Sport

Nasza biblioteka jest dostępna dla każdego ucznia     

więcej...

 

Biblioteka

 

Toys

Korzyści i zagrożenia związane

z Internetem.                     więcej...



 

Internet

 

sport1

 

Nasze  sukcesy...            więcej...

 

Osiągnięcia

 

Books

  ... uczniowie mogą uczestniczyć w zajęciach zgodnie ze swoimi zainteresowaniami... więcej

 

 

 

 

 

Po szkole

Jesteś tutaj:

Start ZDALNE NAUCZANIE Klasa 4
PDF Drukuj Email

Klasa IV

zajęcia od 6 kwietnia do 8 kwietnia

 

Historia klasa IV

Temat: Eugeniusz Kwiatkowski i budowa Gdyni

  1. Na podstawie podręcznika str. 122-125 odpowiedz na następujące pytania(maksymalnie kilka zdań do każdego pytania).

a) Przyczyny budowy portu w Gdyni

b) Najważniejsze zasługi Eugeniusza Kwiatkowskiego dla powstania i rozwoju  państwa polskiego

c) Centralny Okręg Przemysłowy- powstanie i znaczenie.

II. Wykonaj zadania z zeszytu ćwiczeń 1,2,3,4,5,7,8,9 strona 75-77

ZDROWYCH I SPOKOJNYCH ŚWIĄT

 

Język   polski

Drodzy Uczniowie!

Ten tydzień jest krótszy pod względem nauki z powodu przerwy świątecznej! Wykorzystajcie ten czas na przyjemności, odpoczynek i czytanie tylko tego, na co macie ochotę :)

Zadania przygotowane na ten tydzień na pewno nie sprawią Wam większych problemów. Przy niektórych będzie zapisana informacja, że jest to ćwiczenie dla chętnych.

1. Opowiadamy o tym, jak Marcin zakłada bazę (temat na 2 lekcje)

Przeczytajcie tekst z podręcznika ze s. 241 – 243.

W zeszycie napiszcie odpowiedzi do zad. 1 i 2 s. 243.

2. Zabawmy się w kucharzy!

Zeszyt ćwiczeń s. 28-29.

Dla wszystkich ćw. 1s. 28 (proszę o zdjęcie tego ćwiczenia)  ćw. 2 s. 29.

Dla chętnych ćw. 3 s. 29

                                      Pozdrawiam serdecznie i życzę zdrowych, spokojnych świąt!

                                                                         Do szybkiego zobaczenia!

 

JĘZYK ANGIELSKI 

Dzień dobry Kochani!

W tym tygodniu zaglądamy na stronę 106 i 107 w podręczniku – GET CULTURE.

Czytamy tekst na stronie 106 - PETS IN THE UK.

Praca projektowa: Moje domowe zwierzątko (może być kilka, mogą być takie wymarzone)

Rozpoczynamy przerwę świąteczną. HAPPY EASTER!

Pozdrawiam ciepło A. Jakimowicz

 

PRZYRODA

Witajcie Uczniowie!

Dziś powtórzymy sobie wiadomości z działu 6. Otwórzcie podręcznik na str.159 -160. Uważnie przeczytajcie tekst. Następnie spróbujcie rozwiązać zadania z zeszytu ćwiczeń 1, 2, 3, 4, ze strony 98, 90. Zadania nie są trudne, na pewno dacie radę.

Wszystkim życzę zdrowych i pogodnych Świąt Wielkanocnych.

Pozdrawiam.

Elżbieta Wideł

 

MATEMATYKA

Zadania na tydzień IV (06.04. – 08.04.)

Dzień dobry.

W tym tygodniu powracamy do ułamków zwykłych

Zapiszcie w zeszycie:

Lekcja1, 2,3

Temat: Ułamek jako wynik dzielenia

Proszę obejrzeć lekcję na stronie https://www.youtube.com/watch?v=wyjrkrT8Ccs , a następnie rozwiązać z zeszytu ćwiczeń na stronie 63 i 64 wszystkie zadania.

Poproście rodziców (jeśli sami nie potraficie), aby na adres Adres poczty elektronicznej jest chroniony przed robotami spamującymi. W przeglądarce musi być włączona obsługa JavaScript, żeby go zobaczyć. przesłali rozwiązane zadania (zdjęcia, skany)

W temacie maila proszę wpisać Mat4 i wasze imię i pierwszą literę nazwiska np. Mat4AnnaK.

Wierzę, że sobie z nimi świetnie poradzicie!!!

Jeżeli ktoś z Was chce otrzymać dodatkowe zadania, to proszę do mnie napisać, z przyjemnością prześlę.

