Sport

Nasza biblioteka jest dostępna dla każdego ucznia     

więcej...

 

Biblioteka

 

Toys

Korzyści i zagrożenia związane

z Internetem.                     więcej...



 

Internet

 

sport1

 

Nasze  sukcesy...            więcej...

 

Osiągnięcia

 

Books

  ... uczniowie mogą uczestniczyć w zajęciach zgodnie ze swoimi zainteresowaniami... więcej

 

 

 

 

 

Po szkole

Jesteś tutaj:

Start ZDALNE NAUCZANIE Klasy I - III klasa 1
PDF Drukuj Email

Klasa I

Zajęcia od  6 kwietnia do  8 kwietnia 2020r.

Drodzy Pierwszoklasiści

W tym tygodniu uczymy się przez trzy dni i powoli szykujemy się do Świąt Wielkanocnych.

Krąg tematyczny: Wiosna nad wodą

Poniedziałek, 6 kwietnia

Temat: Literowe opowieści – rz jak rzeka.

Dzisiaj poznacie nowy dwuznak-rz. Na str. 82 w górnym lewym rogu w podręczniku zobaczycie dwuznak rz i wyraz rzeka wraz z jego modelem głoskowym (wypowiedzcie cały wyraz, sylaby i głoski). Podajcie przykłady wyrazów z głoską rz na początku, w środku i na ich końcu. Teraz wykonajcie ćw. 2 i 3 na str. 74-75 w ćwiczeniach. W podręczniku na str. 82-83 przyjrzyjcie się ilustracji i opowiedzcie, co robią dzieci. Poćwiczcie głośne czytanie tekstów. Zapiszcie w zeszytach dwuznaki rz, Rz, wyraz rzeka i zdanie z liniatury w podręczniku.
W ćwiczeniach wykonajcie pozostałe zadania. Wykonując ćw. 5, przypomnijcie sobie, że dwuznak rz to jedna głoska, ale składa się z dwóch liter.

Matematyka

Rozwiązujemy zadania na odejmowanie liczb. W podręczniku na str. 41 przyjrzyjcie się zadaniu nr 1 i obliczcie w pamięci. Zadania 2, 3 i 4 wykonajcie ustnie. W kartach ćwiczeń na str. 37 wykonajcie ćw. 1 i 2. Chętne dzieci mogą wykonać ćw. 3 i 4.

Zabawy ruchowe

Wpiszcie w Google hasło: Skaczemy, biegniemy - wygibasy z naszej klasy. Miłej zabawy.

Wtorek, 7 kwietnia

Temat: Nad rzeką.

Język polski

Przeczytajcie lub posłuchajcie wiersz Juliana Tuwima „Rzeczka” i odpowiedzcie na pytania (ćw. 1 str. 76 w ćwiczeniach). Wykonajcie ćw. 2 i 4, pamiętając o estetyce pisma. W ćw.3, połączcie wyrazy w pary, odczytajcie je i przypomnijcie sobie, co to są zdrobnienia.
W podręczniku na str. 84-85 przeczytajcie i wysłuchajcie teksty. Przyjrzyjcie się ilustracjom
i spróbujcie odpowiedzieć pełnymi zdaniami na pytania w ćw. 1,2,3 i 4. W ćwiczeniach wykonajcie ćw. 5 i 6, str.77 (napiszcie zdania piórem).

Matematyka

Doskonalimy umiejętności dodawania i odejmowania liczb. Poznajemy grafy liczbowe.
W podręczniku na str. 42-43 przyjrzyjcie się zadaniom i spróbujcie je wykonać w książce ołówkiem (ćw. 7 mogą wykonać chętni uczniowie). W ćwiczeniach na str. 38 wykonajcie ćw. 1 i 2. Dla chętnych dzieci jest ćw.3.

Zajęcia plastyczno-techniczne

www.gov.pl/zdalnelekcje (Plan lekcji dla szkół podstawowych I-VIII, oddział przedszkolny- „Już przyszła wiosna”).

Temat: Zrób to sam – kwiaty z papieru.

