHWTAŁ… ALLELUJA!

Z modlitwą i Bożym błogosławieństwem…

Wasz ks. Mariusz Sobek, proboszcz i katecheta

JĘZYK ANGIELSKI - KLASA VI

Dzień dobry Kochani!

Kontynuujemy pracę przy jednostce tematycznej WHERE I LIVE.                                                                   

 Wykonujemy zadanie 6 ze strony 95.                                                                                                                              

ZESZYT ĆWICZEŃ: zadanie 4 ze strony 60.                                                                                                               

Ćwiczymy, powtarzamy, korzystamy ze słowników tak jak zawsze.

Pozdrawiam ciepło A. Jakimowicz

 

 

Muzyka w kl. VI

Powietrzna muzyka

  1. Przeczytaj tekst w podręczniku do muzyki „Lekcja 24” – s. 136.
  2. Zapisz w zeszycie do muzyki, własnymi słowami, co oznaczają pojęcia:

- orkiestra dęta,

- kapelmistrz,

- tamburmajor.

             3. Jeżeli masz taką możliwość, obejrzyj teledysk do piosenki pt. „Orkiestry dęte”, np.   tutaj: https://www.youtube.com/watch?v=aif3lcGvcr4

             Spróbuj przyłączyć się do nich i zaśpiewać wspólnie!

  1. Mam nadzieję, że tak jak ja, pozostajesz w swoim domu. Pamiętaj, że oprócz częstego mycia rąk oraz zdrowego odżywiania potrzebujesz jeszcze codziennej dawki ruchu. Nie ma nic przyjemniejszego od ruchu przy muzyce! Dzisiaj trochę potańczymy. Po wysłuchaniu piosenki „Orkiestry dęte” spróbuj nauczyć się zaproponowanego do niej (w podręczniku - s. 138) układu ruchowego. Możesz też wymyśleć własną choreografię! Udanej zabawy!

Jeżeli masz taką potrzebę, to możesz się ze mną skontaktować poprzez maila: Adres poczty elektronicznej jest chroniony przed robotami spamującymi. W przeglądarce musi być włączona obsługa JavaScript, żeby go zobaczyć.

Mariola Kulawik - Sowada

BIOLOGIA

Witam i przesyłam porcję wiedzy na bieżący tydzień.

Dziś dokonamy przeglądu wszystkich gadów. Proszę otworzyć i przeczytać tekst w podręczniku na stronie 107 – 109. Zwróćcie uwagę na zdjęcia i znajdujące się pod nimi podpisy. Następnie wykonajcie zadania 1, 2, 3, 4, 5 w zeszycie ćwiczeń na stronie 89 – 90.

Moja podpowiedź:

  • Zadanie 3, Musisz odnaleźć na zdjęciu żmiję zygzakowatą,
  • Zadanie 4, Ten gad opisany jest w podręczniku na stronie 109,

Na dzisiaj to wszystko. Zadania nie są trudne, powodzenia.

GEOGRAFIA

Na ostatnich zajęciach czytaliście informacje o energetyce w Europie. Dziś je uzupełnimy. Proszę napisać temat lekcji w zeszytach ,,Energia jądrowa”. Teraz przeczytajcie tekst w podręczniku na stronie 118 -119. Zwróćcie uwagę na plusy i minusy elektrowni jądrowych.

Następnie zapiszcie w zeszytach pytanie i odpowiedzcie na nie.

Czy chciałbyś (chciałabyś), aby w miejscowości w której mieszkasz wybudowano elektrownię jądrową? Swoją odpowiedź uzasadnij kilkoma argumentami.

Jeżeli Twoja odpowiedź brzmi ,,nie”, to napisz jaka inna elektrownia mogłaby tam powstać. Odpowiedź uzasadnij.

Zadanie będę sprawdzać po Waszym powrocie do szkoły.

Wszystkich serdecznie pozdrawiam. Życzę dużo zdrowia. Jeżeli macie do mnie pytania to piszcie na mój adres mailowy. Poproście rodziców, aby Wam pomogli.