W razie pytań bądź problemów z zadaniami, czy jakichkolwiek wątpliwości możecie do mnie pisać na powyższy adres.

Życzę miłej nauki

Z pozdrowieniami

A.Krotewicz

Język  niemiecki

Moi Drodzy

Poczytajcie lub poproście Rodziców o przeczytanie o zwyczajach wielkanocnych w państwach niemieckojęzycznych. Życzę Waszym Rodzinom aby mimo trudnego czasu te Święta były zdrowe i radosne.

Czasem przygotowań do Wielkanocy jest tradycyjnie Wielki Post (Fastenzeit lub Passionszeit), a szczególnie tydzień przed niedzielą Zmartwychwstania. U nas nazywa się go „Wielkim”, a za Odrą – Karwoche. Bardzo ważne miejsce w przygotowywaniu domu na Święta zajmuje tzw. bukiet wielkanocny – są to ustawione w wazonie zielone gałązki przybrane kolorowymi wydmuszkami jajek. Niektórzy w ten sposób ozdabiają również krzewy czy małe drzewka przed domem. Poza tym, podobnie jak w Polsce maluje i dekoruje się jajka, choć ten zwyczaj jest nieco mniej popularny niż u nas.

Zielony Czwartek

Wielki Czwartek zwany jest w Niemczech Zielonym Czwartkiem (Gründonnerstag). Co ciekawe, nie jest do końca jasne, skąd wzięła się ta nazwa. Według jednej z teorii pochodzi ona od zielonych szat liturgicznych noszonych tego dnia przez księży do XVI wieku. Z kolei inni badacze wywodzą ją od pokutników, których nazywano w średniowieczu „Zielonymi”.

Obecnie jest to dzień malowania jajek na zielono. W wielu regionach panuje zwyczaj, by w Zielony Czwartek koniecznie zjeść coś zielonego. Na stole powinny się znaleźć przede wszystkim pierwsze wiosenne nowalijki – oczywiście zwłaszcza te zielone: szczypiorek, sałata czy szpinak.

Wielki Piątek – Karfreitag

W przeciwieństwie do Zielonego Czwartku Wielki Piątek (Karfreitag) jest w całych Niemczech dniem ustawowo wolnym od pracy. Czasem nazywa się go także Cichym Piątkiem (Stiller Freitag). Jest to dla wierzących Niemców dzień modlitw i nabożeństw, które towarzyszą wspominaniu śmierci i składania Jezusa do grobu. Wtedy też organizuje się tzw. agapę, czyli symboliczny wspólny posiłek składający się z chleba, wody i wina, który spożywa się najczęściej w salach katechetycznych kościoła. Post ścisły nie jest tego dnia rygorystycznie zachowywany

Wielka Sobota – Karsamstag

Wielka Sobota – czyli w Niemczech Karsamstag lub Stiller Samstag – jest podobnie jak w Polsce dniem wyciszenia, kiedy nie odprawia się mszy świętej. Tradycja święcenia potraw, bez której nie wyobrażamy sobie Świąt Wielkiej Nocy, jest u naszych zachodnich sąsiadów zupełnie nieznana.

Bardzo ciekawy jest kultywowany nadal w niektórych regionach – zwłaszcza na północy i w centrum kraju – zwyczaj rozpalania w Wielką Sobotę wielkich ognisk przed kościołami katolickimi. Towarzyszy temu specjalne nabożeństwo i poświęcenie ognia, którym następnie zapala się świece paschalne w kościołach i świece wielkanocne w domach. Poświęcony ogień towarzyszy wiernym przez całe Święta

Wielkanocna Niedziela i Wielkanocny Poniedziałek

Dwa najbardziej uroczyste dni nazywa się w Niemczech po prostu Wielkanocną Niedzielą i Wielkanocnym Poniedziałkiem (Ostersonntag i Ostermontag). Są to dni odpoczynku oraz odwiedzania rodziny i przyjaciół.