Instrukcja 1 – tutaj znajdziecie informację multimedialną, jak wykonać kwiaty; możecie także wyszukać propozycję wykonania zajączka ze skarpetki oraz dużo innych ciekawych pomysłów. Tutaj też odnajdziecie i posłuchacie piosenek „Wiosna w ogródku - piosenki dla dzieci” w wykonaniu zespołu Fasolki.

Środa, 8 kwietnia

Temat: Wielkanocne zwyczaje.

Język polski

Wpiszcie nazwy obrazków do diagramu. Odczytajcie hasło i zapiszcie je (pamiętajcie
o wielkiej literze, ćw. 1 str. 100 w ćwiczeniach). W podręczniku na stronie 113 znajdziecie wiersz Doroty Gellner „Wielkanocne kolory”. Przeczytajcie go lub wysłuchajcie i wykonajcie ćw. 3 str.113 (kolor żółty-oznacza radość, szczęście; kolor pomarańczowy/brązowy- oznacza siłę, wytrzymałość; kolor zielony-oznacza rodzące się życie, wiosnę; kolor czarny-oznacza szacunek i pamięć; kolor czerwony-oznacza miłość; kolor niebieski-oznacza zdrowie). Wykonajcie ćwiczenie 6 na str. 101 oraz ćw. 2 na str. 100 w ćwiczeniach. Wyjaśnijcie znaczenia nazw jajek wielkanocnych i zapiszcie zdanie (ćw. 3 i 4 str. 100-101). Posłuchajcie opowiadania ks. Jana Twardowskiego „Wielkanocny baranek” i spróbujcie odpowiedzieć na pytania (ćw. 1 i 2 na str. 112-113 w podręczniku). Poznajcie tradycje wielkanocne w innych regionach Polski (ćw. 5 str. 101 w ćwiczeniach).

Matematyka

Wykonajcie ćw.1 i 2 na str. 76 oraz ćw.1 i 2 na str. 77 w ćwiczeniach. Utrwalajcie także dodawanie i odejmowanie w zakresie 20, wykonując ćw. 4 i 5 na str.78.

Życzę Wam miłej nauki i zabawy, pozdrawiam

Jolanta Grabowska - Baran

 

Język  niemiecki

Moi Drodzy

Poczytajcie lub poproście Rodziców o przeczytanie o zwyczajach wielkanocnych w państwach niemieckojęzycznych. Życzę Waszym Rodzinom aby mimo trudnego czasu te Święta były zdrowe i radosne.

Czasem przygotowań do Wielkanocy jest tradycyjnie Wielki Post (Fastenzeit lub Passionszeit), a szczególnie tydzień przed niedzielą Zmartwychwstania. U nas nazywa się go „Wielkim”, a za Odrą – Karwoche. Bardzo ważne miejsce w przygotowywaniu domu na Święta zajmuje tzw. bukiet wielkanocny – są to ustawione w wazonie zielone gałązki przybrane kolorowymi wydmuszkami jajek. Niektórzy w ten sposób ozdabiają również krzewy czy małe drzewka przed domem. Poza tym, podobnie jak w Polsce maluje i dekoruje się jajka, choć ten zwyczaj jest nieco mniej popularny niż u nas.

Zielony Czwartek

Wielki Czwartek zwany jest w Niemczech Zielonym Czwartkiem (Gründonnerstag). Co ciekawe, nie jest do końca jasne, skąd wzięła się ta nazwa. Według jednej z teorii pochodzi ona od zielonych szat liturgicznych noszonych tego dnia przez księży do XVI wieku. Z kolei inni badacze wywodzą ją od pokutników, których nazywano w średniowieczu „Zielonymi”.

Obecnie jest to dzień malowania jajek na zielono. W wielu regionach panuje zwyczaj, by w Zielony Czwartek koniecznie zjeść coś zielonego. Na stole powinny się znaleźć przede wszystkim pierwsze wiosenne nowalijki – oczywiście zwłaszcza te zielone: szczypiorek, sałata czy szpinak.