E.Wideł

 

Język  polski

Drodzy Uczniowie!

                Przypominam Wam, że od ubiegłego tygodnia obowiązuje nas realizacja podstawy programowej, dlatego w tym tygodniu skupimy się także na nowych treściach. Będą zadania, przy których pojawi się komunikat, abyście mi je odesłali!! W razie problemów wysłania maila, poproście rodziców o pomoc.

Wystarczy zrobić zdjęcie kartki, wysłać na adres mailowy podany na stronie szkoły ( Adres poczty elektronicznej jest chroniony przed robotami spamującymi. W przeglądarce musi być włączona obsługa JavaScript, żeby go zobaczyć. ).

Pogrubioną czcionką są zapisane tematu. Proszę wpisać je do zeszytu.

  1. Uczymy się pisać sprawozdanie (ten temat traktujemy jako 2 godziny lekcyjne)

Przed zawieszeniem zajęć w szkole czytaliśmy sprawozdanie w podręczniku na s. 210. Przeczytajcie je sobie jeszcze raz, aby przypomnieć sobie jego treść i definicję.    

       Wykonajcie następujące zadania: ( ich całą treść można skopiować do wybranego dokumentu np.Word , wydrukować, a potem wkleić do zeszytu. Będzie zdecydowanie wygodniej ! )

Zad. 1 Ponumeruj fragmenty tekstu, by powstało uporządkowane sprawozdanie.

 ..........Mieliśmy okazję łuchać fragmentów jej utworów, kupić książki oraz otrzymać autograf z imienną dedykacją.

 ..........Wszyscy wspaniale się bawiliśmy. Żartowaliśmy z panią Anielą, zadawaliśmy jej pytania oraz wspólnie wymyślaliśmy rymowanki.

 ..........Wczoraj uczniowie Szkolnego Klubu Czytelnika wybrali się na spotkanie z pisarką Anielą Rucińską, poetką, autorką słuchowisk radiowych oraz powieści dla dzieci i młodzieży.

..........Pisarka opowiedziała nam trochę o swoim dzieciństwie. Dowiedzieliśmy się, skąd czerpie pomysły do swych książek oraz jak powstają jej wiersze.

..........Spotkanie autorskie miało się odbyć w Miejskim Domu Kultury o godzinie 10, dlatego już po pierwszej lekcji zgromadziliśmy się przed budynkiem szkoły i wraz z opiekunem panem Jackiem Wojciechowskim pojechaliśmy tramwajem do centrum miasta.

..........Pełni wrażeń wrócliśmy do szkoły dopiero na ostatnią lekcję. Najbardziej zaskoczyło nas to, że pisarka okazała się zwyczają osobą.

..........Pani Aniela Rucińska to bardzo miła osoba. Przywitała wszystkich uśmiechem oraz ciasteczkami.

Zad. 2 Na podstawie powyższego sprawozdania sformułuj kilka pytań do jego autora, a zarazem uczestnika spotkania z pisarką? Rozpocznij je podanymi wyrazami.

     Kto ..................?

     Co .....................?

     Kiedy ............ ?

     Jak ................ ?

     Dlaczego ........?

     Zad. 3 .Wyobraź sobie, że byłeś/byłaś uczestnikiem wycieczki do Jaskoni Mroźnej.

   a) Odpowiedz na pytania:

   Kiedy tam byłeś/byłaś?

   Kto wybrał się razem z Tobą?

   Co ciekawego tam zobaczyliście?

   Co nieoczekiwanego się wydarzyło?

   Jak zakończyła się przygoda?

     b) Napisz w zeszycie sprawozdanie z tej wyprawy.

Proszę o wykonanie zdjęć wykonanych zadań (wszystkich) i przesłanie na maila.

2.Słowa są twoją wizytówką.

Wykonajcie zad. 1 (ustnie ) ze s. 225.

Zastanówcie się nad poleceniem zad. 2 a, zapiszcie swoje propozycje w zeszycie, np. w tabeli:

Język potoczny

Język oficjalny

   

Ustnie wykonajcie zad. 3/ s. 225.

