Sport

Nasza biblioteka jest dostępna dla każdego ucznia     

więcej...

 

Biblioteka

 

Toys

Korzyści i zagrożenia związane

z Internetem.                     więcej...



 

Internet

 

sport1

 

Nasze  sukcesy...            więcej...

 

Osiągnięcia

 

Books

  ... uczniowie mogą uczestniczyć w zajęciach zgodnie ze swoimi zainteresowaniami... więcej

 

 

 

 

 

Po szkole

Jesteś tutaj:

Start ZDALNE NAUCZANIE Klasa 7
PDF Drukuj Email

Klasa VII

zajęcia od 6 kwietnia do 8 kwietnia 2020r.

 

Historia klasa VII

Temat: Narodziny faszyzmu

  1. Na podstawie podręcznika str. 192-197 odpowiedz na następujące pytania (maksymalnie kilka zdań do każdego pytania).

1. Rządy faszystów we Włoszech.

2. Polityka wewnętrzna Adolfa Hitlera.

3. Zbrodnie nazistowskie do 1939 roku.

4. Faszyzm i autorytaryzm w państwach europejskich po I wojnie światowej.

  1. Wykonaj zadania z zeszytu ćwiczeń 1,2,3,4 strona 86-87

Dla chętnych

Biografia Adolf Hitler

ZDROWYCH  I SPOKOJNYCH  ŚWIĄT

 

Muzyka w kl. VII

Balet i taniec klasyczny

 

Dzisiaj dowiesz się, co to jest balet, czym różni się on od tańca klasycznego (często te dwa pojęcia niesłusznie podawane są zamiennie) oraz taniec współczesny. Poznasz najbardziej znanych twórców w tym zakresie. A zatem do rzeczy:

  1. Przeczytaj tekst w podręczniku do muzyki „Lekcja 23” – s. 123.
  2. W zeszycie do muzyki krótko (wystarczy jeno konkretne zdanie) wyjaśnij (własnymi słowami) pojęcia:

- balet,

- taniec klasyczny,

- taniec współczesny,

- paczka,

- tutu,

- trykot,

- libretto,

- choreograf,

- kompozytor,

- scenograf.

  1. Posłuchaj i obejrzyj:
  2. https://www.youtube.com/watch?v=BLPOHDsaBKc
  1. https://www.youtube.com/watch?v=OXGEiRkyAUc
  1. Wykonaj ćwiczenie 1 ze s. 123.
  2. Udało Ci się wykonać poprzednie punkty? To świetnie! W nagrodę posłuchaj tego:

https://www.youtube.com/watch?v=e2ziz9Z6G84

https://www.youtube.com/watch?v=PJ5A0DwpeiE

Życzę Tobie oraz Twojej Rodzinie zdrowych, spokojnych Świąt Wielkanocnych. Wierzę, że mimo trudnych dla nas wszystkich okoliczności, wszyscy spędzimy je we własnych domach i będą one równie piękne!

Zapraszam do kontaktu poprzez maila: Adres poczty elektronicznej jest chroniony przed robotami spamującymi. W przeglądarce musi być włączona obsługa JavaScript, żeby go zobaczyć. . Znajdziesz mnie też poprzez Skype.

Mariola Kulawik – Sowada

 

Język polski

 

Drodzy Uczniowie!

Ten tydzień jest krótszy pod względem nauki z powodu przerwy świątecznej! Wykorzystajcie ten czas na przyjemności, odpoczynek i czytanie tylko tego, na co macie ochotę :)

Zadania przygotowane na ten tydzień na pewno nie sprawią Wam większych problemów.

Pogrubioną czcionką są zapisane tematy, które proszę wpisać do zeszytu.

1.Przy okrągłym stole - symboliczny początek rycerstwa (temat na 2 lekcje)

Przeczytajcie tekst z podręcznika ze s. 228-230.

Ustnie wykonajcie zad. 1 s. 213.

W zeszycie zad. 2 s. 213 oraz 4 s. 231 (Pamiętaj, aby kodeks zapisać w punktach i stosować jeden typ wypowiedzeń). Wyślij zdjęcie kodeksu rycerza.

2.Pisownia partykuły nie z różnymi częściami mowy

Przypomnij sobie zasady pisowni "nie" z różnymi częściami mowy. Jeżeli ich nie pamiętasz, są zapisane w zeszycie ćwiczeń na s. 75 – 79.

Wykonaj ćw. 1 s. 75,

ćw. 3 s. 76

ćw. 7 s.78

ćw. 8. 79

                                               Pozdrawiam serdecznie i życzę zdrowych, spokojnych świąt!

                                                                         Do szybkiego zobaczenia!

 

JĘZYK ANGIELSKI 

Dzień dobry Kochani!

W tym tygodniu zaglądamy na stronę 92 i 93 w podręczniku – BBC CULTURE.

Czytamy tekst na stronie 92 WHERE CAN YOU BUY A TOWN.

Wykonujemy zadania 1,2 na stronie 93.

Rozpoczynamy przerwę świąteczną. HAPPY EASTER!

Pozdrawiam ciepło A. Jakimowicz

 

BIOLOGIA

Witam Was i przesyłam porcję przedświątecznej wiedzy.

Przygotujcie podręcznik (strona181) i zeszyty. Zapiszcie temat ,,Obwodowy układ nerwowy”Sporządzimy notatkę w punktach.

1. Jaką funkcję pełni obwodowy układ nerwowy ?    

Obwodowy układ nerwowy odbiera bodźce ze środowiska ………...……………........(proszę dokończyć na podstawie tekstu str. 181)

2. Co to jest odruch ? (odpowiadamy, podręcznik str.182)

3. Łuk odruchowy to …..(odpowiadamy, podręcznik str.182)

4.Z jakich elementów składa się ruch odruchowy?

(proszę ułożyć elementy łuku odruchowego zgodnie z drogą, jaką przebiega impuls nerwowy)

Neuron czuciowy, receptor, efektor, neuron pośredniczący, neuron ruchowy

5. Co to są odruchy wrodzone? Podaj przykład.

(odpowiadamy, podręcznik str.183- 184).

6.Co to są odruchy nabyte? Podaj przykład.

(odpowiadamy, podręcznik str.183 -184).

