Sport

Nasza biblioteka jest dostępna dla każdego ucznia     

więcej...

 

Biblioteka

 

Toys

Korzyści i zagrożenia związane

z Internetem.                     więcej...



 

Internet

 

sport1

 

Nasze  sukcesy...            więcej...

 

Osiągnięcia

 

Books

  ... uczniowie mogą uczestniczyć w zajęciach zgodnie ze swoimi zainteresowaniami... więcej

 

 

 

 

 

Po szkole

Jesteś tutaj:

Start ZDALNE NAUCZANIE Klasy I - III klasa 2
Klasa 2 PDF Drukuj Email

 

Klasa II

 Zajęcia od 6 kwietnia do 8 kwietnia 2020r.

 

DRUGA KLASO!

Przed nami trzy dni wspólnej pracy, a potem przerwa świąteczna.

Dzisiaj rozpoczynamy pracę z częścią 4 książki i ćwiczeń z języka polskiego.

06.04.2020 r. – poniedziałek POWROTY PTAKÓW

JĘZYK POLSKI

Chciałabym, abyś na początek popatrzył na mapę świata. Odszukaj nasz kraj – Polskę i poszukaj kontynent - Afrykę. Zaznacz palcem drogę z Afryki do Polski. A teraz poszukaj kolejnego kontynentu –Amerykę Południową i też zaznacz palcem drogę z Ameryki Południowej do Polski. Stąd na wiosnę do Polski przylatują ptaki: bociany, jaskółki, skowronki, kukułki.

W podręczniku do j. polskiego na str. 3 mamy kolorową ilustrację, na której znajdują się kartki
z kalendarza. Przypatrz się jej dokładnie. Napisz w zeszycie do j. polskiego          Lekcja            data…..

I odpowiedz na poniższe pytania:

  1. Jaką porę roku przedstawiają kartki z kalendarza?
  2. Po czym można poznać porę roku na ilustracji?
  3. Jakie ważne daty widnieją na kartkach z kalendarza?
  4. Jakim kolorem zaznaczono w kalendarzy dni świąteczne?

Następnie przeczytaj wiersz z książki na str. 5 zatytułowany „Ptaki”. Przeczytaj go dwa razy głośno
z odpowiednią intonacją. Zwróć uwagę na znaki interpunkcyjne użyte w tym wierszu.

Przyjrzyj się dokładnie ilustracji na str. 4 i 5 w książce. Znajdź na niej różne rodzaje ptasich gniazd. Spróbuj opowiedzieć, gdzie się znajdują i czym się różnią?

Popatrz jeszcze na str. 4. Tam w zielonej tabelce zamieszczone są bardzo ważne informacje
o najważniejszych wyrazach w zdaniu. Zostały one określone jako czynność i wykonawca. Przypomnij sobie nasze plakaty na ścianie w klasie. Czynność to nic innego jak czasownik a wykonawca to rzeczownik.

Wykonaj w zeszycie zadanie 6 ze str.5 w podręczniku.

Zostały jeszcze zadania w ćwiczeniach do polskiego. Weź część czwartą. Tam zaczniemy pracę od strony 3 i 4. Wykonujemy po kolei zadania od pierwszego do szóstego. Kropki również wykonujemy.

MATEMATYKA

Z matematyki doskonalimy umiejętności rozwiązywania zadań z treścią. W podręczniku z matematyki na stronie 52 rozwiązujemy zadania 1 i 2 w zeszycie. Pamiętajcie, żeby zapisać działanie, obliczenia
i odpowiedź.

PLASTYKA

Proponuję dzisiaj pracę nad bocianem z papierowych talerzyków.

Potrzebne będą: papierowy talerzyk, nożyczki, ołówek, dwie małe i jedna duża plastikowa łyżeczka, kreatywne oczy, czerwony marker, klej na gorąco, kawałek czerwonej pianki.

Najpierw według wzoru na zdjęciu należy wyciąć elementy z papierowego talerzyka, następnie pomalować końcówki skrzydeł na czarno. Małym łyżeczkom przycinamy okrągłe zakończenia
i malujemy czerwonym markerem. Do główki dużej łyżki przyklejamy oczy i wycięty z pianki dziób. Na koniec sklejamy wszystkie elementy i bocian jest gotowy do poszybowania w górę.

bocia

Dokładny opis znajdziecie pod linkiem https://dzieciakiwdomu.pl/2015/03/bocian-z-papierowych-talerzykow.html

Zróbcie kilka zdjęć!