Niedzielę rozpoczyna się tradycyjnie mszą rezurekcyjną, która odprawiana jest wcześnie rano. Bardzo popularny jest zwyczaj stukania się jajkami (Ostereiertitschen) przy śniadaniu. Każdy członek rodziny wybiera sobie swoją pisankę i kolejno stuka się nią z innymi – wygrywa posiadacz jajka z najmocniejszą skorupką. Zabawa ta jest znana również w Austrii i niemieckojęzycznej Szwajcarii, a także w innych częściach Europy: na Bałkanach, w Skandynawii, a nawet w Rosji. Na stołach – oprócz świec wielkanocnych – obowiązkowo powinien się pojawić zajączek z cukru, czekolady lub innego materiału. Zając jest zresztą, obok jajka, najważniejszym świątecznym symbolem. Wiąże się z nim też inny bardzo ważny zwyczaj, na który niecierpliwie czekają wszystkie dzieci – chodzi oczywiście o poszukiwanie ukrytych w mieszkaniu lub ogrodzie pisanek lub słodyczy. Zgodnie z tradycją mówi się dzieciom, że przyniósł i ukrył je wielkanocny zając (Osterhase), który jest w Niemczech równie popularny jak Święty Mikołaj. W niektórych domach mieszkańcy obdarowują się również drobnymi podarkami – najczęściej czekoladkami lub innymi łakociami. Jako danie główne w Święta podaje się zazwyczaj pieczeń z barana. Poza tym, nasi zachodni sąsiedzi delektują się babkami drożdżowymi i sernikami. Często piecze się je w specjalnych foremkach w kształcie np. baranka. Ogromną popularnością cieszą się również wszelkiego typu kiełbasy i wędliny.

Czy wiesz, że w Niemczech…

W niektórych regionach dzieci chodzą w Wielkanocną Niedzielę po domach sąsiadów i proszą o świąteczne łakocie.

Zwyczaj święcenia palm w Niedzielę Palmową przed Wielkanocą jest bardzo słabo znany – najczęściej spotkać go można w Bawarii.

Od piątku aż do Niedzieli Wielkanocnej w kościołach katolickich nie używa się dzwonów ani dzwonków – dlatego właśnie Wielki Piątek i Wielka Sobota nazywane się tam „Cichymi”.

W niektórych miastach organizuje się uroczyste procesje konne (Osterreiten), które obecnie cieszą się dużym zainteresowaniem turystów – najbardziej znane są te w Saksonii i miasteczku Traunstein w Bawarii.

Bardzo popularne są kilkudniowe rodzinne wyjazdy na Święta Wielkanocne poza miejsce zamieszkania.

Zwyczaj Śmigusa-Dyngusa jest zupełnie nieznany, więc lepiej nie polewać nikogo wodą w Wielkanocny Poniedziałek…

Joanna Gryga

 

 

Zajęcia od  30.03.2020  do   03.04.2020

Historia klasa IV

Imię i nazwisko……………………………                             klasa……..

Temat: Józef Piłsudski i niepodległa Polska

I. Wykonaj zadania z zeszytu ćwiczeń 1,2,4,5,6 strona 70-71

II. Na podstawie podręcznika strona 112-117 przy zdaniu prawdziwym napisz „prawda” przy fałszywym „fałsz”, anastępnie wykonane zadanie podpisane proszę przesłać na adres Adres poczty elektronicznej jest chroniony przed robotami spamującymi. W przeglądarce musi być włączona obsługa JavaScript, żeby go zobaczyć. do dnia 10.04.2020 r.

1. I wojna światowa wybuchła w 1914 roku……………………………..

2. Józef Piłsudski urodził się w 1867r. w zaborze austriackim………………..

3. Józef Piłsudski był współtwórcą niepodległego państwa polskiego…………………….

4. Józef Piłsudski objął dowództwo I Brygady Legionów Polskich………………………

5. Polska po 183 latach zaborów odzyskała niepodległość……………………………….

6. 11 listopada 1918 roku Polska odzyskuje niepodległość…………………………………..

7. Na kształt granicy polskiej miały wpływ między innymi trzy powstania śląskie……………………….

8. Wojna z Rosjanami o granicę na wschodzie toczyła się w latach 1920-1923……………………………….

9. Walki o Wielkopolskę rozpoczęły się w grudniu 1918 roku………………………………….

10. Dzień 11 listopada został ustanowiony Narodowym Świętem Niepodległości…………………………..

Grzegorz  Cichecki

 

 

 

Muzyka w kl. IV

Wielkanoc. Tradycje wielkanocne: zwyczaje i obrzędy – podręcznik s. 99

  1. Przeczytaj tekst w podręczniku – lekcja 24, s. 99.
  2. Wykonaj ćwiczenie ze s. 99 – „Na złotą nutę”. Spróbuj zapisać w zeszycie znalezione informacje.
  3. Wysłuchaj utworu:

https://www.youtube.com/watch?v=SZx_oyeN_vI

Spróbuj określić, jakie zespoły wykonują ten utwór.

  1. Posłuchaj utworu „Wielkanocna piosenka” ze s. 100-101: https://www.youtube.com/watch?v=cNT7haqYeqw

Spróbuj zaśpiewać korzystając z tekstu zamieszczonego w podręczniku.

  1. Udało Ci się wykonać poprzednie punkty? To świetnie! W nagrodę posłuchaj tego:

https://www.youtube.com/watch?v=e2ziz9Z6G84

Mam nadzieję, że udało Ci się już wprawić w świąteczny nastrój! Pamiętaj o częstym myciu rąk, zdrowym odżywianiu i codziennej dawce ruchu przy swojej ulubionej muzyce.

