Sport

Nasza biblioteka jest dostępna dla każdego ucznia     

więcej...

 

Biblioteka

 

Toys

Korzyści i zagrożenia związane

z Internetem.                     więcej...



 

Internet

 

sport1

 

Nasze  sukcesy...            więcej...

 

Osiągnięcia

 

Books

  ... uczniowie mogą uczestniczyć w zajęciach zgodnie ze swoimi zainteresowaniami... więcej

 

 

 

 

 

Po szkole

Jesteś tutaj:

Start ZDALNE NAUCZANIE Klasy I - III
PDF Drukuj Email

DRODZY   UCZNIOWIE  I  RODZICE

Poniżej  bezpłatne  materiały do powtórek informatyki:

Klasa 1 https://we.tl/t-zYUbsAyoq4

Klasa 2 https://we.tl/t-kd8rvS9pLU

Klasa 3 https://we.tl/t-wS7OULtmJy

Po pobraniu należy rozpakować plik i uruchomić płytę, wybierając start.exe lub elementarz.exe.

Link będzie aktywny do końca kwietnia.

 

DLA  RODZICÓW

linki do pobrania bezpłatnych materiałów Oto ja z Informatyki: 

Klasa 1 https://we.tl/t-aYOvv58ttD

Klasa 2 https://we.tl/t-O7VSaBYZXk

Klasa 3 https://we.tl/t-EE0N6Et0uD

Pobrany materiał trzeba rozpakować (wyodrębnić pliki) i uruchomić, klikając w START.exe 

Link powinien być aktywny przez miesiąc.

 

 

Od  25 marca  uczniów klas 1, 2 i 3  zapraszam do własnych zakładek klasowych.

W  zakładkach  znajdują  się  również  zajęcia z j. angielskiego, j. niemieckiego i religii.

 

SZKOLNA  LIGA  ORTOGRAFICZNA

WALCZ Z BYKAMI RAZEM Z NAMI!!!

Byk od rana jest nie w sosie
I ma wielkie muchy w nosie.
Panie byku, panie byku,
Po co robić tyle krzyku?
Czasem lepiej pękać z dumy
Zamiast stroić ciągłe fumy. („Byk” Krzysztof Roguski)

A Wy jesteście w sosie? Tak…..?

Zatem proponuję małą rozgrzewkę ortograficzną i gwarantuję świetną zabawę z literkami ortograficznymi. Znajdź swoją klasę i skopiuj link do strony z zabawnymi dyktandami. Miłej zabawy!

Klasa 1

ćwiczymy u/ó

https://dyktanda.online/app/dyktando/679

https://dyktanda.online/app/dyktando/678

Klasa 2

Ćwiczymy u/ó

https://dyktanda.online/app/dyktando/1407

https://dyktanda.online/app/dyktando/1406

https://dyktanda.online/app/dyktando/22

https://dyktanda.online/app/dyktando/695

Klasa 3

Ćwiczymy u/ó

https://dyktanda.online/app/dyktando/849

https://dyktanda.online/app/dyktando/846

https://dyktanda.online/app/dyktando/101

https://dyktanda.online/app/dyktando/29

 

Opublikowane 16 - 20 marca

  

Mam dla Was propozycję. Nie możemy się wybrać teraz na koncert ale możemy urządzić koncert w domu J Poproście Rodziców o pomoc pod poniższymi linkami znajdują się piosenki, które już umiecie może zrobicie plakat informujący rodzinę, kiedy i o której odbędzie się wasz koncert .

Tytuł plakatu: Mein großes Familienkonzert

Wybierzcie dzień tygodnia: MONTAG, DIENSTAG, MITTWOCH, DONNERSTAG, FREITAG, SAMSTAG, SONNTAG

Porę dnia: MORGENS, MITTAGS, NACHMITTAGS, ABENDS

I DODAJCIE RYSUNEK OD SIEBIE

Kiedy się spotkamy za plakaty otrzymacie punkty

Powodzenia!!!

Pani Asia

 

 

 Nauczanie  zintegrowane opublikowane 16 - 20 marca 2020r.