Wielki Piątek – Karfreitag

W przeciwieństwie do Zielonego Czwartku Wielki Piątek (Karfreitag) jest w całych Niemczech dniem ustawowo wolnym od pracy. Czasem nazywa się go także Cichym Piątkiem (Stiller Freitag). Jest to dla wierzących Niemców dzień modlitw i nabożeństw, które towarzyszą wspominaniu śmierci i składania Jezusa do grobu. Wtedy też organizuje się tzw. agapę, czyli symboliczny wspólny posiłek składający się z chleba, wody i wina, który spożywa się najczęściej w salach katechetycznych kościoła. Post ścisły nie jest tego dnia rygorystycznie zachowywany

Wielka Sobota – Karsamstag

Wielka Sobota – czyli w Niemczech Karsamstag lub Stiller Samstag – jest podobnie jak w Polsce dniem wyciszenia, kiedy nie odprawia się mszy świętej. Tradycja święcenia potraw, bez której nie wyobrażamy sobie Świąt Wielkiej Nocy, jest u naszych zachodnich sąsiadów zupełnie nieznana.

Bardzo ciekawy jest kultywowany nadal w niektórych regionach – zwłaszcza na północy i w centrum kraju – zwyczaj rozpalania w Wielką Sobotę wielkich ognisk przed kościołami katolickimi. Towarzyszy temu specjalne nabożeństwo i poświęcenie ognia, którym następnie zapala się świece paschalne w kościołach i świece wielkanocne w domach. Poświęcony ogień towarzyszy wiernym przez całe Święta

Wielkanocna Niedziela i Wielkanocny Poniedziałek

Dwa najbardziej uroczyste dni nazywa się w Niemczech po prostu Wielkanocną Niedzielą i Wielkanocnym Poniedziałkiem (Ostersonntag i Ostermontag). Są to dni odpoczynku oraz odwiedzania rodziny i przyjaciół.

Niedzielę rozpoczyna się tradycyjnie mszą rezurekcyjną, która odprawiana jest wcześnie rano. Bardzo popularny jest zwyczaj stukania się jajkami (Ostereiertitschen) przy śniadaniu. Każdy członek rodziny wybiera sobie swoją pisankę i kolejno stuka się nią z innymi – wygrywa posiadacz jajka z najmocniejszą skorupką. Zabawa ta jest znana również w Austrii i niemieckojęzycznej Szwajcarii, a także w innych częściach Europy: na Bałkanach, w Skandynawii, a nawet w Rosji. Na stołach – oprócz świec wielkanocnych – obowiązkowo powinien się pojawić zajączek z cukru, czekolady lub innego materiału. Zając jest zresztą, obok jajka, najważniejszym świątecznym symbolem. Wiąże się z nim też inny bardzo ważny zwyczaj, na który niecierpliwie czekają wszystkie dzieci – chodzi oczywiście o poszukiwanie ukrytych w mieszkaniu lub ogrodzie pisanek lub słodyczy. Zgodnie z tradycją mówi się dzieciom, że przyniósł i ukrył je wielkanocny zając (Osterhase), który jest w Niemczech równie popularny jak Święty Mikołaj. W niektórych domach mieszkańcy obdarowują się również drobnymi podarkami – najczęściej czekoladkami lub innymi łakociami. Jako danie główne w Święta podaje się zazwyczaj pieczeń z barana. Poza tym, nasi zachodni sąsiedzi delektują się babkami drożdżowymi i sernikami. Często piecze się je w specjalnych foremkach w kształcie np. baranka. Ogromną popularnością cieszą się również wszelkiego typu kiełbasy i wędliny.

Czy wiesz, że w Niemczech…

W niektórych regionach dzieci chodzą w Wielkanocną Niedzielę po domach sąsiadów i proszą o świąteczne łakocie.

Zwyczaj święcenia palm w Niedzielę Palmową przed Wielkanocą jest bardzo słabo znany – najczęściej spotkać go można w Bawarii.

Od piątku aż do Niedzieli Wielkanocnej w kościołach katolickich nie używa się dzwonów ani dzwonków – dlatego właśnie Wielki Piątek i Wielka Sobota nazywane się tam „Cichymi”.