W zeszycie zad. 4 / 225.

3.Opisujemy witraż

    Pooglądajcie w Internecie przykładowe zdjęcia witraży (np. witraże z katedry Notre Dame)

Chcecie dowiedzieć się jak powstaje witraż?

Kliknijcie w poniższy link:

https://www.youtube.com/watch?v=hlTUoG6rEso (trwa on 4,49 min.)

Napiszcie w zeszycie czym jest witraż.

Przeczytajcie informacje podane w zadaniu 2 / 231.

W zeszycie wykonajcie zad. 3/ s.232. (Pamiętajcie o akapitach!)

Proszę o wykonanie zdjęcia wykonanego zad. 3 i przesłanie na maila.

 

 

Język niemiecki  arkusz 5

Uzupełnij za pomocą podręcznika, zeszytu ćwiczeń i zeszytu. Pamiętaj wszystko jest związane z rozdziałem czwartym.

Czynności dotyczące higieny osobistej:

Czyścić zęby- …………………………

Umyć buzię- …………………………….

Umyć ręce- ………………………………

Czesać włosy- ……………………………..

Malować usta- ………………………………….

Jakie mogą być włosy:

Kręcone- ……………………………….. zaniedbane- ………………………………..

Zniszczone- ……………………………. Długie- …………………………………..

Krótkie- ………………………………… blond- ……………………………………

Co wykonuje fryzjer:

Die Haare obcinać- …………………..

                 suszyć- ……………………..

                 stylizować- ………………….

Czynności związane z zachowaniem przy stole:

Nie oblizywać palców- …………………………………………

Wytrzeć buzię- ……………………………………………

Nie mlaskać- ……………………………………….

Nie siorbać- ……………………………………………….

Co znajduje się w kosmetyczce:

Żel pod prysznic- ……………………………….. mydło- ……………………………..

Szampon- ……………………………….. pasta do zębów- ………………………………

Szczoteczka do zębów- ………………………….. szminka- ……………………………..

Ręcznik- ……………………………….

Pogoda:

Jest ciepło- …………………………. Jest pochmurnie- …………………………..

Jest słonecznie- ……………………………. Pada deszcz- …………………………………

Pada śnieg- ………………………………… jest zimno- …………………………………..

Mgła- ……………………………….. burza- ………………………………………….

Piotr  Ebisch

 

MATEMATYKA

Zadania na tydzień III (30.03. – 03.04.)

Dzień dobry.

W ramach ćwiczeń utrwalających, pracowaliście online z tematyką związaną z ułamkami zwykłymi i dziesiętnymi oraz z działem Liczby wokół nas.

Czas sprawdzić efekty Waszej pracy!!!

W zeszytach zapiszcie:

Lekcja 1, 2

Temat: Kalendarz i czas (podręcznik strona 70-72)

  • Z podręcznika – Proszę rozwiązać ćwiczenie str.70, wypisując cyfry, a przy nich P lub F (prawda, fałsz)
  • Przeczytaj ciekawostkę – str.70
  • Rozwiąż zad.2/71, zad.13/72 i zad.14/72 w zeszycie. Pamiętaj, aby zapisać jakie zadanie rozwiązujesz

Lekcja 3,4

Temat: Jednostki długości i jednostki masy (podręcznik strona 73-77)

  • Do zeszytu proszę przepisać przykłady z podręcznika ze strony 73 – nauczyć się na pamięć (powtórzenie z klasy 4!)
  • W zeszytach ćwiczeń na stronach 22-23 rozwiązujecie zadania.
  • Dla chętnych proponuję jeszcze zadania z następnej strony 24

Rozłóżcie sobie prace równomiernie na cztery dni (tyle mamy matematyki w tygodniu!).

Na adres Adres poczty elektronicznej jest chroniony przed robotami spamującymi. W przeglądarce musi być włączona obsługa JavaScript, żeby go zobaczyć. proszę przesłać rozwiązane ćwiczenie i zadania z lekcji1,2 oraz ćwiczenia z lekcji3,4. W temacie maila wpiszcie Mat6 i wasze imię i pierwszą literę nazwiska np. Mat6AnnaK. Przesyłajcie zdjęcia lub skany zadań.