 

W związku z nieobecnością dzieci w szkole zwracamy się z prośbą, aby ten czas został przez nie

wykorzystany na:

Klasa 1

- doskonalenie umiejętności dodawania i odejmowania w zakresie 20,

- codzienne głośne czytanie przez co najmniej 15 minut,

- przeczytanie 1 dowolnej książki, która będzie omawiana w klasie w ramach lektur nadobowiązkowych,

- na podstawie wybranej książki napisanie w zeszycie 5 zdań o losach głównego bohatera,

- wykonanie dowolną techniką plastyczną ilustracji do tej lektury.

Drodzy Rodzice i Pierwszoklasiści

Na stronie www.gov.pl/zdalnelekcje otwierając klasę pierwszą, znajdziecie różnorodne, ciekawe materiały, ćwiczenia i zadania, dzięki którym zrealizujecie treści związane z tematem „WIOSNA” (znajduje się tam 5 tematów do zrealizowania).

Zostawiam Wam pełną dowolność w wyborze materiałów, ćwiczeń i zadań.

Proszę jednak, abyście nadal utrwalali poznane dotychczas litery, codziennie głośno czytali, doskonalili umiejętność dodawania i odejmowania w zakresie „20” (również zadania z treścią).

Powodzenia !

Pozdrawiam Was serdecznie, Jolanta Grabowska-Baran

 

Klasa 2

W związku z nieobecnością dzieci w szkole zwracam się z prośbą, aby ten czas został przez nie wykorzystany na:

-gruntowne powtarzanie tabliczki mnożenia i dzielenia,

- doskonalenie umiejętności dodawania i odejmowania w zakresie 100,

- codzienne głośne czytanie przez co najmniej 30 minut,

- przeczytanie 2 dowolnych książek, które będą omawiane w klasie w ramach lektur nadobowiązkowych,

- na podstawie wybranej książki napisanie w zeszycie opowiadania o losach głównego bohatera
(20 zdań),

- wykonanie dowolną techniką plastyczną ilustracji do tej lektury.

 

Drodzy uczniowie klasy II

Na stronie www.gov.pl/zdalnelekcje  otwierając klasę II, znajdziecie ciekawe materiały, ćwiczenia i zadania, dzięki którym powitacie wiosnę, którą już bardzo wyraźnie widać za oknem.

Zostawiam Wam pełną dowolność w wyborze oraz wykorzystaniu opublikowanych materiałów, ćwiczeń i zadań, wierząc, że propozycje te będą ciekawą formą powtórkową umiejętności i wiadomości ucznia klasy drugiej.

Powodzenia! Z wiosennymi, słonecznymi pozdrowieniami

Joanna Kęsik

klasa 3

-gruntowne powtarzanie tabliczki mnożenia i dzielenia,

- doskonalenie umiejętności dodawania i odejmowania w zakresie 1000,

- codzienne głośne czytanie przez co najmniej 30 minut,

- przeczytanie 2 dowolnych książek, które będą omawiane w klasie w ramach lektur nadobowiązkowych,

- na podstawie wybranej książki napisanie w zeszycie opowiadania o losach głównego bohatera
(20 zdań),

- wykonanie dowolną techniką plastyczną ilustracji do tej lektury.

Proszę, aby dzieci samodzielnie nie wypełniały szkolnych ćwiczeń, tematy te będą realizowane
w szkole.

Drodzy trzesioklasiści

Na stronie www.gov.pl/zdalnelekcje  otwierając klasę III, znajdziecie różne materiały, ćwiczenia i zadania, które opowiedzą Wam o Ziemi i innych planetach Układu Słonecznego. Mam nadzieję, że będziecie się dobrze bawić rozwiązując ciekawe zadania.

Macie pełną dowolność w wyborze opublikowanych materiałów, ćwiczeń i zadań.  Wierzę, że propozycje te będą ciekawą formą powtórkową umiejętności i wiadomości.

Proszę  wszystkich, żeby do piątku na WhatsApp naszej klasy Wasze mamy przysłały mi zdjęcia prac plastycznych, które wykonaliście (przynajmniej do 1 książki) z tytułem, autorem lekturki i jej bohaterem. Utworzę na stronie internetowej galerię Waszych prac.