W niektórych miastach organizuje się uroczyste procesje konne (Osterreiten), które obecnie cieszą się dużym zainteresowaniem turystów – najbardziej znane są te w Saksonii i miasteczku Traunstein w Bawarii.

Bardzo popularne są kilkudniowe rodzinne wyjazdy na Święta Wielkanocne poza miejsce zamieszkania.

Zwyczaj Śmigusa-Dyngusa jest zupełnie nieznany, więc lepiej nie polewać nikogo wodą w Wielkanocny Poniedziałek…

 

Joanna  Gryga

 

 

 

zajęcia od 30 marca do 3 kwietnia 2020r.

 

Język  niemiecki

Hallo meine Freunde!!!

Dziękuję za zdjęcia waszych portfolio. Byliście bardzo pomysłowi i pracowici brawo!

Każda fotka, która do mnie dociera oznacza dla Was punkt! W tym tygodniu proszę żebyście wykonali kolejne 2 kartki do waszego paszportu. Tak jak ostatnio poproście rodziców o 2 białe kartki A4.

Na jednej z kartek będą ważne informacje dotyczące was:

Ich habe Geburtstag im:............

Ich bin……………Jahre alt

Tutaj jest

miejsce na twój

wymarzony

tort urodzinowy

-Geburtstagstorte

I namaluj na nim odpowiednią liczbę świeczek

-Geburtstagskerzen

  1. Wybierz miesiąc w którym masz urodziny (Januar, Februar, Marz, April, Mai, Juni, Juli, August, September, Oktober, November, Dezember)
  2. Wpisz ile masz lat.

Nie może być urodzin-Geburtstagsfeier bez śpiewania „Sto lat“ Niemcy chętnie śpiewają „Happy Birthday“ ale mają również wersję niemieckojęzyczną : https://youtu.be/ycnI13JHg50

Kolejna kartka waszego portfolio zdradza wasz ulubiony kolor-Meine Lieblingsfarbe

weiß – biały.

schwarz – czarny.

gelb – żółty.

pink – różowy.

braun – brązowy.

rot – czerwony.

blau – niebieski.    

Pokoloruj kleksy ulubionymi kolorami i podpisz.

Kolejne zadanie na tej kartce to nazwanie twojej ulubionej pory roku-Meine Lieblingsjahreszeit

Wiosna-der Frühling

Lato-der Sommer

Jesień-der Herbst

Zima-der Winter

Umieść w ramce rysunek przedstawiający z czym kojarzy ci się twoja ulubiona pora roku.

Meine Lieblingsfarbe


                                              ………………

………………

Meine Lieblingsjahreszeit

.....................................

Powodzenia!

Drodzy Rodzice dziękuję za pomoc.

Można zdjęcia wysyłać na maila Adres poczty elektronicznej jest chroniony przed robotami spamującymi. W przeglądarce musi być włączona obsługa JavaScript, żeby go zobaczyć. lub whatsapp 604365540

Pani Asia

 

RELIGIA

Czwartek – 2.04.2020 r.

Już niebawem Wielki Czwartek. Przez ten dzień Jezus uczy nas, jak służyć innym. Obejrzyjcie ten czas w wersji animowanej. Znajdziecie ją klikając na link https://www.youtube.com/watch?v=jK9NeNhxqsc Następnie przeczytaj tekst na stronie 108 w podręczniku do religii i wykonaj ćwiczenia na stronie 109.

Piątek – 3.04.2020 r.

Wielki Piątek to dzień śmierci Jezusa. Jezus oddaje za nas swoje życie. Zobacz, jak to było: https://www.youtube.com/watch?v=zGCRUygpxCs

Następnie przeczytaj tekst na stronie 110 w podręczniku do religii i wykonaj ćwiczenia na stronie 110-111.

 

 

Język   angielski   02.04.2020

Drodzy Rodzice !