07.04.2020 r. – wtorek „WIOSENNE OBSERWACJE ”

JĘZYK POLSKI

Przeczytaj uważnie tekst o obserwacjach ornitologicznych ze str. 7 w podręczniku do j. polskiego.

Zapisz w zeszycie do j. polskiego Lekcja               data…………….

I odpowiedz pisemnie na poniższe pytania:

  1. Czym zajmuje się ornitolog?
  2. Co jest potrzebne do obserwacjach ptaków?
  3. Gdzie powstają specjalne wieże obserwacyjne?
  4. O co dbają obserwatorzy ptaków?

Kolejno przeczytaj głośno wiersz Ludwika Jerzego Kerna pt. „Ptasie pogaduszki”. Przeczytaj go jeszcze raz na przemian głośno i cicho kolejne zwrotki wiersza.

Zostały jeszcze zadania w ćwiczeniach do polskiego. Wykonujemy strony nr 5 i 6, po kolei zadania
od pierwszego do piątego. Kropkę również wykonujemy.

MATEMATYKA

Z matematyki w dalszym ciągu doskonalimy umiejętności dodawania i odejmowania liczb dwucyfrowych. Wykonujemy w zeszycie zadania z podręcznika z matematyki na stronie 53.

INFORMATYKA

Wykonajcie w edytorze graficznym komputerową kartkę wielkanocną. Możecie mi ją przesłać za pomocą poczty elektronicznej lub prześlijcie jej zdjęcie.

08.04.2020 r. – środa „WIELKANOCNY STÓŁ”

Dzisiaj wróćmy do części 3 książki i ćwiczeń z języka polskiego!

JĘZYK POLSKI

Przeczytajcie w podręczniku z języka polskiego na str. 98 wiersz pt. „Wielkanocny stół”. W zeszycie do j. polskiego zapisz           Lekcja                   data……….

Przepisz do zeszytu ten fragment wiersza, który świadczy o tym, że Święta Wielkanocne to czas spędzony w gronie rodzinnym.

Przypatrz się jeszcze dokładnie ilustracji do tego wiersza. Odpowiedz, jakie potrawy pojawiają się na wielkanocnym stole? Obejrzyj filmik pt. „„Koszyk wielkanocny“

https://www.youtube.com/watch?v=84MQP7KNC2g

tam znajdziesz odpowiedź: co symbolizują potrawy w koszyczku?

W ćwiczeniach do j. polskiego w części 3 na str. 90 wykonaj zadanie 1 i 2. Zadanie 3 możesz napisać na kartce świątecznej wykonanej na informatyce.

W podręczniku do j. polskiego na str. 99 znajduje się tekst „A to ciekawe!” Przeczytajcie go uważnie, Napiszcie w zeszycie do j. polskiego co to jest pisanka? Co to jest kraszanka?

Przeczytajcie również wiersz D. Gellner „Pisanki”.

MUZYKA

Piosenka pt. „Pisanki, kraszanki, skarby wielkanocne”, znajdziecie ją klikając poniższy link

https://www.youtube.com/watch?v=qKY9oeELKn4

Pośpiewajcie wspólnie, rodzinnie w domu.

TECHNIKA

Tym razem zajączek ze skarpetki. Jak sobie przypominacie, skarpetka gościła na naszych zajęciach już nie raz. Poniższy link podpowie wam co przygotować i w jakiej kolejności wykonać zadanie.

https://www.youtube.com/watch?v=wAVTm1nNFx8

zaj

 

RELIGIA

Wielka Sobota to czas czuwania i oczekiwania na zmartwychwstanie Pana Jezusa.

Przeczytaj tekst na stronie 133 w podręczniku do religii i wykonaj ćwiczenia na stronie 134-135.

W tym dniu wspominamy nasz chrzest święty, który jest bramą sakramentów. Zapal w Wielką Sobotę świecę i pomódl się do Pana Boga za rodziców i rodziców chrzestnych.

WYCHOWANIE FIZYCZNE

Dzisiaj to zabawy na podwórku wokół własnego domu. Ruch na świeżym powietrzu jest bardzo waży. Bądźcie przy tym uważni.