Wierzę, że sobie z zadaniami świetnie poradzicie!!!

W razie pytań bądź problemów z zadaniami, czy jakichkolwiek wątpliwości możecie do mnie pisać na powyższy adres.

Życzę miłej nauki

Z pozdrowieniami

A.Krotewicz

 

 

 

 

 

Opublikowane 23.03.2020r. - 27.03.2020r.

 

Język niemiecki arkusz 4

Wykonaj pracę na temat „pogoda bywa zmienna”. W tym celu użyj kartki w formacie A4 (blok rysunkowy lub techniczny). Na jednej połowie narysuj kontury Polski i zaznacz miasta: Szczecin, Kraków, Poznań, Gdański i najważniejsze Opole. Następnie narysuj przy każdym mieście piktogramy (obrazki) przedstawiające pogodę. W każdym mieście pogoda i temperatura ma być inna. Na drugiej połowie kartki opisz pogodę w poszczególnych miastach pełnymi zdaniami.

Czytelne i wyraźne zdjęcie gotowej pracy prześlij na: Adres poczty elektronicznej jest chroniony przed robotami spamującymi. W przeglądarce musi być włączona obsługa JavaScript, żeby go zobaczyć.

Podpisz pracę żebym wiedział kto jest jej autorem.

Piotr  Ebisch

 

 

Historia 

Temat : Pierwszy rozbiór Polski

I. Na podstawie podręcznika strona 158-162 odpowiedz na następujące pytania (maksymalnie kilka zdań do każdego pytania).

1.Pierwsze lata panowania Stanisław Augusta Poniatowskiego .

2.Reformy króla Stanisław Augusta Poniatowskiego .

3. Konfederacja barska i jej skutki.

4. Pierwszy rozbiór Polski 1772 r.

5.Postanowieniom sejmu rozbiorowego .

II. Wykonaj zadania z zeszytu ćwiczeń 1,2,3,4 strona 81-82

Dla chętnych

Zadanie numer 5 zeszyt ćwiczeń strona 82

Grzegorz  Cichecki

 

JĘZYK ANGIELSKI 

Dzień dobry Kochani!

Pracujemy z jednostką tematyczną WHERE I LIVE.

Zapoznajemy się z materiałem na stronie 94.

Na stronie 103 znajdują się wszystkie niezbędne zwroty w punkcie nr 7.1.                                                                              

 Zapisujemy słówka z zadania 2 ze strony 95: TYPES OF HOUSES, LOCATIONS i z zadania 5 ze strony 95: PARTS OF THE HOUSE.

Ćwiczymy, powtarzamy, korzystamy ze słowników tak jak zawsze.

Pozdrawiam ciepło A. Jakimowicz

 

Geografia

Witam i zapraszam do wspólnej nauki!

Dziś zajmiemy się energetyką w Europie. Przygotujcie podręczniki i zeszyty przedmiotowe. Zapiszcie temat lekcji ,,Energetyka w Europie”. Zredagujemy krótką notatkę w zeszytach.

  1. Odnawialne źródła energii to takie, które nigdy się nie skończą, są niewyczerpywane np. energia wiatru.
  2. Nieodnawialne źródła energii to takie, których nie da się odtworzyć, są wyczerpywane np. węgiel kamienny.

Przeczytajcie tekst z podręcznika str. 114 -115, zwróćcie uwagę na wykres. W zeszytach zapisujemy następny punkt i rysujemy tabelę.

  1. Wykorzystywanie źródeł energii elektrycznej a środowisko przyrodnicze.

kraj

Rodzaj elektrowni

Wykorzystywany element środowiska przyrodniczego

Polska

cieplna

 

Norwegia

 

Rzeki o dużym spadku

Islandia

   

Dania

wiatrowa

 

Grecja

 

Duże nasłonecznienie

Aby wypełnić tabelę, czytamy tekst z podręcznika na str. 116 – 118.