W podręczniku na str. 50 proszę razem z dziećmi omówić zad.13. Opiszcie wspólnie kształty i kolory dziwnych domów przedstawionych na zdjęciach ( są trzy zdjęcia ). Powtórzcie proszę nazwy kolorów i kształtów. Spróbujcie wspólnie policzyć (powtórzenie liczb od 1 do 10 ) ile jest okien i drzwi w każdym z domów. Następnie proszę zrobić zad. 14 z podręcznika w zeszycie. Każde dziecko namaluje swój wymyślony dom o dziwnym kształcie wykonany z podstawowych kształtów : koło, kwadrat, trójkąt i pokoloruje go. Bok obrazka, tak jak jest pokazane w podręczniku, proszę policzyć (napisać cyfrę) ile jest kół, ile jest kwadratów, itd. W ćwiczeniach proszę zrobić na str. 50 ćw. 13 i 14.

03.04.2020

Dzisiaj robimy str.51 w podręczniku. Powtarzamy nazwy pokoi w domu (bedroom, living room, kitchen, itd.). Zanim zrobicie str. 51 w podręczniku proszę obejrzeć z dziećmi filmik na YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=R9intHqlzhc powtarzający nazwy pokoi i część domu. Następnie zróbcie zad. 16, patrząc na obrazek w podręczniku wskazać wyraz gdzie znajduje się postać. Zad. 17 proszę wykonać w zeszycie. Proszę aby dzieci namalowały swój pokój i pięknie go pokolorowały. W ćwiczeniach proszę zrobić ćw. 15 (poprawić wyrazy po śladzie pod obrazkiem i pokolorować obrazek ) i ćw. 16.

                                                                                                                                                           Pozdrawiam

                                                                                                                                                      Spyra Agnieszka

 

 

Drodzy Pierwszoklasiści

Nadszedł czas, abyśmy na nowo rozpoczęli naukę z podręcznikami i ćwiczeniami. Poproście rodziców, aby pomogli wam w wykonaniu zadań i ćwiczeń. Możecie przesłać mi niektóre wasze prace na klasowy Whatsapp lub na szkolną pocztę  Adres poczty elektronicznej jest chroniony przed robotami spamującymi. W przeglądarce musi być włączona obsługa JavaScript, żeby go zobaczyć. Jednak większość zadań sprawdzę dopiero, gdy wrócimy do szkoły. Pamiętajcie o higienie rąk i ruchu na świeżym powietrzu, najlepiej na swoim podwórku.

Poniedziałek, 30 marca

Temat: Literowe opowieści – cz jak czekolada

Język polski

Przyjrzyjcie się ilustracji. Opowiedzcie, co na niej widzicie. Przeczytajcie, co mówią poszczególni członkowie rodziny (podr. str. 70-71). Przegłoskujcie i podzielcie na sylaby słowo czekolada. Ustalcie, ile jest głosek i ile liter w wyrazie. Zastanówcie się z ilu liter składa się dwuznak cz. Przeczytajcie tekst z podziałem na role, na str.70. Dzieci, które w dobrym stopniu opanowały technikę głośnego czytania mogą samodzielnie przeczytać tekst na str. 71. W ćwiczeniach na str.64-65 wykonajcie poszczególne zadania ołówkiem i kredkami. Starannie napiszcie w liniaturach litery cz, Cz i wyrazy. Przypomnijcie sobie, że znacie już inny dwuznak: sz, Sz (ćw.5). Zapiszcie w zeszytach piórem poznany dwuznak. Przepiszcie z podręcznika ze str. 70 zdanie z liniatury.

 

Informatyka

Poproście  rodziców,  żeby  otworzyli  Wam  w  komputerze  edytor  grafiki - Paint.  Narysujcie  ilustrację  o nadchodzącej  wiośnie wykorzystując  wszystkie  narzędzia,  które  poznaliśmy do tej  pory.  W  zakładce  narzędzi  jest  literka A. Gdy na nią klikniecie,  na rysunku  otworzy  się  okienko, w który  można  pisać.  Spróbujcie  napisać  tam  swoje  imię.  Rodzic  może  wykonać  zdjęcie Waszej  pracy z ekranu  monitora i  wysłać je na klasowy whatsapp  lub  skrzynkę  mailowa  szkoły.