Miłej zabawy!

Pozdrawiam cieplutko! Pani Asia

                                                                                                                                                                

 

Język  niemiecki

Moi Drodzy

Poczytajcie lub poproście Rodziców o przeczytanie o zwyczajach wielkanocnych w państwach niemieckojęzycznych. Życzę Waszym Rodzinom aby mimo trudnego czasu te Święta były zdrowe i radosne.

Czasem przygotowań do Wielkanocy jest tradycyjnie Wielki Post (Fastenzeit lub Passionszeit), a szczególnie tydzień przed niedzielą Zmartwychwstania. U nas nazywa się go „Wielkim”, a za Odrą – Karwoche. Bardzo ważne miejsce w przygotowywaniu domu na Święta zajmuje tzw. bukiet wielkanocny – są to ustawione w wazonie zielone gałązki przybrane kolorowymi wydmuszkami jajek. Niektórzy w ten sposób ozdabiają również krzewy czy małe drzewka przed domem. Poza tym, podobnie jak w Polsce maluje i dekoruje się jajka, choć ten zwyczaj jest nieco mniej popularny niż u nas.

Zielony Czwartek

Wielki Czwartek zwany jest w Niemczech Zielonym Czwartkiem (Gründonnerstag). Co ciekawe, nie jest do końca jasne, skąd wzięła się ta nazwa. Według jednej z teorii pochodzi ona od zielonych szat liturgicznych noszonych tego dnia przez księży do XVI wieku. Z kolei inni badacze wywodzą ją od pokutników, których nazywano w średniowieczu „Zielonymi”.

Obecnie jest to dzień malowania jajek na zielono. W wielu regionach panuje zwyczaj, by w Zielony Czwartek koniecznie zjeść coś zielonego. Na stole powinny się znaleźć przede wszystkim pierwsze wiosenne nowalijki – oczywiście zwłaszcza te zielone: szczypiorek, sałata czy szpinak.

Wielki Piątek – Karfreitag

W przeciwieństwie do Zielonego Czwartku Wielki Piątek (Karfreitag) jest w całych Niemczech dniem ustawowo wolnym od pracy. Czasem nazywa się go także Cichym Piątkiem (Stiller Freitag). Jest to dla wierzących Niemców dzień modlitw i nabożeństw, które towarzyszą wspominaniu śmierci i składania Jezusa do grobu. Wtedy też organizuje się tzw. agapę, czyli symboliczny wspólny posiłek składający się z chleba, wody i wina, który spożywa się najczęściej w salach katechetycznych kościoła. Post ścisły nie jest tego dnia rygorystycznie zachowywany

Wielka Sobota – Karsamstag

Wielka Sobota – czyli w Niemczech Karsamstag lub Stiller Samstag – jest podobnie jak w Polsce dniem wyciszenia, kiedy nie odprawia się mszy świętej. Tradycja święcenia potraw, bez której nie wyobrażamy sobie Świąt Wielkiej Nocy, jest u naszych zachodnich sąsiadów zupełnie nieznana.

Bardzo ciekawy jest kultywowany nadal w niektórych regionach – zwłaszcza na północy i w centrum kraju – zwyczaj rozpalania w Wielką Sobotę wielkich ognisk przed kościołami katolickimi. Towarzyszy temu specjalne nabożeństwo i poświęcenie ognia, którym następnie zapala się świece paschalne w kościołach i świece wielkanocne w domach. Poświęcony ogień towarzyszy wiernym przez całe Święta

Wielkanocna Niedziela i Wielkanocny Poniedziałek

Dwa najbardziej uroczyste dni nazywa się w Niemczech po prostu Wielkanocną Niedzielą i Wielkanocnym Poniedziałkiem (Ostersonntag i Ostermontag). Są to dni odpoczynku oraz odwiedzania rodziny i przyjaciół.