Geografia

Moi Drodzy, nie wszyscy przesłali mi pracę dotyczącą opisu wybranego obiektu UNESCO, znajdującego się w Polsce. Na medal spisało się tylko sześć osób. Proszę uzupełnić. Można je przesyłać na moją pocztę Adres poczty elektronicznej jest chroniony przed robotami spamującymi. W przeglądarce musi być włączona obsługa JavaScript, żeby go zobaczyć. To już wszystko. Powodzenia!

Wszystkim życzę zdrowych i pogodnych Świąt Wielkanocnych.

Pozdrawiam.

Elżbieta Wideł

 

 

Chemia kl. VII

Następny temat do realizacji to: Rodzaje roztworów

Pod tematem proszę odpowiedzieć na pytania:

  1. Co to jest roztwór?
  2. Co to jest roztwór nasycony?
  3. Co to jest roztwór nienasycony?

Na pytanie 2 i 3 możecie odpowiedzieć po przeczytaniu tekstu ze strony 172 i 173.

  1. Czym się różni roztwór stężony od rozcieńczonego?

Tyle do realizacji w tygodniu przedświątecznym. Mam nadzieję, że przyswajacie materiał.

Z okazji Świąt Wielkanocnych, życzę zdrowia i spokoju.

Lidia Cieśla

 

FIZYKA (06.04. – 8.04.)

Dzień dobry

Dzisiaj mamy omówienie i analizę zadań z testu dotyczącego działu Kinematyka.

Każdemu z Was wyślę informacje zwrotną na temat ewentualnych błędów popełnionych w teście.

Waszym zadaniem będzie przeanalizowanie błędów i poprawne odpowiedzi zapisać w zeszycie.

W razie pytań bądź problemów z zadaniami, czy jakichkolwiek wątpliwości możecie do mnie pisać.

Z pozdrowieniami

A.Krotewicz

 

MATEMATYKA

Zadania na tydzień IV (6.04. – 8.04.)

Dzień dobry.

Ciąg dalszy potęgowania

W ramach powtórzenia, tego co już powinniście umieć, proponuję wejść na stronę: 

  https://www.youtube.com/watch?v=4Q_8vv1nLoM   - iloczyn i iloraz potęg o jednakowych podstawach,

a następnie

https://www.youtube.com/watch?v=xTCHODLEVmE - cd iloczynu i ilorazu potęg o jednakowych podstawach

Mam nadzieję, że wszystko było zrozumiałe!

Lekcja 1

Temat: Potęgowanie potęgi

Na stronie https://www.youtube.com/watch?v=ehmD2pVfuk4 - potęgowanie potęgi. Jest to wprowadzenie wraz z przykładami do przeanalizowania.

Zapiszcie w zeszycie:

Aby wykonać potęgowanie potęgi należy podstawę potęgi przepisać, a wykładniki pomnożyć

(am)n = amn

Podręcznik strona 229: przeanalizować cztery przykłady w ramce

Aby sprawdzić, ile zrozumieliście z tej lekcji, proszę o wykonanie wszystkich ćwiczeń z zeszytu ćwiczeń strona 95 – 96

(od 1 do 6 włącznie)

 

Lekcja 2

Temat: Potęgowanie – ćwiczenia.

Każdemu z Was prześlę zestaw zadań dotyczących trzech tematów:

- potęga o wykładniku naturalnym

- iloczyn i iloraz potęg o jednakowych podstawach

- potęgowanie potęgi

Będę prosiła o przesłanie rozwiązań tych zadań. Nie musicie drukować, można na kartce zapisywać rozwiązania i ją przesłać. Ocenię te prace.

Wierzę, że sobie z zadaniami świetnie poradzicie!!!

W razie pytań bądź problemów z zadaniami, czy jakichkolwiek wątpliwości możecie do mnie pisać na adres Adres poczty elektronicznej jest chroniony przed robotami spamującymi. W przeglądarce musi być włączona obsługa JavaScript, żeby go zobaczyć. .

Życzę miłej nauki

Z pozdrowieniami

A.Krotewicz

 

 

Drodzy Uczniowie 

Zajęcia z WDŻ w dniach 25.03.2020 r. do 8.04.2020 r. Temat tych zajęć to:

Z RODZICAMI MOŻNA SIĘ DOGADAĆ

Komunikacja, czyli wymiana informacji, rozmowa między co najmniej dwoma osobami.

Komunikowanie się jest podstawą naszych relacji wzajemnych, międzyosobowych. Jakie są nasze relacje z najbliższymi, przyjaciółmi, ze znajomymi? Obejrzyj filmik. O relacjach opowiadają młodzi ludzie.

http://scholaris.pl/zasob/109612

Spróbujcie w domu odegrać 3 scenki.

Scenka 1: uczeń mówi do jakiegoś przedmiotu znajdującego się w domu, np. do kwiatka na oknie lub drzwi
Scenka 2: bierze w niej udział dwóch domowników – dwoje ludzi mówi różnymi językami i nie rozumieją się wzajemnie
Scenka 3: dwóch kolejnych domowników – jeden mówi do drugiego, ale nie dochodzi do porozumienia, gdyż słuchacz ignoruje swojego rozmówcę.

Po odegraniu scenek, zastanówcie się nad swoimi odczuciami. Pomogą wam w tym pytania: co próbowali zrobić ludzie w tych scenkach, czy im się to udało i dlaczego?

Wyciągnięte wnioski (aby się porozumieć musimy być komunikatywni – pojawia się tu wzmianka o komunikacji niewerbalnej, rozumieć się wzajemnie oraz obie strony muszą tego chcieć).

Komunikacja werbalna, czyli słowna i niewerbalna, czyli gesty, mimika twarzy, ruch ciała.

 

wdz

Przypatrz się: jak stoisz, jak trzymasz ręce, jakie miny robisz podczas rozmowy z różnymi ludźmi? Czy one są zawsze takie same?

Jako puentę zmagań z komunikacją werbalną i niewerbalną proponuję seans z filmem w kinie familijnym.