Powodzenia 

Bożena  Kisiel

 

 

 

Wtorek, 31 marca

Temat: Zapach czekolady

Język polski

Przeczytajcie wiersz Danuty Wawiłow „Zapach czekolady” (ćwiczenia str.67, ćw. 4). Zastanówcie się i określcie osobę mówiącą w wierszu i odpowiedzcie ustnie na pytanie w poleceniu. Nie zapomnijcie o poleceniu pod wierszem, przy niebieskiej kropce. Przeczytajcie zdania w ćw.6
i przyjrzyjcie się jak wygląda owoc kakaowca (ćw. 6 str.67). Przypomnijcie sobie, jakie smaki czuje nasz język (ćw.5 str.67, zadanie z nalepkami).Wykonajcie ćw. 1,2 i 3 na str. 66. Zadbajcie o estetyczny zapis.

Matematyka

Doskonalimy umiejętność dodawania liczb. Praktycznie wykorzystujemy dodawanie w grze „Rzutki”. (podr. str. 35, ćw. 1, 2 i 3 oraz ćwiczenia str.33, ćw. 1 i 2). Niektóre dzieci już wykonały te zadania więc mogą poćwiczyć dodawanie pamięciowe.

Środa, 1 kwietnia

Temat: Zabawa w podchody

Język polski

Porozmawiajcie z rodzicami o ilustracji w podr. str.72-73, ćw. 1,3,4. Poproście rodzica lub sami przeczytajcie informację nad ilustracją (ćw. 2 str.72). W podręczniku na str. 74 pobawcie się w podchody (ćw. 1,2,3). Poproście rodzica albo sami przeczytajcie w podr. na str. 75 wiersz Danuty Wawiłow „Kałużyści” i odpowiedzcie na pytania, ćw. 4, 5, i 6). W kartach ćwiczeń na str. 68-69 uzupełnijcie wszystkie zadania. Pamiętajcie o estetyce pisma. Chętne dzieci mogą przepisać do zeszytów przedmiotowych zdania z ćw. 4.

Przypominam, że w podręczniku na str. 114 -124 znajdują się dodatkowe teksty do ćwiczeń w czytaniu.

Muzyka

Powtórzcie informacje o instrumentach dętych drewnianych i blaszanych (podr. str. 127, ćw. 1,2,3). Jeśli pamiętacie melodię do piosenki „Marzec kucharz”, to ją zaśpiewajcie ( Ćwiczenia str. 108).

Zajęcia plastyczno – techniczne

Wykonajcie pracę dowolną techniką na temat „Moje ulubione zabawy podwórkowe”.

Matematyka

Różne sposoby odejmowania liczb i praktyczne ich wykorzystanie (podręcznik str.36-37, ćw. 1,2,3,4,5,6 oraz karty ćwiczeń str.34, ćw. 1,2,3,4).

Czwartek, 2 kwietnia

Temat: Literowe opowieści – ż jak żaba

Język polski

W podręczniku na str. 76-77 zobaczycie ilustrację. Spróbujcie opowiedzieć dokąd wybrała się rodzina Żanety i co zobaczyli. Przyjrzyjcie się wyrazowi żaba. Wypowiedzcie to słowo, przegłoskujcie je i podzielcie na sylaby wyklaskując i tupiąc nogami. Przypomnijcie sobie, że głoski wymawiamy i słyszymy. Podajcie przykładowe wyrazy z głoską ż w nagłosie, śródgłosie i wygłosie (na początku słowa, w jego środku i na jego końcu). Ustalcie, jakim kolorem oznaczymy literę ż. Przy okazji przypomnijcie sobie, jakie litery oznaczamy kolorem czerwonym (samogłoski).
W ćwiczeniach na str. 70-71 zróbcie ćw. 1,2 i 3. Napiszcie w zeszytach litery ż, Ż, wyraz żaba
i zdanie z liniatury z podr. str.76. Przeczytajcie głośno teksty z podr. str. 76-77, a rodzice sprawdzą ich zrozumienie zadając wam pytania dotyczące tych tekstów. Na zakończenie zajęć wykonajcie
w ćwiczeniach na str. 71 ćw. 4 i 5.