Niedzielę rozpoczyna się tradycyjnie mszą rezurekcyjną, która odprawiana jest wcześnie rano. Bardzo popularny jest zwyczaj stukania się jajkami (Ostereiertitschen) przy śniadaniu. Każdy członek rodziny wybiera sobie swoją pisankę i kolejno stuka się nią z innymi – wygrywa posiadacz jajka z najmocniejszą skorupką. Zabawa ta jest znana również w Austrii i niemieckojęzycznej Szwajcarii, a także w innych częściach Europy: na Bałkanach, w Skandynawii, a nawet w Rosji. Na stołach – oprócz świec wielkanocnych – obowiązkowo powinien się pojawić zajączek z cukru, czekolady lub innego materiału. Zając jest zresztą, obok jajka, najważniejszym świątecznym symbolem. Wiąże się z nim też inny bardzo ważny zwyczaj, na który niecierpliwie czekają wszystkie dzieci – chodzi oczywiście o poszukiwanie ukrytych w mieszkaniu lub ogrodzie pisanek lub słodyczy. Zgodnie z tradycją mówi się dzieciom, że przyniósł i ukrył je wielkanocny zając (Osterhase), który jest w Niemczech równie popularny jak Święty Mikołaj. W niektórych domach mieszkańcy obdarowują się również drobnymi podarkami – najczęściej czekoladkami lub innymi łakociami. Jako danie główne w Święta podaje się zazwyczaj pieczeń z barana. Poza tym, nasi zachodni sąsiedzi delektują się babkami drożdżowymi i sernikami. Często piecze się je w specjalnych foremkach w kształcie np. baranka. Ogromną popularnością cieszą się również wszelkiego typu kiełbasy i wędliny.

Czy wiesz, że w Niemczech…

W niektórych regionach dzieci chodzą w Wielkanocną Niedzielę po domach sąsiadów i proszą o świąteczne łakocie.

Zwyczaj święcenia palm w Niedzielę Palmową przed Wielkanocą jest bardzo słabo znany – najczęściej spotkać go można w Bawarii.

Od piątku aż do Niedzieli Wielkanocnej w kościołach katolickich nie używa się dzwonów ani dzwonków – dlatego właśnie Wielki Piątek i Wielka Sobota nazywane się tam „Cichymi”.

W niektórych miastach organizuje się uroczyste procesje konne (Osterreiten), które obecnie cieszą się dużym zainteresowaniem turystów – najbardziej znane są te w Saksonii i miasteczku Traunstein w Bawarii.

Bardzo popularne są kilkudniowe rodzinne wyjazdy na Święta Wielkanocne poza miejsce zamieszkania.

Zwyczaj Śmigusa-Dyngusa jest zupełnie nieznany, więc lepiej nie polewać nikogo wodą w Wielkanocny Poniedziałek…

Joanna  Gryga 

 

 

 

Zajęcia  od  30 marca do 3 kwietnia 2020r.

Język  niemiecki

Hallo meine Freunde!!!

Dziękuję za zdjęcia waszych portfolio. Byliście bardzo pomysłowi i pracowici brawo!

Każda fotka, która do mnie dociera oznacza dla Was punkt! W tym tygodniu proszę żebyście wykonali kolejne 2 kartki do waszego paszportu.

Tak jak ostatnio poproście rodziców o 2 białe kartki A4.

Tytuł kolejnego rozdziału waszego portfolio to: DER FRÜHLING

Pewnie pamiętacie, że to nazwa pory roku, która właśnie się zaczęła – wiosna. Narysuj na pierwszej kartce duże koło i podziel je na 4 części.

Do każdej części wpisz porę roku – Jahreszeit i miesiące-Monate, które do niej należą. Możesz ozdobić ćwiartki elementami i kolorami, które kojarzą ci się

z daną porą roku.

der Januar – styczeń                                Der Frühling-wiosna

der Februar – luty                                    Der Sommer-lato

der März – marzec                                  Der Herbst-jesień

der April – kwiecień                                 Der Winter-zima

der Mai – maj

der Juni – czerwiec

der Juli – lipiec

der August – sierpień

der September – wrzesień

der Oktober – październik

der November – listopad

der Dezember – grudzień     

 

 

Der Frühling

März

April

Mai

 

Der Sommer

Juni

Juli

August

 

Der Winter

Dezember

Januar

Februar

 

Der Herbst

September

Oktober

November

 

      

Wasza Pani przekazała mi, że rodzice zabrali wasze podręczniki do domu proszę otwórzcie książki na stronie 140.

Przyjrzyjcie się ilustracji co waszym zdaniem świadczy o tym, że przyszła już wiosna?