Spróbujcie odnaleźć te kraje na mapie politycznej Europy str. 48

Osoby chętne wykonują zadanie1,2,3 w zeszytach ćwiczeń str73-74

Powodzenia! Pozdrawiam Wszystkich!

E. Wideł

 

 

Biologia

Witam i przesyłam materiały na nowy tydzień.

Ostatnio czytaliście informacje o gadach. Mam nadzieję, że zainteresowała Was ta grupa zwierząt. Dziś proponuję Wam utrwalenie tych wiadomości. Przygotujcie podręczniki i zeszyty ćwiczeń.

Waszym zadaniem będzie wykonanie zadań 1, 2, 3, 4, 5, 6 ( dla chętnych), 7, 8 (dla chętnych) w zeszytach ćwiczeń na str. 85 -88

Moje wskazówki:

Zad.3 – odpowiedzi proszę szukać przy opisie jaszczurki w podręczniku na str. 104

Zad. 4 - odpowiedzi proszę szukać przy punkcie ,, Jak oddychają gady’’ w podręczniku na         str. 104

Zad. 6 (dla chętnych) – proszę zastanowić się, gdzie występowała forma larwalna.

Zad. 8 (dla chętnych) - odpowiedzi proszę szukać w podręczniku str. 106 ,,Dowiedz się więcej”

Powodzenia! W razie pytań piszcie do mnie. Serdecznie Was pozdrawiam i życzę dużo zdrowia!

Uwaga! Jeżeli ktoś chce pogłębiać swoją biologiczną wiedzę, może wykonać pracę (dla chętnych) opisującą dowolnie wybranego płaza lub gada (środowisko życia, występowanie, odżywianie, rozmnażanie, ciekawostki). Pracę można wykonać w programie MS Word i przesłać ją do mnie.

Dla dociekliwych przesyłam link. Znajdziecie tam fajne ciekawostki o gadach. Pamiętajcie jednak, aby nie blokować komputera innym domownikom i nie spędzać przy nim dużej ilości czasu. https://epodreczniki.pl/a/gady/D1AaUku0v

Język niemiecki   arkusz 3

Przeczytaj tekst ze strony 76 w podręczniku pod tytułem „Hygiene in deinem Leben, ein Interview”. Przyporządkuj odpowiednio tytuły do fragmentów tekstu.

Wypisz w jaki sposób podane osoby dbają o higienę:

Selena- ……………………………………..

Peter- ……………………………………..

Martin- …………………………………

Zdjęcie rozwiązanego zadania prześlij na pocztę elektroniczną szkoły.

 

Pamiętając że ruch to zdrowie, oto zadanie z wychowania fizycznego:

Twoim zadaniem jest każdego dnia odkurzyć cały dom lub wytrzeć podłogi czy kurz.

Rodzice decydują, co robisz. Mają również skontrolować efekt tego aktywnego relaksu.

W razie ich niezadowolenia należy proces powtórzyć do skutku.

Piotr Ebisch

 

Język polski

Drodzy Uczniowie!

Poniżej znajduje się wykaz zadań do wykonania na najbliższe dni.

1.Zadania utrwalające tworzenie opisu przeżyć. Wykonaj w zeszycie ćw. 1/s/57, 2-3/ s/ 58.

Kliknij!

https://flipbook.apps.gwo.pl/display/2750

Możesz wydrukować kartkę i na niej wpisywać rozwiązania, a następnie wklej ją do zeszytu.

2.OPIS PRZEŻYĆ. Byłeś/byłaś na spacerze w lesie i spotkałeś tam postać z ulubionej bajki. Napisz opis przeżyć z tego spotkania. Pamiętaj o elementach opowiadania, nazwach uczuć i ich przejawach, które widzimy na zewnątrz lub czujemy "w środku".