Jeżeli masz taką potrzebę, to możesz się ze mną skontaktować poprzez maila: Adres poczty elektronicznej jest chroniony przed robotami spamującymi. W przeglądarce musi być włączona obsługa JavaScript, żeby go zobaczyć.

Mariola Kulawik – Sowada

 

 

 

Religia Kl. IV

Temat: „Powołanie Samuela” (30.03.2020)

Podręcznik, str. 116-118

Obejrzyjcie film:

https://www.youtube.com/watch?v=RuOS2FU5jBQ

Notatka: str. 118 („p. 1 i p.2”)

Temat: „Grzech Saula” (31.03.2020)

Podręcznik, str. 119-121

Notatka: str. 121 („p. 1 i p.2”)

Temat: „Wielki Post” (06.04.2020)

Podręcznik, str. 193-195

Obejrzyjcie film:

https://www.youtube.com/watch?v=32s9Z8qjoqs

Notatka: str. 195 („p. 1 i p.2”)

Temat: „Triduum Paschalne” (07.04.2020)

Podręcznik, str. 196-199

Obejrzyjcie film:

https://www.youtube.com/watch?v=8Fmm8ElyiMM

Zadanie domowe:

Zachęcam Was - Drodzy Uczniowie, Waszych Rodziców, Rodzeństwo, Babcie i Dziadków - do codziennej modlitwy w Waszych domach, szczególnie o godz. 20.30 do wspólnej modlitwy różańcowej, a godz. 21.00 do odśpiewania APELU JASNOGÓRSKIEGO.

Życzę Wam i Waszym Rodzicom owocnego przeżycia Triduum Paschalnego i Świąt Zmartwychwstania Pana Jezusa w Waszych domach i Rodzinach. Będą to w tym roku inne Święta… nie przeżyjecie Ich w kościele, ale w domach… ale PAN JEZUS ZMARTWYCHWTAŁ… ALLELUJA!

Z modlitwą i Bożym błogosławieństwem…

Wasz ks. Mariusz Sobek, proboszcz i katecheta

Język  niemiecki

Hallo Freunde!

Dziękuję za zdjęcia Memoboxów. Kto zadał sobie trud utworzenia fiszek i Memoboxu otrzymuje bardzo dobrą ocenę.

W tym tygodniu pozostajemy nadal w temacie „Das esse ich gern” Proszę wpiszcie temat lekcji „Was gibt’s heute zu Essen?” do zeszytu. W ćwiczeniach na str. 63 rozwiązujemy zadanie 1 i 2. Które słowa brzmią podobnie w języku polskim i niemieckim?

Podzielcie słówka z zadania 2 na produkty którem można essen(zjeść) oraz trinken(wypić)

Tabelkę wykonajcie w zeszycie:

ESSEN

TRINKEN

   

Powodzenia!

Można zdjęcia wysyłać na maila Adres poczty elektronicznej jest chroniony przed robotami spamującymi. W przeglądarce musi być włączona obsługa JavaScript, żeby go zobaczyć. lub whatsapp 604365540

Pani Asia

 

JĘZYK ANGIELSKI - KLASA IV

Dzień dobry Kochani!

Kontynuujemy naukę o zwierzątkach. Pracujemy z zeszytem ćwiczeń.                                                                                   

 ZESZYT ĆWICZEŃ: Strona 60, zadania: 1,2 3,4. Strona 61, zadanie 5.                                                                            

Ćwiczymy, powtarzamy, korzystamy ze słowników tak jak zawsze.

Pozdrawiam ciepło A. Jakimowicz

 

Przyroda

Witam Was i przesyłam porcję wiedzy na bieżący tydzień.

Dziś zajmiemy się ochroną przyrody w Polsce. Przygotujcie podręczniki. Przeczytajcie uważnie tekst na str. 155 – 157. Następnie wykonajcie ćwiczenia 1, 2, 3, 4 w zeszycie ćwiczeń, strona 96,97.

Moja podpowiedź:

Aby wykonać zad. 2, należy skorzystać z mapy w podręczniku str 157, odnaleźć Opole i najbliższy Waszym zdaniem park narodowy i rezerwat przyrody. Parki krajobrazowe bliskie Opola nie są tam podpisane. Myślę jednak, że pamiętacie Górę św. Anny, która jest parkiem krajobrazowym.

Pozdrawiam!

E. Wideł

 

Język  polski

Drodzy Uczniowie!