Znajdźcie na rysunku:

1.Die Tulpe blüht-tulipan kwitnie

2.Die Kinder fahren Rad-dzieci jeżdżą na rowerze

3. Die Kinder spielen Draußen-dzieci bawią się na podwórku

4. Die Schmetterlinge fliegen-motyle latają

5.Die Vögel fliegen-ptaki latają

Przeczytajcie zdania głośno. Uważajcie na wścibskie „h” oraz „ie” (zjadamy literkę e)

Proszę namalujcie teraz na drugiej kartce to co Wam się kojarzy z wiosną. Jeśli tej czynności nie wymieniłam pomogę Wam przetłumaczyć po powrocie do szkoły. 

        

 

 

IM FRüHLING

 

Powodzenia!

Drodzy Rodzice dziękuję za pomoc.

Można zdjęcia wysyłać na maila Adres poczty elektronicznej jest chroniony przed robotami spamującymi. W przeglądarce musi być włączona obsługa JavaScript, żeby go zobaczyć. lub whatsapp 604365540

Pani Asia

 

 

 

01.04.2020 r. – środa „WIEM,CO JEM”

JĘZYK POLSKI

W podręczniku do j. polskiego na str. 94 mamy kolorową ilustrację związaną ze zdrowym odżywianiem. Na str. 95 zamieszczone zostały „Dobre rady” związane z zasadami właściwego funkcjonowania organizmu. Przeczytajcie dokładnie oba teksty, przyjrzyjcie się obrazkom i wykonajcie w zeszycie zadanie nr 5 ze str. 95. Przed zadaniem napiszcie Lekcja   data……     Pod słowem Lekcja przepiszcie jedno zdanie wykrzyknikowe z tekstu w książce na str. 94.

Następnie kolejno wykonajcie zadania z ćwiczeń do j. polskiego: od zadania nr 1 ze str. 84 do zad. nr 6 ze str. 85. Zadania te wykonujemy w ćwiczeniach.

Dzisiaj powrócimy do „Karolci”, właścicielki niebieskiego koralika. Przeczytajcie uważnie fragment książki zamieszczony w podręczniku na str. 96. Będzie on niezwykle potrzebny przy wykonywaniu zadań w ćwiczeniach do j. polskiego. Rozpoczniemy od zadania 1 i 2 ze strony nr 86. Zadania te wykonujemy w ćwiczeniach. Natomiast zadanie nr 3 ze str. 96 wykonamy w zeszycie.

Kolejno przeczytaj informację „Jak napisać dialog?” ze str.97 w podręczniku i wykonaj w zeszycie
zad. 5. W ćwiczeniach do j. polskiego wykonaj zadania 4.5.6 ze str. 87.

MATEMATYKA

Z matematyki doskonalimy umiejętności odejmowania liczb dwucyfrowych. Trochę teorii i różne sposoby odejmowania możecie przypomnieć sobie zaglądając do podręcznika z matematyki na strony 44 i 45. Następnie rozwiązujemy od zadania z ćwiczeń do matematyki od zadania 1 na str. 38 do zadania 7 na stronie 39.

TECHNIKA

Proponuję dzisiaj popracowanie w maminej kuchni. Chcę was zachęcić do przygotowania chipsów. Kto ich nie lubi? Prawda? Lecz tym razem będą to chipsy owocowe lub warzywne. Wierzę w waszą kreatywność. Można posiłkować się sprawdzonymi już przykładami, Znajdziecie je pod tym linkiem https://www.garneczki.pl/blog/jak-zrobic-zdrowe-domowe-chipsy/

Zróbcie kilka zdjęć!

WYCHOWANIE FIZYCZNE

W poniższym linku znajdziecie piątą i szóstą lekcję instruktażową, dzięki której będzie mogli bardziej zapoznać się ze sztuczkami szachowymi. Temat piątej lekcji to ruchy hetmana, szósta lekcja zaprezentuje wam ruchy szachowego skoczka.

https://www.wsip.pl/e-spotkania/kategoria/edukacja-wczesnoszkolna/gram-w-szachy/

Miłej zabawy!