Historia nastoletniej Miki, która z powodu problemów w szkole zostaje wysłana na wakacje do babci prowadzącej stadninę. Film o trudnych relacjach między pokoleniami, które poprawić może dzielona pasja i wspólny cel. W przypadku Miki i jej babci będzie to walka o niezwykłego konia o imieniu Wicher. Mika zaprzyjaźnia się z Wichrem – koniem, który podobnie jak ona wydaje się zagubiony i nie ufa ludziom. Tylko jej udaje się go oswoić. W ciągu kilku wakacyjnych tygodni Mika okrywa wielki talent i pasję do jazdy konnej odziedziczone po babci. Wichrowi grozi jednak niebezpieczeństwo. Czy wnuczka i babcia mimo wielu nieporozumień będą umiały razem o niego walczyć? Czy uda im się wspólnie ocalić zwierzę?

Znajdziesz odpowiedź, jeżeli obejrzysz.

„Wicher”

https://www.youtube.com/watch?v=o2THnzYWAeU

A jak już się rozsmakujecie w cudownym kinie familijnym proponuje część 2 „Wicher 2”

https://www.youtube.com/watch?v=0DRZjH6YvNc

 

 

 

zajęcia od  30.03.2020  do  03.04.2020r.

 

Historia klasa VII

Temat: Świat po I wojnie światowej

I. Wykonaj zadania z zeszytu ćwiczeń 1,2,4, strona 84-85

II. Na podstawie podręcznika strona 188-191 przy zdaniu prawdziwym napisz „prawda” przy fałszywym „fałsz” następnie wykonane zadanie podpisane proszę przesłać mi na adres Adres poczty elektronicznej jest chroniony przed robotami spamującymi. W przeglądarce musi być włączona obsługa JavaScript, żeby go zobaczyć. do dnia 10.04.2020 r.

1. Traktat pokojowy z Niemcami kończący I wojnę światową został podpisany w Wersalu 28 VI 1919 roku………………………………….

2. Wielką Czwórkę tworzyli przywódcy Stanów Zjednoczonych, Wielkiej Brytanię, Francji i Rosji……………………………….

3. Niemcy na mocy postanowień pokojowych utraciły kolonie………………………….

4. Austria, Węgry i Turcja utraciły część swoich przedwojennych ziem…………………………..

5. Demilitaryzacja to wypłata odszkodowań wojennych na rzecz państw ententy………………………..

6. Państwo, które odzyskało niepodległość po I wojnie to Polska……………………………….

7. Liga Narodów to organizacja międzynarodowa której celem było utrzymanie pokoju na świecie…………..

8. Członkiem Ligi Narodów były Stany Zjednoczne…………………………………………

9. W 1925 roku odbyła się międzynarodowa konferencja z udziałem Niemiec, Wielkiej Brytanii, Francji, Włoch oraz Belgii……………………………..

10. W 1929 roku zakończył się w Stanach Zjednoczonych wielki kryzys gospodarczy……………………………….

Grzegorz  Cichecki

 

Język niemiecki  arkusz 6

Dopasuj do pytań odpowiedzi w ćwiczeniu 5 na stronie 40 w zeszycie ćwiczeń.

Jeśli nie rozumiesz jakiegoś pytania to je przetłumacz sobie za pomocą tłumacza w necie.

Następnie przekształć tekst, z zadania 7 na stronie 41 w zeszycie ćwiczeń, z czasu teraźniejszego na przeszły prateritum. Czasowniki są już zaznaczone, ale są one w czasie teraźniejszym. Wstawiasz czasowniki w prateritum i gotowe.

 

 

 

Religia  Kl. VII

Temat: „Sakramentalne małżeństwo” (30.03.2020)

Podręcznik, str. 147-150

Obejrzyjcie film:

https://www.youtube.com/watch?v=smjkwo30Atk

Notatka: str. 149 („p. 1”)

Temat: „Rzeczy materialne-darem i zadaniem” (03.04.2020)

Podręcznik, str. 151-154

Notatka: str. 154 („p. 1”)

Temat: „Troska o wartości materialne” (06.04.2020)

Podręcznik, str. 155-158

Obejrzyjcie film-katechezę śp. ks. Piotra Pawlukiewicza (warto!!!):

https://www.youtube.com/watch?v=-U13fq1o0KQ

Notatka: str. 158 („p. 1”)

Zadanie domowe:

Zachęcam Was - Drodzy Uczniowie, Waszych Rodziców, Rodzeństwo, Babcie i Dziadków - do codziennej modlitwy w Waszych domach, szczególnie o godz. 20.30 do wspólnej modlitwy różańcowej, a godz. 21.00 do odśpiewania APELU JASNOGÓRSKIEGO.

Życzę Wam i Waszym Rodzicom owocnego przeżycia Triduum Paschalnego i Świąt Zmartwychwstania Pana Jezusa w Waszych domach i Rodzinach. Będą to w tym roku inne Święta… nie przeżyjecie Ich w kościele, ale w domach… ale PAN JEZUS ZMARTWYCHWTAŁ… ALLELUJA!

Z modlitwą i Bożym błogosławieństwem…

Wasz ks. Mariusz Sobek, proboszcz i katecheta

Zadanie domowe:

Zachęcam Was - Drodzy Uczniowie, Waszych Rodziców, Rodzeństwo, Babcie i Dziadków - do codziennej modlitwy w Waszych domach, szczególnie o godz. 20.30 do wspólnej modlitwy różańcowej, a godz. 21.00 do odśpiewania APELU JASNOGÓRSKIEGO.

Życzę Wam i Waszym Rodzicom owocnego przeżycia Triduum Paschalnego i Świąt Zmartwychwstania Pana Jezusa w Waszych domach i Rodzinach. Będą to w tym roku inne Święta… nie przeżyjecie Ich w kościele, ale w domach… ale PAN JEZUS ZMARTWYCHWTAŁ… ALLELUJA!

Z modlitwą i Bożym błogosławieństwem…

Wasz ks. Mariusz Sobek, proboszcz i katecheta

JĘZYK ANGIELSKI - KLASA VII

Dzień dobry Kochani!

Kontynuujemy pracę przy jednostce tematycznej SHOPPING AROUND.                                              

Czytamy tekst na stronie 86 – ARE YOU COMING WITH US?                                                       

Zapoznajemy się z tabelką na stronie 87 (zadanie 3) VOCABULARY/MONEY                                        

Wykonujemy zadanie 3 i 4, str. 87                                                                                                                                                                                                                  

 Uczniowie zdający język angielski na egzaminie otrzymają ode mnie kolejne pliki z arkuszami egzaminacyjnymi.