3. Rozwiąż dyktando online z zasad pisowni "Ó" i "U". Przypomnij sobie zasady pisowni!

https://dyktanda.online/app/dyktando/339

4. ŻYCZENIA Ustnie wykonaj zad. 1 a,b/ s. 215 i 2/ 216. Napisz w zeszycie definicję życzeń (podręcznik), przeanalizuj przykład z książki na s. 216. W zeszycie zad. 3/ 217.

Powodzenia!

Sabina Węgrzyn - Gaweł

 

MATEMATYKA

Zadania na tydzień II (23.03. – 27.03.)

Dzień dobry.

  1. W ramach ćwiczeń utrwalających proponuję pracę z zadaniami online.

Mając do dyspozycji komputer i Internet proszę wejść na stronę

https://szaloneliczby.pl/klasa-6

  1. 5.Liczby wokół nas

I rozwiązywać ćwiczenia oraz sprawdziany, jeśli czegoś nie pamiętacie można skorzystać z podpowiedzi znajdujących się pod sprawdzianami.

  1. W środę 11 marca otrzymaliście ode mnie dwa zadania na dwóch strony A4. Jeżeli rozwiązaliście te przykłady i chcecie, abym je sprawdziła, to proszę o przesłanie drogą mailową na adres Adres poczty elektronicznej jest chroniony przed robotami spamującymi. W przeglądarce musi być włączona obsługa JavaScript, żeby go zobaczyć. . W temacie wpiszcie: Mat6 i imię z pierwszą literą nazwiska np. Mat6AnnaK.

Życzę miłej nauki

Z pozdrowieniami

A.Krotewicz

 

Muzyka w kl. VI

Warsztat muzyczny

Dziś skupimy się na powtórzeniu i utrwaleniu określonego zakresu wiedzy i umiejętności.

  1. Jeżeli masz taką możliwość, obejrzyj w internecie film „Warszawa Chopina” (czas trwania to 29 minut). Osoby, które nie mają dostępu do internetu, mogą skorzystać z informacji w podręczniku do muzyki – s. 90.
  2. Ułóż w zeszycie lub na oddzielnej kartce krzyżówkę, w której głównym hasłem będzie: FRYCEK.
  3. Pod spodem zapisz polecenia do poszczególnych haseł (powinno ich być 6). Postaraj się, aby były one związane z życiem i twórczością tego kompozytora.

Powodzenia!

Mariola Kulawik - Sowada

 

 

Publikowane  16 - 20  marca 2020r.

Język niemiecki  arkusz 2

Słownictwo do lekcji 8 ze strony 74 w podręczniku:

vor dem Essen die Hände waschen                            - umyć dłonie przed jedzeniem

Obst, Gemüse vor dem Essen gründlich waschen      - przed jedzenie dokładnie umyć

                                                                                           owoce i warzywa                                                                                     

Mund abwischen                                 - wytrzeć buzię

Mund waschen                                     - umyć buzię

Zähne putzen                                       - umyć zęby

nicht schmatzen                                   - nie mlaskać

nicht schlürfen                                     - nie siorbać

die Finger nicht ablecken                   - nie oblizywać palców

vor dem Schlafen wenig essen           - mało jeść przed spaniem

danke sagen                                         - mówić dziękuję

bitte sagen                                                     - mówić proszę

entschuldigung sagen                                 - mówić przepraszam

Po zapoznaniu z słownictwem uzupełnij luki w piosence z zadania 3 lekcji 8, strona 74.

W zadaniu 5 strona 75 należy połączyć zdania, które praktycznie oznaczają to samo.

Są to zdania w trybie rozkazującym.

Dla przykładu: Wisch dir den Mund ab!                            - Wytrzyj buzię!

                         Du sollst dir den Mund abwischen!           - Wytrzyj buzie!

Następnie rozwiąż zadania z zeszytu ćwiczeń rozdział 4, lekcja 8. Zadania 39, 41,42.

Korzystaj z podręcznika, pamiętaj o odmianie czasownika przez osoby.

Piotr Ebisch

 

 

Historia 

Temat: Kultura polskiego oświecenia.