                Przypominam Wam, że od ubiegłego tygodnia obowiązuje nas realizacja podstawy programowej, dlatego w tym tygodniu skupimy się także na nowych treściach. Będą zadania, przy których pojawi się komunikat, abyście mi je odesłali!! W razie problemów wysłania maila, poproście rodziców o pomoc.

Wystarczy zrobić zdjęcie kartki, wysłać na adres mailowy podany na stronie szkoły ( Adres poczty elektronicznej jest chroniony przed robotami spamującymi. W przeglądarce musi być włączona obsługa JavaScript, żeby go zobaczyć. ).

Pogrubioną czcionką są zapisane tematu. Które prosze wpisać do zeszytu.

  1. Co nazywa przymiotnik?

Przeczytajcie przypomnienie z podręcznika, czym jest przymiontik. Zapiszcie
w zeszycie krótką notatkę. Przenalizujcie odmianę rzeczownika z przymiotnikiem na s. 209 w podręczniku ( już teraz widzicie, dlaczego przypadki tyle razy powtarzaliśmy :) )

Zadania do wykonania z zeszytu ćwiczeń, niektóre są bardzo krótkie, dacie radę!

ćw. 1 i 2 s. 49 ( bardzo łatwe) , ćw. 3. s. 50

ćw. 4 s. 50 (Zróbcie zdjęcie tego ćwiczenia i odeślijcie)

ćw. 10 s. 53 , ćw. 11 s. 54,

ćw. 12 i 14 s. 55   (Zróbcie zdjęcie tego ćwiczenia i odeślijcie)

  1. W komiksowym Mirmiłowie

Przeczytajcie komiks z podręcznika zes. 233-235.

Ustnie wykonajcie zad. 1 s. 236

Zad. 2 a i b , w zeszycie napiszcie odpowiedzi tylko do komiksu. Możecie skorzystać z poniższej tabelki: (Zróbcie zdjęcie tego ćwiczenia i odeślijcie)

 

KOMIKS

Jak rozpoznać to, co mówi narrator?

Moja podpowiedź: gdzie jest to zapisane, w jakim miejscu?

W jaki sposób dowiadujemy się o tym, co mówią i myślą bohaterowie?

Moja podpowiedź: gdzie jest to zapisane, w jakim miejscu?

Możesz to również narysować.

Skąd wiemy, jak wygląda świat w utworach?

 

W jaki sposób zostaly wyrażone uczucia bohaterów?

Moja podpowiedź: przyjrzyjcie się uważnie rysunkom.

  1. Portret ulubieńca

Przeczytajcie 2 wiersze z podręcznika (s. 230 i 231). Ustnie zad. 1 s. 232.

W zeszycie zad.3 b ( do wybranego psa, czyli do jednego :) ) Chętni mogą do każdego zwierzaka :) Będzie dodatkowy plus.(Zróbcie zdjęcie tego ćwiczenia i odeślijcie)

                                                                                 Powodzenia!

 

                                                 

MATEMATYKA

Zadania na tydzień III (30.03. – 03.04.)

Dzień dobry.

W ramach ćwiczeń utrwalających, pracowaliście online z tematyką związaną z działaniami na liczbach oraz systemem zapisywania liczb. Czas sprawdzić efekty Waszej pracy!!!

Poproście rodziców, aby wysłali na adres Adres poczty elektronicznej jest chroniony przed robotami spamującymi. W przeglądarce musi być włączona obsługa JavaScript, żeby go zobaczyć. pustego maila wpisując w temacie Mat4 i wasze imię np. Mat4AnnaK. Ja na ten adres prześlę zadania. Gdy je rozwiążecie, to proszę o ich odesłanie (zdjęcie, skan). Będą ocenione.

Wierzę, że sobie z nimi świetnie poradzicie!!!

Jeżeli ktoś z Was chce otrzymać dodatkowe zadania, to proszę do mnie napisać, z przyjemnością prześlę.

W razie pytań bądź problemów z zadaniami, czy jakichkolwiek wątpliwości możecie do mnie pisać na powyższy adres.

Życzę miłej nauki

Z pozdrowieniam.

A.Krotewicz

 

 

 

Opublikowane 23.03.2020r. - 27.03.2020r.

Historia 

Temat :Powtórzenie wiadomości – Rozdział III Wojny i upadek Rzeczypospolitej

Proszę z zeszytu ćwiczeń wykonać zadania nr.1,2,3,4,5 strona 68-69

Dla chętnych

Po przeczytaniu z podręcznika strona 108-109 (Tajemnice sprzed wieków. Jak polska noblistka została bohaterką wojenną?) wykonać w zeszycie ćwiczeń zadania numer 1,2,3,4,5,6 strona 66-67

Grzegorz  Cichecki

 

Muzyka

Dzieciństwo Fryderyka Chopina – podręcznik s. 83

Dziś skupimy się na powtórzeniu i utrwaleniu określonego zakresu wiedzy i umiejętności.