Prześlę również kolejne propozycje zadań dla chętnych. Wszystko dotychczasową drogą elektroniczną.

Pozdrawiam ciepło A. Jakimowicz

 

Muzyka w kl. VII

Twórczość Fryderyka Chopina

  1. Przeczytaj tekst w podręczniku do muzyki „Lekcja 20” – s. 105.
  2. W zeszycie do muzyki wymień formy muzyczne, jakie komponował oraz podaj kilka konkretnych tytułów.
  3. Wysłuchaj nagrań:
  4. https://www.youtube.com/watch?v=LZXJf_r9Qyk
  1. https://www.youtube.com/watch?v=9PsvnTtcAt8
  1. https://www.youtube.com/watch?v=wb9CgEzODr8
  1. Mam nadzieję, że tak jak ja, pozostajesz w swoim domu. Pamiętaj, że oprócz częstego mycia rąk oraz zdrowego odżywiania potrzebujesz jeszcze codziennej dawki ruchu. Nie ma nic przyjemniejszego od ruchu przy muzyce! Dzisiaj trochę potańczymy. Przypomnij sobie taniec do utworu „Papaya” – s. 11. Dla przypomnienia możesz skorzystać z zasobów internetowych. Szukaj pod hasłem „Papaya dance”.

Udanej zabawy!

Jeżeli masz taką potrzebę, to możesz się ze mną skontaktować poprzez maila: Adres poczty elektronicznej jest chroniony przed robotami spamującymi. W przeglądarce musi być włączona obsługa JavaScript, żeby go zobaczyć.

Mariola Kulawik - Sowada

 

 

BIOLOGIA

Witam i przesyłam porcję wiedzy na bieżący tydzień.

Proszę przygotować podręczniki i zeszyty przedmiotowe. Zapisujemy temat lekcji ,,Ośrodkowy układ nerwowy”. W zeszytach sporządzamy notatkę.

  1. W skład ośrodkowego układu nerwowego wchodzą:
  • mózgowie (mózg, móżdżek, pień mózgu),
  • rdzeń kręgowy.

Czytamy tekst na str.177 -180

  1. Podaj i zapisz po dwie funkcje
  • mózgu,
  • móżdżku,
  • pnia mózgu,
  • rdzenia kręgowego.

GEOGRAFIA

W zeszytach zapisujemy temat ,,Handel”. Czytamy tekst na str. 158 -160. Zapisujemy notatkę w zeszycie.

  1. Import to ……………
  2. Eksport to ……………
  3. Saldo bilansu handlu zagranicznego to różnica ……………..
  • Oblicz saldo bilansu handlu zagranicznego w Polsce w latach 2014 i 2015.

geogr1

Obliczenia :

2014: …………………………………………………………………………………………………………..

2015: ……………………………………………………………………………………………………………….

  1. Głównym partnerem handlowym Polski są obecnie ……………….
  2. Wśród towarów importowanych do Polski dominują …………….., artykuły eksportowane to …………

Myślę, że zadania nie są trudne. Na pewno wykonacie je bez problemu (gdyby tabelka z zad.3 była na stronie nieczytelna, to proszę to zadanie opuścić). Powodzenia!

Pozdrawiam wszystkich, życzę dużo zdrowia.

E. Wideł

                                                                                

 

Język  polski

Drodzy Uczniowie!

                Przypominam Wam, że od ubiegłego tygodnia obowiązuje nas realizacja podstawy programowej, dlatego w tym tygodniu skupimy się także na nowych treściach. Będą zadania, przy których pojawi się komunikat, abyście mi je odesłali!!

Wystarczy zrobić zdjęcie kartki, wysłać na adres mailowy podany na stronie szkoły ( Adres poczty elektronicznej jest chroniony przed robotami spamującymi. W przeglądarce musi być włączona obsługa JavaScript, żeby go zobaczyć. ).

Pogrubioną czcionką są zapisane tematu. Proszę wpisać je do zeszytu.

Apel do uczniów, którz nie dosłali jeszcze zaproszenia! Czekam :)) Tym bardziej, że Wasze adresy mailowe będą potrzebne do przesłania bezpośrednio kart pracy.

  1. Jakie kwestie regulował Kodeks Hammurabiego?

Proszę przeczytać tekst z podręcznika ze s. 212.

W zeszycie wykonaj zad. 1/ s. 212 oraz odpowiedż na pytania w zadaniu 2 c.

Zastanów się także nad poleceniem w zad. 4 a, a potem w zeszycie zapisz swoje uzasadnienia do każdego wyboru. Proszę o przesłanie tego zadania!

  1. Dekalog – tekst biblijny i jego średniowieczna ilustracja.

         Proszę przeczytać tekst z podręcznika ze s. 215.

       W zeszycie proszę odpowiedzieć na pyt. w zad. 1/ s. 217 oraz 2 s/ 217. Proszę o odesłanie odpowiedzi.

  1. Powtórzenie wiadomości o budowie zdania pojedynczego. (ten temat traktujemy jako 2 jednostki lekcyjne)

 

 

 

 

Język niemiecki  arkusz 5

Rozwiąż zadanie 4 w zeszycie ćwiczeń na stronie 39. Korzystaj z tabeli na stronie 44 lub Internetu.

Uzupełnij słówka w prateritum:

Szedł- …………………………..                     mieszkał- …………………………………

Spotkał- …………………………                  powiedział- …………………………………

Odpowiedział- …………………………         doszedł- …………………………………. zjadł- ………………….                                 Położył- ……………………………………

Czekała- …………………………..               widziała- ……………………………………

Pytała- ……………………………….          Skakała- ……………………………………

Zasnęła- ………………………………         słyszała- …………………………………….

Śpiewałem- ……………………………         tańczyłem- …………………………………..

Popatrz na przykładowe zdania w czasie teraźniejszym i przeszłym prateritum:

1) - Ich bin müde und lege mich ins Bett. – Jestem zmęczony i kładę się do łóżka.