Powodzenia! Pozdrawiam ciepło

Bożena  Kisiel

 

 

Proponuję korzystanie z bezpłatnych edukacyjnych stron internetowych tj.:

- www.matzoo.pl

-www.interklasa.pl

-www.orograffiti.pl (w zakładce materiały dla rodziców)

- inne strony, których adresy podane zostały na stronie głównej szkoły

 

 

https://youtu.be/UHEB5ccAud8

https://youtu.be/WJ0uJo5kJ04

https://youtu.be/JwVuIKssSVY

https://youtu.be/xw0dS9022aE

 

W zakładce Ogłoszenia umieszczone są zasady Szkolnej Ligi Ortograficznej klas I - III. 

Zakresy słów dla poszczególnych klas.

Drodzy uczniowie!

Poniżej znajdziecie wyrazy do pamięciowego opanowania na najbliższy czas, bardzo proszę, abyście rzetelnie do nich podeszli i solidnie je „wykuli”!      

 

WYRAZY DO ZAPAMIĘTANIA!

Klasa I

ul, kurtka, ulewa, burak, kura, buda, Ula, Kuba

pióro, mój, lód, wór, mrówka, król, miód, królik

 

Klasa II

kapusta, klub, kukułka, lustro, gotuje, pudełko,
wujek, upominek, ropucha, malutka, usiadła,
Kopciuszek, południe, spaceru.

wiewiórka, mój, ósemka, chłopców, ogród, łóżko,
dróżka, pióro, szósty, pszczółka, lód, Kraków, król,
wróbel, róża, krótki, córka, ogórek, góra, wrócił,
napój, próbowała, spóźniony.

 

Klasa III

klub, usiadła, Maciuś, uczucia, uszko, kukurydza,
upominek, kogut, ropucha, rysunek, muchomor,
południe, lubię, spaceru, Kopciuszek, lusterko,
malutka, poduszka, tatuś, babunia, dziadziunio,
szanuje, gotuje, domu, zasuwka.

krótki, równy, późny, król, ołówek, próbować, równina,
kłótnia, wiewiórka, sójka, jaskółka, żółtko, Kraków, biletów,
łóżko, dróżka, sól, napój, pszczółka, wrócił, szósty, ósmy,
ówdzie, surówka, Nowakówna, złotówka, córka, góra, wróżka.

Do zobaczenia na teście, który niebawem po powrocie do szkoły.

RAZEM Z NAMI WALCZ Z BYKAMI !

 

 

Niezbędnik ortograficzny dla uczniów klas I - III pobierz/plik pdf

 

Zasady pisowni wyrazów z „ó”

Ó piszemy wtedy, gdy w innych formach danego wyrazu bądź w wyrazach pokrewnych wymienia się na samogłoski oea ,np.:

ó na o:

ó na e:

ó na a:

pokój - pokoje
lód - lody
przód - przodem
stół - stoły
dwóch - dwoje

pióro - pierze
siódmy - siedem
zamiótł - zamiecie
przyjaciółka - przyjaciel
zawiózł - zawiezie

powrót - powracać
powtórzyć - powtarzać
wrócić - wracać
mówić - mawiać
skrót - skracać

Ó piszemy na początku niektórych polskich wyrazów:

ósemka, ósmy, ówcześnie, ówczesny, ówdzie, ów

Ó piszemy w zakończeniach wyrazów (rzeczowników): -ów-ówna-ówka, np.:

-ów (w zakończeniach liczby mnogiej rzeczowników r. męskiego):

-ów (w zakończeniach nazw miejscowości):

-ówna:

-ówka:

bananów
butów
orzechów
rowerów
samochodów

Rzeszów
Bełchatów
Kraków
Gorzów
Tarnów

Kucówna
Sienkiewiczówna
Nowakówna
cesarzówna
młynarzówna

głodówka
złotówka
kreskówka
pocztówka
kartkówka

Wyjątki: zasuwka, wsuwka, skuwka, zakuwka, okuwka, odkuwka, przesuwka

Ó piszemy także w niektórych wyrazach, które nie wymieniają się

na oe lub a, np.:

córka, czółno, chór, dopóki, góral, główny, Józio, jaskółka, królik, kłótnia, krótki, który, król, mózg, ogórek, ogólnie, ołówek, ogół, oprócz, płótno, późno, prószy, północ, próba, pójdę, piórnik, podróż,
również, różnica, równanie, róża, równy, różowy, rózga, skóra, szczegół, spóźniać, tchórz, wiewiórka,
włóczęga, wówczas, wójt, wróbel, wśród, wróżba, wróżka, żółty, żółtko, żółw

Ó  nie występuje nigdy na końcu wyrazów !