02.04.2020 r. – czwartek „ŻYJ ZDROWO”

JĘZYK POLSKI

Na stronie 107 w książce do j. polskiego zapisany jest tekst pt. „O właściwym odżywianiu”. Przeczytajcie go na głos (ćwiczymy tak czytanie ze znakami przestankowymi), a następnie napiszcie w zeszycie Lekcja   data…… Następnie przepiszcie do zeszytu pytania i udzielcie na nie odpowiedzi.

  1. Jakie owoce można nazbierać w lesie?
  2. Które owoce leśne dojrzewają najpóźniej?
  3. Jakie sposoby przyrządzania soku wykorzystały dzieci?

W ćwiczeniach z języka polskiego zadania od nr 1 ze strony 88 do nr 6 ze strony 89 są powtórką przerobionego już materiału. Na pewno wykonacie je błyskawicznie.

MATEMATYKA

Z matematyki w dalszym ciągu doskonalimy umiejętności odejmowania liczb dwucyfrowych. Trochę teorii i różne sposoby dodawania możecie przypomnieć sobie zaglądając do podręcznika z matematyki na strony 40 i 41. Następnie rozwiązujemy w zeszytach zadania z książki. Zadanie 1 i 4 ze str. 44, zadanie 7 i 8 ze str. 45, zadanie 1 ze str. 46, zadanie 4,5 i 7 ze str. 47

RELIGIA

Już niebawem Wielki Czwartek. Przez ten dzień Jezus uczy nas, jak służyć innym. Obejrzyjcie ten czas w wersji animowanej. Znajdziecie ją klikając na link https://www.youtube.com/watch?v=jK9NeNhxqsc Następnie przeczytaj tekst na stronie 125 w podręczniku do religii i wykonaj ćwiczenia na stronie 126-127.

MUZYKA

Tym razem znana i lubiana piosenka pt. „Witaminki dla chłopczyka i dziewczynki” w wykonaniu legendarnych „Fasolek”

Link do piosenki https://www.youtube.com/watch?v=KVdIIKtm3Gg

Pośpiewajcie w domach, możecie zaprosić do zabawy domowników, może to będzie teatrzyk kukiełkowy – witaminkowy?

03.04.2020 r. – piątek „Z MAMĄ W KUCHNI”

JĘZYK POLSKI

Przeczytajcie w podręczniku z języka polskiego informacji pt. „Kuchenne eksperymenty” z opisem doświadczeń ze str. 66, zwróćcie uwagę na pytania postawione na początku każdego eksperymentu, opis doświadczenia i jego wynik. Następnie w zeszycie napiszcie Lekcja     data…… Zapiszcie następujące pytania i udzielcie na nie odpowiedzi.

  1. Po co dodajemy drożdże do ciasta?
  2. Co należy zrobić, aby wyhodować kryształy soli?

Następnie w ćwiczeniach do języka polskiego wykonajcie zadanie 1,2 i 3 ze str. 60. Natomiast do zadania nr 4 ze strony 61 przygotujcie się dokładnie wg instrukcji, gdyż jest to doświadczenie. Zanim zapiszecie wnioski dokładnie obserwujcie, co dzieje się w szklance.

PRZYRODA

Wykonanie doświadczenia „Kolorowe warstwy w szklance” – pracujemy zgodnie z instrukcją opisaną w podręczniku do j. polskiego na stronie 67.

Wykonanie doświadczenia „Jak powstają kryształy soli?” – pracujemy zgodnie z instrukcją opisaną
w podręczniku do j. polskiego na stronie 67. To doświadczenie będziemy obserwować przez kilka dni. Zatem musimy w zeszycie do j. polskiego narysować tabelkę wg wzoru:

JAK POWSTAJĄ KRYSZTAŁY SOLI?

DATA

CO SIĘ DZIEJE?

RYSUNEK

     
     
     
     
     
     
     

Karty obserwacji prowadzimy przez 7 dni, czyli tydzień. Zróbcie kilka zdjęć.