   - Ich war müde und legte mich ins Bett. – Byłem zmęczony i położyłem się do łóżka.

2) - Eva kommt um 22 Uhr nach Hause zurück. – Ewa wraca do domu o 22.

   - Eva kam um 22 Uhr nach Hause. – Eva wróciłą o 22 do domu.

Następnie utwórz z zdań w czasie terażniejszym zdania w czasie przeszłym prateritum:

- Ich spreche den ganzen Tag Deutsch.

………………………………………………

- Ich höre Musik oder spiele Gitarre.

……………………………………………………

- Er nimmt die Schultasche und geht weg.

………………………………………………………..

- Sie sieht den ganzen Abend Fern.

……………………………………………………..

- Sie trinkt ein Glas Limonade.

………………………………………………………

- Er geht in die Schule.

………………………………………………………..

Zdjęcie rozwiązanych zadań prześlij na: Adres poczty elektronicznej jest chroniony przed robotami spamującymi. W przeglądarce musi być włączona obsługa JavaScript, żeby go zobaczyć.

W tytule napisz imię i nazwisko.

Piotr Ebisch

 

FIZYKA (30.03.-03.04.)

Dzień dobry

1 lekcja

Kolejnym tematem związanym z działem kinematyka jest „Badanie ruchu prostoliniowego jednostajnie przyspieszonego” – zapiszcie go do zeszytów.

Zanim poszukacie tego tematu w podręczniku polecam wejść na stronę https://www.yotube.com/watch?v=xe_4yVInQQI   i obejrzeć wprowadzenie w świat prędkości z przyspieszeniem. Oglądacie tylko do pokazów rakiety włącznie tj.8min28s.

Po obejrzeniu, proszę w zeszytach zapisać definicję przyspieszenia wraz z jednostką (podręcznik str.139 – na żółtym tle). Następnie narysować trzy wykresy dla ruchu jednostajnie przyspieszonego: s(t), V(t) i a(t) (podręcznik str.153 – po prawej stronie).

Na koniec proszę podać trzy przykłady ciał poruszających się ruchem jednostajnie przyspieszonym (można wykorzystać przykłady z filmiku).

2 lekcja

Na stronach 154-157 znajdują się zadania z Kinematyki. Są to zadania testowe. Waszym zadaniem jest udzielić na nie odpowiedzi. (Test1 – na ocenę dobrą, Test1 i Test2 - na ocenę bardzo dobrą). Proszę o przesłanie rozwiązań, samych odpowiedzi (np. TEST1:zad.1 B) na adres Adres poczty elektronicznej jest chroniony przed robotami spamującymi. W przeglądarce musi być włączona obsługa JavaScript, żeby go zobaczyć. w temacie wpisując F7 i imię z pierwszą litera nazwiska np. F7AnnaK. Na rozwiązania czekam do poniedziałku 6 kwietnia.

Życzę miłej nauki

Z pozdrowieniami

A.Krotewicz

 

MATEMATYKA

Zadania na tydzień II (23.03. – 27.03.)

Dzień dobry.

Zaczynamy potęgowanie.

Lekcja 1, 2

Temat: Potęga o wykładniku naturalnym

W ramach ćwiczeń utrwalających podstawową zasadę potęgowania (mnożenie liczb przez siebie), proszę rozwiązać zadania w ćwiczeniach na stronie 91 i 92.

Lekcja 3, 4

Temat: Iloczyn i iloraz potęg o tej samej podstawie

Zapiszcie w zeszycie:

Aby pomnożyć potęgi o tej samej podstawie należy podstawę przepisać, a wykładniki dodać.

Aby podzielić potęgi o tej samej podstawie należy podstawę przepisać, a wykładniki odjąć.

Objaśniam: np. 53

podstawa to ta duża liczba (5), a wykładnik to ta mała na górze po prawej stronie (3).

W ćwiczeniach na stronie 93 przy zadaniu 1 są trzy kolorowo napisane przykłady. Proszę je przepisać do zeszytu i przeanalizować zgodnie z zapisaną regułą mnożenia i dzielenia potęg.

W ramach ćwiczeń wykonujemy ćwiczenia ze strony 93 i 94.

Wierzę, że sobie z zadaniami świetnie poradzicie!!!

W razie pytań bądź problemów z zadaniami, czy jakichkolwiek wątpliwości możecie do mnie pisać na adres Adres poczty elektronicznej jest chroniony przed robotami spamującymi. W przeglądarce musi być włączona obsługa JavaScript, żeby go zobaczyć. .

Życzę miłej nauki

Z pozdrowieniami

A.Krotewicz

 

CHEMIA

Drodzy uczniowie.

W tym tygodniu rozpoczniemy realizację działu Woda i roztwory wodne

Temat : Woda – właściwości i rola wody w przyrodzie

Temat: Woda jako rozpuszczalnik

Na podstawie tekstu ze strony 160 – 168, proszę odpowiedzieć na następujące pytania:

  1. Czym się różni woda wodociągowa od wody destylowanej?
  2. W jakiej temperaturze woda ma największą gęstość?
  3. Na podstawie doświadczenia 25 str.165, podaj 2 przykłady substancji, które dobrze rozpuszczają się w wodzie i 2 przykłady substancji, które nie rozpuszczają się w wodzie.
  4. Jak zbudowana jest cząsteczka wody?
  5. Od czego zależy szybkość rozpuszczania się substancji w wodzie?

Proszę odpowiedzieć na w/w pytania. Odpowiedzi proszę zapisać w zeszycie, zrobić zdjęcie i przesłać na maila Adres poczty elektronicznej jest chroniony przed robotami spamującymi. W przeglądarce musi być włączona obsługa JavaScript, żeby go zobaczyć.

Na prace, podpisane imieniem i nazwiskiem czekam do końca tygodnia, czyli 3 kwietnia 2020r.

Prace oceniam

Pozdrawiam, Lidia Cieśla

 

opublikowywane 23.03.2020r. - 27.03.2020r.

 

Język niemiecki  arkusz 4

Zapoznaj się z tabelą ze strony 44 w zeszycie ćwiczeń. Zwróć uwagę na znaczenie czasowników i ich formy w określonym czasie. Prateritum z tabeli jest dla 1 i 3 osoby liczby pojedynczej.