 

 

Zasady pisowni wyrazów z „u”

 U piszemy niemal zawsze na początku wyrazów, np.:

ucho, upał, ukryć, ubiór, ugryźć

Wyjątki:  ówdzie, ówczesny, ósmy, ósemka, ów

 U piszemy zawsze na końcu wyrazów, np.:

na dachu, pomału, w jabłku, na biurku, menu

 U piszemy w wielu rzeczownikach (zdrobnienia i zgubienia) zakończonych na:

-un opiekun, zwiastun                                           -uszka  poduszka, kaczuszka

-unek rysunek, podarunek                                   -uszko  serduszko, brzuszko

-unia mamunia, babunia                                      -uszek  maluszek, staruszek

-unio dziadziunio, tatunio                                      -usia  mamusia, kawusia

-unka opiekunka, Rumunka                                -us  kaktus, całus 

                                                                                       -uśki miluśki, cichuśki

                                                                                       -uś  Kubuś, tatuś

-ulek ojczulek, podkoszulek                               -utki  grubiutki, malutki

-uleńka matuleńka, damuleńka                         -uga  papuga, smuga

-ulec budulec, hamulec                                       -ur  sznur, wilczur

-ula matula, cebula

 U piszemy w czasownikach zakończonych na -uje, -uję-ujesz-uje-ujemy
-ujecie-ują-uj, np.:

-uję:

-ujesz:

-uje:

-ujemy:

-ujecie:

-ują:

-uj:

buduję
maluję
zgaduję
kupuję
gotuję

budujesz
malujesz
zgadujesz
kupujesz
gotujesz

buduje
maluje
zgaduje
kupuje
gotuje

budujemy
malujemy
zgadujemy
kupujemy
gotujemy

budujecie
malujecie
zgadujecie
kupujecie
gotujecie

buduję
malują
zgadują
kupują
gotują

buduj
maluj
zgaduj
kupuj
gotuj


Wyjątek: stój

PAMIĘTAJ - UJE SIĘ NIE KRESKUJE !

 U piszemy w wyjątkach: skuwka, wsuwka, zasuwka.

 

Pamiętajcie zostańcie w domu i dbajcie o czystość rąk.

Pozdrawiamy Wszystkich!

Joanna  Kęsik, Bożena Kisiel i Jolanta Grabowska - Baran

 

 

Logopedia – propozycje dla kl. I na podstawie przeprowadzonych zajęć profilaktycznych z ubiegłego tygodnia oraz otrzymanych wtedy materiałów.

  1. Wykonaj kilka wybranych ćwiczeń oddechowych, tak jak lew Leon oraz ćwiczenia języka „Pan Język na spacerze” (ksero).
  2. Wykorzystaj grę planszową, którą otrzymałeś na zajęciach z okazji Europejskiego Dnia Logopedy. Możesz wcześniej pokolorować zamieszczone w niej obrazki i podkleić ją na kartkę z bloku technicznego lub karton. Przygotuj: dowolne pionki do gry oraz kostkę.
  3. Instrukcja do gry (dla przypomnienia):
  • Grę rozpoczyna najmłodszy gracz.
  • Po wykonaniu rzutu kostką pokonujesz kolejne pola o odpowiednią liczbę oczek, nazywając jednocześnie znajdujące się na nich przedmioty.
  • Po zatrzymaniu się układasz zdanie z wyrazem znajdującym się na tym polu.
  • Grę wygrywa osoba, która pierwsza dotrze do mety.

Neurologopeda

Mariola Kulawik - Sowada

 

 

 

 

 

Kontakt

telefonPubliczna Szkoła Podstawowa w Zawadzie
ul. Kolanowska 4, Zawada,
46-022 Luboszyce
tel.: +48 77 4212881
email:  pspzawada@interia.eu

Wykonanie: LinkNet.pl