  1. Jeżeli masz taką możliwość, obejrzyj w internecie film „Warszawa Chopina” (czas trwania to 29 minut). Osoby, które nie mają dostępu do internetu, mogą skorzystać z informacji w podręczniku do muzyki – s. 83.
  2. Ułóż w zeszycie lub na oddzielnej kartce krzyżówkę, w której głównym hasłem będzie: FRYCEK.
  3. Pod spodem zapisz polecenia do poszczególnych haseł (powinno ich być 6). Postaraj się, aby były one związane z życiem i twórczością tego kompozytora.

Powodzenia!

Mariola Kulawik - Sowada

 

JĘZYK ANGIELSKI

Dzień dobry Kochani!

Kontynuujemy naukę o zwierzątkach. Strony w podręczniku 94,95.

Zapoznajemy się dodatkowo z nazwami zwierząt domowych.

Lista znajduje się w zadaniu 9 na stronie 97.

Staramy się korzystać ze słowników tak jak robimy to na lekcji.

Zadanie 6 ze strony 95 wykonujemy pisemnie.

Pozdrawiam ciepło A. Jakimowicz

 

Język niemiecki

(23.03 -27.03)                 

Mam nadzieję, że wszyscy zmajsterkowali już własny niepowtarzalny „Memobox” Zachęcam do przesłania zdjęć na naszej klasowej grupie, zaprezentujemy wasze „Memoboxy” w galerii na stronie szkoły. Oto kolejna partia słówek z nowego tematu „Das esse ich gern” – artykuły spożywcze

Proszę przygotujcie fiszki tak jak w zeszłym tygodniu

Wybieramy 5–10 słów i próbujemy je zapamiętać. Przekładamy słówka, które już znamy na jeden stos. A te słowa które stanowią problem powtarzamy aż zostaną również zapamiętane.

marchew – die Möhre

ogórek – die Gurke

pomidor – die Tomate

ziemniak – die Kartoffel

banan – die Banane
brzoskwinia – der Pfirsich
jabłko – der Apfel
malina – die Himbeere
mandarynka – die Mandarine
pomarańcza – die Orange
wingorono – die Weintraube

napój – das Getränk
chleb – das Brot
bułka – das Brötchen
herbata – der Tee
kakao – der Kakao
mleko – die Milch
sok – der Saft
cukier – der Zucker
sól – das Salz

die Speisekarte – karta dań, menu

der Apfelkuchen – szarlotka
das Eis – lody
die Tomatensuppe – zupa pomidorowa
die Gurkensuppe – zupa ogórkowa
der Käsekuchen – sernik
der Kuchen – ciasto
das Rührei- jajecznica
der Salat – sałata
die Speise – potrawa
das Spiegelei – jajo sadzone
die Suppe – zupa
der Pfannkuchen – naleśnik

Proszę wykonajcie w zeszycie lub na kartce tabelkę i uzupełnijcie nazwami z fiszek

Das esse ich gernJ

To mi smakuje:)

Das schmeckt so lala

To jest niezbyt dobre w smaku

 

 

 

 

 

Przyroda

Witam !

Przesyłam Wam zadania na nowy tydzień zdalnego nauczania (23 – 27 marca).

Otwórzcie podręczniki str. 151. Przeczytajcie temat ,,Krajobraz wczoraj i dziś”. Tekst zamieszczony na tej stronie, wyjaśni Wam, jak zmienia się krajobraz w najbliższej okolicy. Następnie wykonajcie w zeszytach ćwiczeń zadanie1, 2, 4 na str. 94 -95. Osobom chętnym proponuję wykonanie zadania3.

Zadania nie są trudne, na pewno dacie radę! Powodzenia!

E. Wideł

 

Język  polski

Drodzy Uczniowie!

Poniżej znajduje się wykaz zadań do wykonania na najbliższe dni.

 

obrazek


1.OPIS OBRAZU "Martwa natura z kwiatami i owocami', Henri Fantin-Latour,

Opisz wyżej zamieszczoną reprodukcję obrazu według schematu w podręczniku na s. 207.

2.NARRATOR. Na stronie wydawnictwa GWO są dostępne jednoczęściowe zeszyty ćwiczeń: Kliknij !

https://flipbook.apps.gwo.pl/display/2715.

Odszukaj s. 45 z tematem o narratorze. Przypomnij sobie kim on jest? Przeczytaj tekst pt."Pierwszy dzień wakacji", w zeszycie wykonaj ćw. 1/ s/45 oraz ćw. 3 i 4. s.46

Możesz wydrukować kartkę i na niej wpisywać rozwiązania, a następnie wklej ją do zeszytu.