Następnie rozwiąż zadania 1 do 3 w zeszycie ćwiczeń ze stron 38-39.

Piotr  Ebisch

 

 

Historia 

Temat :Powtórzenie wiadomości – Rozdział V I wojna światowa

Proszę z zeszytu ćwiczeń wykonać zadania nr.1,2,3,4,5 strona 82-83

Dla chętnych

Po przeczytaniu z podręcznika strona 168-169 (Tajemnice sprzed wieków. Jakie były początki czołgów?) wykonać w zeszycie ćwiczeń zadania

numer 1,2,3,4,5 strona 74-75

Grzegorz  Cichecki

 

Chemia 

Proszę zapisać w zeszytach:

TEMAT: Wiązanie jonowe

Następnie dokładnie przeczytać teks z podręcznika ze strony 121 a później zapisać w zeszycie następujące punkty:

  1. Jony to cząstki obdarzone ładunkiem elektrycznym dodatnim lub ujemnym.
  2. Rodzaje jonów:
  • Kationy-jony dodatnie np. Na+ , Ca+2
  • Aniony –jony ujemne np. Cl- , O-2

Przeczytać tekst ze strony 122.

Zapisać punkt:

  1. Wiązanie jonowe-wiązanie chemiczne, które polega na elektrostatycznym przyciąganiu siękationów i anionów

Następny temat:

Temat: Wpływ rodzaju wiązań na właściwości związku chemicznego

Proszę przeczytać tekst ze strony 127 -129.

W zeszycie napisać :

  1. Związki kowalencyjne (atomy są w nich połączone wiązaniami kowalencyjnymi)-substancje w stanie stałym, ciekłym lub gazowym, oraz o niskich temperaturach topnienia i wrzenia.
  2. Związki jonowe (są zbudowane z jonów) – o wysokich temperaturach topnienia i wrzenia. Ich wodne roztwory przewodzą prąd elektryczny.

 

 

                                                                                               Pozdrawiam, Lidia Cieśla

 

JĘZYK ANGIELSKI

Dzień dobry Kochani!

Kontynuujemy pracę przy jednostce tematycznej SHOPPING AROUND.                                              

Czytamy tekst na stronie 85 – WHO INVENTED THE SHOPPING CENTRE?                                          

Wykonujemy zadanie 5 i 6, str. 85                                                                                                                                                                                                                    

Uczniowie zdający język angielski na egzaminie otrzymają ode mnie pliki z arkuszami egzaminacyjnymi.

Prześlę również kolejne propozycje zadań dla chętnych. Wszystko dotychczasową drogą elektroniczną.

Pozdrawiam ciepło A. Jakimowicz

 

Geografia z informatyką

Witam Wszystkich!

Przesyłam zadania na najbliższy tydzień.

Proszę przepisać treść wykonanego zadania z poprzedniego tygodnia. Można dołączyć do niego zdjęcie. Pamiętajcie o podaniu źródła informacji. Wasza praca musi zawierać minimum osiem zdań. Wyślijcie ją na adres podany na naszej stronie.

E.Wideł

 

BIOLOGIA

Przygotujcie zeszyty i podręczniki.

Przeczytajcie tekst ,,Budowa i rola układu nerwowego”-str.173 -176, a następnie wykonajcie notatkę w zeszycie, odpowiadając na pytania.

  1. Podaj 3 zadania układu nerwowego.
  • Odbiera …………..
  • Wywołuje …………
  • Kontroluje ………..
  1. Podział układu nerwowego
  2. Ze względu na budowę ……
  3. Ze względu na sposób działania ………….
  4. Porównaj rolę układu współczulnego i przywspółczulnego.

To wszystko. Powodzenia!

 

 

Język niemiecki   arkusz 3

 

Twoim dzisiejszym zadaniem jest zapoznanie się z czasem przeszłym- Präteritum (Imperfekt).

 

W tym celu skorzystaj z podanego linku strony:

 

http://www.twojniemiecki.pl/gramatyka/czas-przeszly-imperfekt-das-imperfekt.html

 

Opis jest szczegółowy i bardzo zrozumiały. Przeczytaj dokładnie i wielokrotnie.

 

Następnie ułóż 5-10 zdań z użyciem czasu przeszłegoPräteritum opisujących co robiłeś/robiłaś w ostatnich dniach.

 

Zdjęcie gotowych zdań prześlij na pocztę elektroniczną szkoły.

 

Piotr Ebisch

 

 

Język polski

Drodzy Uczniowie!

Poniżej znajduje się wykaz zadań do wykonania na najbliższe dni.

1.ZADANIA POWTÓRZENIOWE: wykonajcie w zeszycie zad. 1 a-c / s. 202 (wykorzystajcie podręcznik!) oraz zad.2 i 3/ s.203.

2.ZADANIA POWTÓRZENIOWE: przeczytajcie tekst w podręczniku ze s.204, wykonajcie w zeszycie zad. 1-5/ s.206 (ćwiczymy czytanie ze zrozumieniem)

3.ROZPRAWAKA :

Przeczytaj tekst ze s. 72 Kliknij!

https://flipbook.apps.gwo.pl/display/2716

W zeszycie wykonaj ćw. 3/ s.73, ćw. 7/ s. 74, ćw. 9 a,b / s. 75

4.Napisz zaproszenie na szkolne przedstawienie inspirowane historią bohaterów :"Kamieni na na szaniec".

Powodzenia!

Sabina Węgrzyn - Gaweł

 

MATEMATYKA

Zadania na tydzień II (23.03. – 27.03.)

Dzień dobry.

Oto cztery zadania z treścią prowadzące do równań, proszę je przepisać i rozwiązać za pomocą równań w zeszycie przedmiotowym. Na każdy dzień przeznacz jedno zadanie! (mamy cztery matematyki w tygodniu).

Zad.1. Ojciec i syn mają razem 73 lata. Ojciec jest o 31 lat starszy od syna. Ile lat ma syn, a ile ojciec?

Zad.2. Kupiono 12 zeszytów. Zeszyty w linię były po 3,50zł, a zeszyty w kratkę po 4,50zł. Zapłacono 49zł. Ile kupiono zeszytów w kratkę, a ile w linię? O ile więcej kupiono zeszytów w kratkę niż w linię?