I. Na podstawie podręcznika str. 163-168 odpowiedz na następujące pytania (maksymalnie kilka zdań do każdego pytania).

1.Literatura okresu oświecenia.

2.Powstanie Teatru Narodowego.

3.Zasługi króla Poniatowskiego dla rozwoju kultury.

4.Architektura i sztuka klasycyzmu – najważniejsze cechy.

5.Reforma szkolnictwa w Polsce.

II. Wykonaj zadania z zeszytu ćwiczeń 1,2,3,4,5 strona 83-84

Dla chętnych

Przygotuj informacje na temat działalności Teatru Narodowego współcześnie.

Grzegorz Cichecki

 

 

JĘZYK ANGIELSKI 

Dzień dobry Kochani!

Kontynuujemy pracę przy REVISION, z jednostki tematycznej COOKING & EATING. Strona w podręczniku 90, zadania 1,2,3,4,5. Zachęcam do dodatkowych prac i projektów w temacie zdrowego odżywiania, gotowania i ulubionych potraw.

Pozdrawiam ciepło A. Jakimowicz

 

 

Język polski

Drodzy Uczniowie!

Poniżej znajduje się wykaz zadań do wykonania na najbliższe dni.

  1. Lekcja online powtarzam wiedzę o czasowniku: Kliknij w link!

https://epodreczniki.pl/a/rycza-w-klasie-dokazuja-czyli-czasownik-w-akcji/D1747PV3m

  1. Powtarzamy reguły ortograficzne: pisowanie "nie" z różnymi częściami mowy. Temat omówiony w podręczniku na s. 208. Wykonujemy wszystkie zadania w zeszycie ćwiczeń z tego tematu od s. 136.
  2. Do zadanej lektury obowiązkowej "Felix, Net i Nika oraz gang niewidzialnych ludzi".

Korzystając z aplikacji https://learningapps.org/createApp.php Kiliknij w link!!

ułóż zestaw pytań do lektury na zasadzie reguł panujących w teleturnieju "Milionerzy".

Zdobądź pierwszy milion! :)

                                                                                                      Powodzenia!

Sabina Węgrzyn - Gaweł

 

Matematyka

Zadania na tydzień I (16.03. – 20.03.)

Dzień dobry.

W ramach ćwiczeń utrwalających proponuję pracę z zadaniami online.

Mając do dyspozycji komputer i Internet proszę wejść na stronę

https://szaloneliczby.pl/klasa-6

  1. Ułamki zwykłe i dziesiętne

I rozwiązywać ćwiczenia oraz sprawdziany, jeśli czegoś nie pamiętacie można skorzystać z podpowiedzi znajdujących się pod sprawdzianami.

Jeżeli ktoś nie ma dostępu do Internetu proszę o kontakt na adres mailowy Adres poczty elektronicznej jest chroniony przed robotami spamującymi. W przeglądarce musi być włączona obsługa JavaScript, żeby go zobaczyć. - przygotuję wówczas zadania w wersji do druku.

                                                                                                               Życzę miłej nauki

Z pozdrowieniami

A.Krotewicz

 

Biologia

Witam wszystkich Szóstoklasistów i zapraszam do nauki w domu!

Proszę przygotować zeszyty i podręczniki. Zapiszcie lekcję i temat w zeszytach ,,Gady – kręgowce, które opanowały ląd”. Przeczytajcie temat z podręcznika – str. 103-106. Pisemnie wykonajcie zadania 1, 2, 3, ze str.106.

Moja podpowiedź

Zad.1 cechy te zajdziecie na opisie jaszczurki zwinki str. 104

Zad. 2 przy opisie jaszczurki str. 104 sucha skóra jest ……….

Zad. 3 proszę uwzględnić środowisko (wodne czy lądowe), rodzaj zapłodnienia(wewnętrzne, zewnętrzne), czy istnieje postać larwalna

Zadania nie są trudne na pewno dacie radę. Powodzenia!

Jeżeli chcecie się ze mną skontaktować, napiszcie maila, poproście rodziców, aby pomogli go Wam wysłać na adres Adres poczty elektronicznej jest chroniony przed robotami spamującymi. W przeglądarce musi być włączona obsługa JavaScript, żeby go zobaczyć.