Matematyka

Przypomnijcie sobie budowę i działanie termometru. Odczytajcie wskazania temperatur. Zwróćcie uwagę, że temperaturę mierzymy w stopniach Celsjusza (podręcznik str. 38-39, ćw. 1,2,3,4,5 i 6). Wykonajcie ćwiczenia 1 i 2 w kartach ćwiczeń na str. 35. Możecie poćwiczyć w zeszytach pisanie piórem dowolnych temperatur.

Piątek, 3 kwietnia

Temat: Zaczarowany książę

Język polski

Przeczytajcie w podręczniku na str. 78-79 tekst lub wysłuchajcie fragmentu książki Astrid Lindgren „Dzieci z Bullerbyn” i odpowiedzcie na pytania w ćw. 1,2,3,4. Rozwiążcie w ćwiczeniach ćw. 4 na str. 73. Następnie w podręczniku na str. 80 odszukajcie na ilustracji oznak wiosny (ćw. 1 i 2). Następnie wykonajcie w ćwiczeniach na str.72 ćw. 2 i 3. Potem posłuchajcie informacji przeczytanej przez rodziców na str. 81 w podręczniku i wykonajcie ćw. 3 i 4. Ustalcie kolejność zdań w ćw. 1 str. 72 w ćwiczeniach. Przedstawcie rozwój żaby za pomocą nalepek (ćw. 7 str.73 w ćwiczeniach). Na koniec lekcji wykonajcie w ćwiczeniach ćw. 6 str.73 i starannie narysujcie szlaczek (ćw. 5 str. 73).

Matematyka

Odejmujemy od liczby 12 liczby jednocyfrowe (podręcznik str. 40 i ćwiczenia str. 36). Przypomnijcie sobie, ile jest liczb jednocyfrowych.

Życzę Wam miłej nauki i zabawy

Wychowawca klasy pierwszej

 

 

zajęcia od 16 do 20 marca 2020r.

 

Witajcie drodzy Rodzice i drogie Pierwszaki

Zgodnie z naszymi ustaleniami na klasowym Whatsapp, proszę abyście w dniach od 23 do 27 marca spróbowali zrealizować tematy związane z kręgiem tematycznym pt. „Mamy dobry humor”. Dość przewrotnie to brzmi, ale taka jest propozycja w zdalnym nauczaniu.

Proszę Was moi uczniowie, abyście systematycznie ćwiczyli technikę głośnego czytania (literatura dziecięca, teksty z podręcznika). Ćwiczcie także pisanie w zeszytach poznanych liter i ich połączeń z innymi literami. Zapisujcie także wyrazy i zdania. Możecie przepisywać zdania z podręcznika i ćwiczeń albo sami je twórzcie. Zadbajcie o estetykę pisma. Pamiętajcie o wielkiej literze na początku zdania i o kropce na jego końcu.

Doskonalcie umiejętność dodawania i odejmowania w zakresie 20. W tym tygodniu zapoznacie się także z nowym działaniem matematycznym – mnożeniem. Możecie spróbować zmierzyć się z tym zagadnieniem (wstęp do mnożenia, scenariusz w zdalnym nauczaniu z wtorku 24 marca).

W scenariuszach są również propozycje prac plastycznych i technicznych oraz muzycznych. Mogę także zaproponować Wam stronę z ciekawymi pracami artystycznymi
https://ekodziecko.com/category/prace-plastyczne/wiosna-praceplastyczne).

Dziękuję za przysłanie mi na nasz klasowy Whatsapp waszych prac z plastyki, języka polskiego i matematyki.

Przypominam, że działa już poczta szkolna: Adres poczty elektronicznej jest chroniony przed robotami spamującymi. W przeglądarce musi być włączona obsługa JavaScript, żeby go zobaczyć.  dzięki której można mi przesłać prace dodatkowe z różnych przedmiotów.