Zad.3. W skarbonce znajdują się tylko jednozłotówki i dwuzłotówki. Razem jest w niej 30 monet o łącznej wartości 52zł. Ile jednozłotówek jest w skarbonce?

Zad.4. Babcia ma 60 lat, a wnuczka 4 lata. Za ile lat babcia będzie pięć razy starsza od wnuczki?

Rozwiązania proszę przesyłać, pojedynczo lub w całości, drogą mailową na adres Adres poczty elektronicznej jest chroniony przed robotami spamującymi. W przeglądarce musi być włączona obsługa JavaScript, żeby go zobaczyć. . W temacie wpiszcie: Mat7 i imię z pierwszą literą nazwiska np. Mat7AnnaK. Możecie zrobić zdjęcie rozwiązania zapisanego w zeszycie i je przesłać.

Życzę miłej nauki

Z pozdrowieniami

A.Krotewicz

FIZYKA (23.03.-27.03.)

Dzień dobry.

W podręczniku na stronie 134 znajduje się zadanie 7. Dotyczy ono prędkości geparda. Rozwiążcie je z zeszycie. Pamiętajcie, że przekształcając wzór na prędkość w celu wyznaczenia czasu otrzymacie t = s/V. Należy jeszcze porównać prędkość najszybszego sprintera z ową prędkością geparda – skorzystaj z Internetu.

Rozwiązanie zadania proszę przesyłać drogą mailową na adres Adres poczty elektronicznej jest chroniony przed robotami spamującymi. W przeglądarce musi być włączona obsługa JavaScript, żeby go zobaczyć. .

W temacie wpiszcie: F7 i imię z pierwszą literą nazwiska np. F7AnnaK. Możecie zrobić zdjęcie rozwiązania zapisanego w zeszycie i je przesłać.

Życzę miłej nauki

Z pozdrowieniami

A.Krotewicz

 

Muzyka w kl. VII

Warsztat muzyczny

Dziś skupimy się na powtórzeniu i utrwaleniu określonego zakresu wiedzy i umiejętności.

  1. Jeżeli masz taką możliwość, obejrzyj w internecie film „Warszawa Chopina” (czas trwania to 29 minut). Osoby, które nie mają dostępu do internetu, mogą skorzystać z informacji w podręczniku do muzyki – s. 105.
  2. Ułóż w zeszycie lub na oddzielnej kartce krzyżówkę, w której głównym hasłem będzie: CHOPIN.
  3. Pod spodem zapisz polecenia do poszczególnych haseł (powinno ich być 6). Postaraj się, aby były one związane z życiem i twórczością tego kompozytora lub z okresem, w jakim żył – romantyzmem.

Powodzenia!

Mariola Kulawik - Sowada

 

Publikowane  16 - 20 marca 2020r.           

 Język niemiecki  arkusz 2

Przeczytaj życiorys Braci Grimm z dowolnego źródła/ źródeł.

Następnie odpowiedz na pytania:

- Jakie mieli imiona?

- Skąd pochodzą?

- w jakim okresie żyli?

- Opisz w kilku zdaniach rodzinę (rodzeństwo).

- Jakie mieli wykształcenie?

- Opisz w kilku zdaniach skąd się wzięły ich bajko zbiory. Czyli dlaczego zaczęli zbierać

   bajki i gdzie ich szukali.

Oczywiście żeby zadanie było wykonywalne i łatwe szukasz tekstów w języku polskim i tak też odpowiadasz na pytania.

Piotr Ebisch

 

 

FIZYKA

Doświadczenie obowiązkowe – wyznaczanie prędkości średniej

Przygotuj metrówkę, stoper (telefon komórkowy).

Doświadczenie przeprowadzamy na dworze. Wyznacz drogę o długości 60m, zaznacz start i metę. Korzystając z poniższej tabeli wpisz swój uzyskany czas z dokładnością do części setnej sekundy. Następnie oblicz prędkość średnią w z dokładnością do dwóch cyfr znaczących, potem zamień na . Możesz korzystać z kalkulatora.

Uzupełnioną tabelę prześlij w wordzie na adres Adres poczty elektronicznej jest chroniony przed robotami spamującymi. W przeglądarce musi być włączona obsługa JavaScript, żeby go zobaczyć.

Plik zapisz jako „FIZYKA” i Twoje imię z pierwszą literą nazwiska np. FIZYKAannak

Pamiętaj, aby doświadczenie przeprowadzić samodzielnie – nie potrzebujesz towarzystwa kolegów, czy koleżanek, a po powrocie umyj ręce.

Na prace czekam do 23 marca – będą oceniane.

Pozdrawiam

Anna Krotewicz

MARSZ

TRUCHT

TIP - TOPY

s= 60m

t = ……….s

V = ……...

V = ……..

s= 60m

t = ……….s

V = ……...

V = ……..

s= 60m

t = ……….s

V = ……...

V = ……..

 

 

Historia 

Temat: Sprawa polska podczas I wojny światowej.

           

  1. Na podstawie podręcznika str. 180-183 odpowiedz na następujące pytania (maksymalnie kilka zdań do każdego pytania).

1. Postawa państw zaborczych wobec sprawy polskiej

2. Akt 5 listopada i jego znaczenie dla sprawy polskiej

3. Stanowisko państw ententy w sprawie polskiej

4. Znaczenie orędzie prezydenta T.W. Wilsona dla sprawy polskiej

5. Udział Polaków w obradach konferencji pokojowej w Paryżu i jej decyzje w kwestii ziem polskich.

  1. Wykonaj zadania z zeszytu ćwiczeń 1,2,3,4 strona 80-81

Dla chętnych

Biografia Władysława Grabskiego

Grzegorz Cichecki

 

 

JĘZYK ANGIELSKI 

Dzień dobry Kochani!

Kontynuujemy pracę przy jednostce tematycznej SHOPPING AROUND. Strony w podręczniku 82-83. Proszę zwrócić szczególną uwagę na zadania 5 i 7, str.83. Omawialiśmy to wstępnie na poprzednich zajęciach. Powtarzamy, utrwalamy, układamy przykładowe zdania. Wykonujemy pisemnie zadanie 9 MY FAVOURITE SHOP (wskazówki zadanie 8).                                                                                            

 Uczniowie zdający język angielski na egzaminie otrzymają ode mnie dodatkowe propozycje zadań również drogą elektroniczną.