3.PISOWNIA "CH" I "H". Przypomnij sobie zasady pisowni (np. notatki w zeszycie, podręczniku, słowniku ortograficznym), następnie rozwiąż online dyktando i rozwiąż zdania:

https://dyktanda.online/app/dyktando/340

https://epodreczniki.pl/a/hrabia-i-chinska-herbata-czyli-o-ch-i-h/DT1kzOIFR

4. Przeczytaj tekst z podręcznika ze s. 227 "Dżok. Legenda psiej wierności". Ustnie wykonaj zad. 1-2 (opowiedz domownikom np. mamie, tacie)/ 229, a w zeszycie zad. 3 i 4 / s. 229.

Powodzenia

Sabina  Węgrzyn - Gaweł

 

MATEMATYKA

Zadania na tydzień II (23.03. – 27.03.)

Dzień dobry.

W ramach ćwiczeń utrwalających proponuję pracę z zadaniami online.

Mając do dyspozycji komputer i Internet proszę wejść na stronę

https://szaloneliczby.pl/klasa-4

  1. Systemy zapisywania liczb

I rozwiązywać ćwiczenia oraz sprawdziany, jeśli czegoś nie pamiętacie można skorzystać z podpowiedzi znajdujących się pod sprawdzianami.

Jeżeli ktoś nie ma dostępu do Internetu proszę o kontakt na adres mailowy Adres poczty elektronicznej jest chroniony przed robotami spamującymi. W przeglądarce musi być włączona obsługa JavaScript, żeby go zobaczyć. - przygotuję wówczas zadania w wersji do druku.

Życzę miłej nauki

Z pozdrowieniami

A.Krotewicz

 

 

Publikowane 16 - 20 marca 2020r.

JĘZYK ANGIELSKI

Dzień dobry Kochani!

Uczymy się o dzikich zwierzątkach. Strony w podręczniku 94,95. Staramy się korzystać ze słowników tak jak robimy to na lekcji. Sporządzamy sobie listę wszystkich nazw zwierząt ze stron 94,95. Zachęcam do stworzenia własnego mini słownika wizualnego. Zadanie 3 ze strony 95 wykonujemy pisemnie.

Pozdrawiam ciepło A. Jakimowicz

 

 

Język niemiecki

Witajcie Czwartaki!                              

Mam nadzieję, że odgrzebaliście już wszystkie planszówki w domu, wyspaliście się do woli, przeczytaliście dobrą książkę i macie już ochotę popracować. Mam dla Was zadanka na ten tydzień .

Proszę przygotujcie pudełko (rozmiar ok. pudełko po mleku) oklejcie kolorowo i podpiszcie MEMOBOX – Wasze Imię. Następnie wytnijcie kartki o rozmiarach 3cm *7cm mogą być z jakiegokolwiek papieru i przygotujcie pierwszą partię fiszek do waszego pudełka. Na jednej stronie zamieszczacie wyraz w j.niem. na odwrocie w j.polskim.

elektryk – der Elektriker
hydraulik – der Installateur
inżynier – der Ingenieur
mechanik – der Mechaniker
opiekunka do dzieci – die Babysitter
pracownik fizyczny – der Arbeiter
sprzątaczka – die Reinigungskraft
sprzedawca (pani) – die Verkäuferin
stolarz – der Tischler
spawacz – der Schweißer

artystka – die Künstlerin
aktorka – die Schauspielerin
dyrektorka – die Direktorin
fryzjerka – die Frisörin
kelnerka – die Kellnerin
kosmetyczka – die Kosmetikerin
księgowa – die Buchhalterin
kucharka – die Köchin
lekarka – die Ärztin
niania – die Kinderfrau
opiekunka do dzieci – die Babysitter
pielęgniarka – die Krankenschwester
przedszkolanka – die Kindergärtnerin
sekretarka – die Sekretärin

Wybieramy 5–10 słów i próbujemy je zapamiętać. Przekładamy słówka, które już znamy na jeden stos. A te słowa które stanowią problem powtarzamy aż zostaną również zapamiętane. Kiedy się spotkamy zaprezentuje wam dużo innych zabaw z waszymi memoboxami.

Viel Spaß!!

Metoda nauki z fiszek świetnie sprawdzi się również w przypadku nauki na ostatnią chwilę, np. dzień przed kartkówką. Nauka z fiszek działa!