Życzę Wam miłej nauki i zabawy. Pozdrawiam Was serdecznie.

Wasza wychowawczyni: Jolanta Grabowska -Baran

 

 

        J. angielski 26.03. i 27.03.2020

Klasa I

Tworzymy książeczkę obrazkową „My House”. Proszę spiąć pięć kartek, tak aby powstała książeczka. Na pierwszej stronie powinien znaleźć się tytuł „ My House” i obrazek domu dziecka wykonany własnoręcznie przez dziecko w dowolny sposób. Na drugiej stronie proszę namalować salon i podpisać obrazek „ LIVING ROOM”. Na trzeciej stronie proszę namalować kuchnię i podpisać obrazek „ KITCHEN”. Na czwartej stronie proszę namalować łazienkę i podpis „BATHROOM” i na ostatniej stronie proszę namalować pokój dziecka i podpis „BEDROOM”. W taki sposób powstanie książeczka obrazkowa wykonana własnoręcznie przez dziecko. Za wykonane prace zdobędziecie punkty po powrocie do szkoły.

                                                                           Pozdrawiam

                                                                              Spyra Agnieszka

 

RELIGIA

Dzisiaj przypowieść pt. „O Dobrym Samarytaninie”. Obejrzyjcie przypowieść w wersji animowanej. Znajdziecie ją klikając na link https://www.youtube.com/watch?v=IJcNvjsUpUQ

Następnie wytnij z białej kartki kształt serca i przetnij je na dowolne kawałki (nie mniej niż 4). Na tych kawałkach narysuj dobre uczynki, które możesz uczynić dla innych. Po skończonej pracy ułóż te kawałki jak puzzle, tak aby powstał kształt serca. Popatrz, to serce jest pełne dobra. Czy o takim sercu, które teraz przed sobą widzisz: sercu pełnym dobrych uczynków, można powiedzieć, że śpi? Oczywiście,
że nie! Jest przepełnione żywą, prawdziwą wiarą, którą najpiękniej można poznać po takich właśnie uczynkach. Serce pełne wiary czyni wiele dobra, wiele dobrych uczynków. Pomyśl, czy twoje serce jest pełne dobrych uczynków, jak serce Dobrego Samarytanina?

Serce przyklej na kartkę z bloku.

Pracę możesz przesłać za pomocą poczty szkolnej ( Adres poczty elektronicznej jest chroniony przed robotami spamującymi. W przeglądarce musi być włączona obsługa JavaScript, żeby go zobaczyć. ).

 

Joanna  Kęsik

  Język  niemiecki

Witajcie moi drodzy mam nadzieję, że koncerty udały się. Zachęcam do wysłania zdjęć plakatów

z waszych koncertów na whatsappa (604365540) Będziecie mogli podziwiać wasze prace na stronie szkoły. Mam dla was kolejne wyzwanie! Zaczynamy tworzyć wasze portfolio językowe czyli książeczkę o was i waszych umiejętnościach z języka niemieckiego.To będzie wasz paszport językowy!

Poproście rodziców o spięcie pięciu kartek A4 tak, żeby powstała pusta książka. Na stronie tytułowej powinien znaleźć się napis MEIN PORTFOLIO na pierwszej stronie jak w każdym paszporcie musi

się znaleźć wasza fotografia lub narysowany portret:

MEIN

PORTFOLIO

  

DAS BIN ICH

 
   

 

Zachęcam do ozdobienia strony tytułowej zgodnie ze swoim gustem i ulubionym stylem w następnym tygodniu zdradzę wam co będzie na kolejnych 2 stronach waszego portfolio!!

Za wykonane prace zdobędziecie punkty !! Schatzkiste już czeka!

Pozdr Pani Asia

 

 

Kontakt

telefonPubliczna Szkoła Podstawowa w Zawadzie
ul. Kolanowska 4, Zawada,
46-022 Luboszyce
tel.: +48 77 4212881
email:  pspzawada@interia.eu

Wykonanie: LinkNet.pl