Pamiętajcie, myjcie ręce i zostańcie w domu!

Po wykonaniu zadania mam dla Was coś specjalnego.

https://www.youtube.com/watch?v=tAPgBy4cvLk

Pozdrawiam Wszystkich!

Elżbieta Wideł

Geografia

 

Witam wszystkich Szóstoklasistów i zapraszam do nauki w domu!

Na ostatniej lekcji mówiliśmy o gospodarce Francji. Teraz dokończymy ten temat . Przygotujcie podręczniki i zeszyty.

W zeszytach zapiszcie następny punkt lekcji – Usługi. Proszę wyjaśnić ten termin str. 110. I napisać:

Usługi to część gospodarki, która …………………………………………………………………………….

Przeczytajcie ten temat do końca, a następnie uzupełnijcie wykres (proszę przerysować go do zeszytu)

                            

 Powodzenia!

 

Muzyka 

16 – 20 marca

„Instrumenty dęte” – podręcznik s. 120.

  1. Przeczytaj tekst o instrumentach dętych. Zapisz w zeszycie, jak dzielimy te instrumenty i z czego wynika taki podział.
  2. Dowiedz się, co to jest Fletnia Pana. Spróbuj wykonać „Żywą” fletnię Pana – dwa pierwsze punkty ze s. 129.
  3. Zagraj gamę C- dur na swoim instrumencie. Spróbuj zagrać też inne znane Ci melodie. Może ktoś z rodziny się włączy. Jeśli masz taką możliwość, nagraj Wasz wspólny występ.

https://www.youtube.com/watch?v=kG-lWboo0P8

https://www.youtube.com/watch?v=4zeXmv2zPGs

 

Z muzycznym pozdrowieniem

Mariola Kulawik - Sowada

 

Język niemiecki

arkusz 1

Słownictwo do lekcji 7 ze strony 72 w podręczniku:

liegen- leżeć                       legen- kłaść, położyć

stehen- stać                       stellen- stawiać, postawić

hängen- wisieć                   hängen- wieszać, powiesić

Uwaga! Czytaj uważnie.

Odmiana przez osoby liczby pojedynczej czasownika legen

ich lege

du legst

er, sie, es legt

Odmiana przez osoby liczby pojedynczej czasownika stellen

ich stelle

du stellst

er, sie, es stellt

Odmiana przez osoby liczby pojedynczej czasownika hängen (wieszać)

ich hänge

du hängst

er, sie, es hängt

Przykładowe zdania:

Stefan hängt die Jacke in den Schrank.           – Stefan wiesza kurtkę w szafie.

Martin stellt die Schuhe unter das Bett.           – Marcin stawia buty pod łóżkiem.

Jens legt den Mp3-Player auf die Kommode. – Jens kładzie mp3 na komodzie.

Artur stellt den Stuhl an den Tisch.                 – Artur stawia krzesło przy stole.

Po zapoznaniu się z słownictwem rozwiąż tylko zadania 33,35,37ze strony 70 i 71 w zaszycie ćwiczeń.

Dla utrwalenia wiadomości opisz pogodę z całego tygodnia, pełnymi zdaniami. Pamiętaj, że potrzebne Ci słownictwo powinno się znajdować bardzo dokładnie i poprawnie wypisane w zeszycie.

Montag- ………………………………………………………………………………….

Dienstag- …………………………………………………………………………………

Mittwoch- …………………………………………………………………………………..

Donnerstag- ………………………………………………………………………………….

Freitag- ………………………………………………………………………………………

Samstag- …………………………………………………………………………………….

Sonntag- ………………………………………………………………………………………...

Piotr Ebisch

 

Kontakt

telefonPubliczna Szkoła Podstawowa w Zawadzie
ul. Kolanowska 4, Zawada,
46-022 Luboszyce
tel.: +48 77 4212881
email:  pspzawada@interia.eu

Wykonanie: LinkNet.pl