Pozdrawiam ciepło A. Jakimowicz

 

 

Język polski

Drodzy Uczniowie!

Poniżej znajduje się wykaz zadań do wykonania na najbliższe dni.

  1. Czytamy "Kamienie na szaniec"! Do lektury proszę ułożyć krzyżówkę z głównym hasłem "kamienienaszaniec". Wszystkie pytania mają odnosić się do treści przeczytanej lektury. Macie czas do zakończenia kwarantanny.
  2. Czytamy temat z podręcznika o etyce słowa ze s. 195. Analizujemy zadanie 1 i 2. / s. 196. Rozwiązujemy zadania w zeszycie ćwiczeń do tego tematu na s. 69.
  3. Powtórzenie wiadomości ze składni. Lekcje online!

https://epodreczniki.pl/a/przydawki-okoliczniki-i-dopelnienia-wzbogacaja-wypowiedzenia/DfSuGuhPC

  1. Lekcja online! Powtórzenie wiadomości o wyrazie podstawowym i pochodnym

https://epodreczniki.pl/a/jak-tworza-sie-slowa/DogVfmGjI

  

       Powodzenia!

Sabina Węgrzyn - Gaweł

 

 

Matematyka 

Zadania na tydzień I (16.03. – 20.03.)

Dzień dobry.

W ramach ćwiczeń utrwalających proponuję pracę z zadaniami online.

Mając do dyspozycji komputer i Internet proszę wejść na stronę

https://szaloneliczby.pl/klasa-7

  1. Algebra

5. Równania z jedna niewiadomą

I rozwiązywać ćwiczenia oraz sprawdziany, jeśli czegoś nie pamiętacie można skorzystać z podpowiedzi znajdujących się pod sprawdzianami.

Jeżeli ktoś nie ma dostępu do Internetu proszę o kontakt na adres mailowy Adres poczty elektronicznej jest chroniony przed robotami spamującymi. W przeglądarce musi być włączona obsługa JavaScript, żeby go zobaczyć. - przygotuję wówczas zadania w wersji do druku.

                                                                                                                                      Życzę miłej nauki

Z pozdrowieniami

A.Krotewicz

 

 

CHEMIA 

W związku z zaistniałą sytuacją, aby nie tracić czasu proszę powtórzyć materiał.

W tym celu proszę rozwiązać zadania z podręcznika. Można je zapisać w zeszycie przedmiotowym lub na osobnej kartce.

  • Zad.2,4,5,6 str.108
  • Zad.1a str.120
  • Zad.2a,bd str.120 (Nie trzeba ustalać typu powstałego wiązania chemicznego)

Życzę powodzenia

Lidia Cieśla

 

Witam Was i zapraszam do wspólnej nauki!

BIOLOGIA

Przygotujcie zeszyty i podręcznik (str. 170)

Zapiszcie temat w zeszytach – Zaburzenia funkcjonowania układu hormonalnego

Zapiszcie odpowiedź do pytań:

  1. Co to jest równowaga hormonalna?
  2. Na czym polega nadczynność i niedoczynność gruczołów?
  3. Co to jest cukrzyca
    1. Przyczyny
    2. Leczenie
    3. Skutki choroby

GEOGRAFIA

Podręcznik str. 155 ćw. 2 proszę uwzględnić położenie obiektu (np. województwo), jego, walory przyrodnicze i pozaprzyrodnicze (np. wartość historyczną). Pracę wykonujemy w zeszytach, podajemy źródło.

Zadania nie są trudne. Na pewno dacie radę. Powodzenia!

Jeżeli chcecie się ze mną skontaktować, napiszcie maila na adres Adres poczty elektronicznej jest chroniony przed robotami spamującymi. W przeglądarce musi być włączona obsługa JavaScript, żeby go zobaczyć.

Pamiętajcie, myjcie ręce i zostańcie w domu.

https://www.youtube.com/watch?v=tAPgBy4cvLk

Pozdrawiam Wszystkich!

Elżbieta Wideł

 

Muzyka 

16 – 20 marca

„Stanisław Moniuszko i opera” – podręcznik s. 118.

  1. Przeczytaj tekst „Stanisław Moniuszko i opera”. Zapisz w zeszycie, co to jest opera. Wymień utwory S. Moniuszki.
  2. Przypomnij sobie i utrwal pieśni: „Płonie ognisko” i „Pieśń pożegnalna”.
  3. Sprawdź, czy inni członkowie rodziny znają te pieśni. Może pośpiewacie razem?

https://www.youtube.com/watch?v=kG-lWboo0P8

https://www.youtube.com/watch?v=4zeXmv2zPGs

 

Z muzycznym pozdrowieniem

Mariola Kulawik - Sowada

 

 

Język niemiecki

arkusz 1

Przeczytaj fragmenty bajki o Czerwonym Kapturku z podręcznika na stronach 70-71 i ułóż je w odpowiedniej kolejności.

Uzupełnij:

Czerwony kapturek-……………………

Myśliwy- …………………………..

Babcia-…………………………

Wilk- …………………………………..

Mama- ……………………………………

Kogo dotyczy podany fragment bajki:

Er trat ein und sah den Wolf im Bett. Sofort nahm er eine Schere und schnitt dem Wolf den Bauch auf.      

……………………..

Komm rein! Ich bin zu schwach und kann nicht aufstehen.

………………….....

Zur Großmutter. Sie ist krank und ich bringe ihr Kuchen und Himbeersaft.

…………………….

Damit ich dich besser hören kann. Damit ich dich besser sehen kann.

……………………..

Korzystając z internetu poszukaj nazwy bajek Braci Grimm. Jak nazwy brzmią po polsku

i po niemiecku.

po polsku – po niemiecku

……………………………………………………

…………………………………………………….

……………………………………………………

Piotr Ebisch

 

Kontakt

telefonPubliczna Szkoła Podstawowa w Zawadzie
ul. Kolanowska 4, Zawada,
46-022 Luboszyce
tel.: +48 77 4212881
email:  pspzawada@interia.eu

Wykonanie: LinkNet.pl