Joanna  Gryga

 

Historia 

Temat: Maria Skłodowska-Curie-polska noblistka

I.Na podstawie podręcznika str. 104-107 odpowiedz na następujące pytania (maksymalnie kilka zdań do każdego pytania).

a) Jakie wydarzenia były najważniejsze w życiu Marii Skłodowskiej-Curie?

b) Najważniejsze dokonania naukowe Marii Skłodowskiej-Curie.

c) W jakich dziedzinach Polacy otrzymywali Nagrodę Nobla ?

II.Wykonaj zadania z zeszytu ćwiczeń 1,2,3,4,5,6,7 strona 63-65.

Dla chętnych

Olga Tokarczuk –kim jest polska noblistka

 

Grzegorz Cichecki

Język polski

Drodzy Uczniowie!

Poniżej znajduje się wykaz zadań do wykonania na najbliższe dni.

  1. Przeczytaj tekst z podręcznika pt."Dzień u Bobrów".

W zeszycie wykonaj zad. 1-5 / 212-213.

  1. Do LEKTURY OBOWIĄZKOWEJ "Kajko i Kokosz.Szkoła latania" ułóż krzyżówkę
    z głównym hasłem "kajkoikokosz". Pytania mają dotyczyć lektury.
  2. Lekcja z podręcznikiem online:

Zapoznam się ze zwrotami grzecznościowymi i je sobie utrwalę. Kliknij w link!

https://epodreczniki.pl/a/jak-grzecznie-zwracac-sie-do-innych/D1C4RSLRE

  1. Odmień przez przypadki w liczbie pojedynczej i mnogiej rzeczownik rower.

             Powodzenia! 

Sabina Węgrzyn - Gaweł

 

Matematyka

 

Zadania na tydzień I (16.03. – 20.03.)

Dzień dobry.

W ramach ćwiczeń utrwalających proponuję pracę z zadaniami online.

Mając do dyspozycji komputer i Internet proszę wejść na stronę

https://szaloneliczby.pl/klasa-4

  1. Liczby i działania

I rozwiązywać ćwiczenia oraz sprawdziany, jeśli czegoś nie pamiętacie można skorzystać z podpowiedzi znajdujących się pod sprawdzianami.

Jeżeli ktoś nie ma dostępu do Internetu proszę o kontakt na adres mailowy Adres poczty elektronicznej jest chroniony przed robotami spamującymi. W przeglądarce musi być włączona obsługa JavaScript, żeby go zobaczyć. - przygotuję wówczas zadania w wersji do druku.

                                                                                                                  Życzę miłej nauki

Z pozdrowieniami

A.Krotewicz

 

Przyroda

Witam Was Czwartoklasiści!

Przesyłam Wam zadania, które wykonacie w domu.

Proszę o przeczytanie z podręcznika tematu ,,Wody słodkie i wody słone” (str147-150), a następnie wykonacie ćwiczenia z naszego zeszytu ćwiczeń: str.92 ćw. 1 i 3. Dla osób chętnych proponuję wykonanie krzyżówki z następnej strony.

Zadania nie są trudne, na pewno dacie radę. Powodzenia!

Jeżeli chcecie się ze mną skontaktować, napiszcie maila, poproście rodziców, aby pomogli go wysłać na adres Adres poczty elektronicznej jest chroniony przed robotami spamującymi. W przeglądarce musi być włączona obsługa JavaScript, żeby go zobaczyć.

Pamiętajcie, myjcie ręce i zostańcie w domu.

Po wykonaniu zadania mam dla Was coś specjalnego.

https://www.youtube.com/watch?v=tAPgBy4cvLk

 

Pozdrawiam Wszystkich!

Elżbieta Wideł

 

Muzyka

16 – 20 marca

„Muzyczne powitanie wiosny” – podręcznik s. 96.

  1. Wykonaj ćwiczenie ze s. 97 podręcznika „Na złotą nutę” i zapisz w zeszycie lub na oddzielnej kartce.
  2. Utrwal piosenkę, której uczyliśmy się na lekcji - „Muzyczne echo Warszawy” ze s. 84 – spróbuj nauczyć się jej na pamięć. Spróbuj nauczyć piosenki kogoś z rodziny. Może zaśpiewacie ją razem?
  3. Wykonaj lapbook na temat „Fryderyk Chopin – poeta fortepianu” (sposób wykonania omawialiśmy na poprzednich zajęciach).

https://www.youtube.com/watch?v=kG-lWboo0P8

https://www.youtube.com/watch?v=4zeXmv2zPGs

Z muzycznym pozdrowieniem

Mariola Kulawik - Sowada

 

Kontakt

telefonPubliczna Szkoła Podstawowa w Zawadzie
ul. Kolanowska 4, Zawada,
46-022 Luboszyce
tel.: +48 77 4212881
email:  pspzawada@interia.eu

Wykonanie: LinkNet.pl