PLASTYKA

Popatrzcie na reprodukcję obrazu Giuseppe Arcimboldo pt. „Smaczny portret”.

arcimboldo

 

 

Waszym zadaniem będzie wyciąć dowolne owoce i warzywa, po czym ukłożyć z nich portret. Całość przyklejcie na karton. Możecie także dorysować dodatkowe owoce i warzywa. Na koniec pokolorujcie portret (barwa owoców i warzyw nie musi być zgodna z ich naturalną kolorystyką), nadajcie imię wymyślonej przez siebie postaci.

arci1   arci2  arci3

          

 

 

 

RELIGIA

Wielki Piątek to dzień śmierci Jezusa. Jezus oddaje za nas swoje życie. Zobacz, jak to było: https://www.youtube.com/watch?v=zGCRUygpxCs

Następnie przeczytaj tekst na stronie 131 w podręczniku do religii i wykonaj ćwiczenia na stronie 132.

Czy znasz ostatnie słowa Chrystusa, które wypowiedział przed śmiercią? Poszukaj tego fragmentu w Piśmie Świętym i przeczytaj go głośno. Wytrwaj w ciszy przez 10 minut. Będzie to taka jałmużna czasu dla Pana Boga od ciebie.

WYCHOWANIE FIZYCZNE

W poniższym linku znajdziecie siódmą lekcję instruktażową, dzięki której będzie mogli kontynuować wielką przygodę z szachami. Siódma lekcja zaprezentuje wam ruchy szachowego pionka.

https://www.wsip.pl/e-spotkania/kategoria/edukacja-wczesnoszkolna/gram-w-szachy/

Miłej zabawy!

Wszystkie prace dodatkowe czy na osobnych kartkach można wysłać do mnie za pomocą poczty szkolnej ( Adres poczty elektronicznej jest chroniony przed robotami spamującymi. W przeglądarce musi być włączona obsługa JavaScript, żeby go zobaczyć. ). Proszę o podpisanie wysyłanego dokumentu imieniem
i nazwiskiem lub klasą. To pozwoli nam, nauczycielom szybszą identyfikację prac naszych uczniów. Praca w ćwiczeniach zostanie przeze mnie oceniona po powrocie do szkoły.

Pozdrawiam cieplutko! Pani Asia

                                                                                                                                                                

 

 

31.03.2020

Drodzy Rodzice!

Zaczynamy nowy temat w podręczniku. Dlatego dzieci piszą w zeszycie Lesson, Topic : „Our World”. W podręczniku na str. 52 mamy w zad. 2 słówka związane z krajobrazem. Zanim zrobicie to zadanie proszę obejrzeć z dziećmi dwa filmiki na YouTube : https://www.youtube.com/watch?v=pkjJsYsy5cA , https://www.youtube.com/watch?v=-big1XMWlIQ które pomogą w zapoznaniu się z nowym słownictwem. Po obejrzeniu filmików proszę omówi z dziećmi obrazek na str. 51, zad. 1, a następnie powtórzyć na głos wyrazy w zad. 2. W ćwiczeniach proszę zrobić na str.50 ćw. 1 i 2.

02.04.2020

Dzisiaj zrobimy str.53 w podręczniku. W zeszycie zapiszcie Lesson, Topic : „Landscape- vocabulary exercises.” Przyjrzyjcie się obrazkowi w zad. 4. Pod obrazkiem są wypisane wyrazy. Proszę policzyć wymienione elementy krajobrazu na obrazku i podać ich liczbę np., river 5. W zad. 5 jest piosenka. Przeczytajcie sobie tekst tej piosenki na głos. W ten sposób poćwiczycie czytanie i mówienie. A w ćwiczeniach proszę zrobić na str.51 ćw. 3 i 4.

                                                                                                                                                         Pozdrawiam

                                                                                                                                                      Spyra Agnieszka

 

 

Drodzy moi Drugoklasiści!

Od dzisiaj kolejne dni z samodzielną, lecz systematyczną pracą z podręcznikiem.

Poniżej rozpisałam Wam zadania na każdy dzień tego tygodnia, zgodnie z naszym planem lekcji.
Tym razem nie zapomniałam o niespodziance.

Zatem do dzieła!

30.03.2020 r. – poniedziałek „DBAMY O NASZE ZDROWIE”

JĘZYK POLSKI

W podręczniku do j. polskiego na str. 88 i 89 mamy kolorową ilustrację związaną z PIRAMIDĄ ZDROWEGO ŻYWIENIA. Przeczytajcie zamieszczony tam tekst i obejrzyjcie dokładnie plakat z kolejnymi piętrami żywieniowymi. Przypomnij sobie, co dzisiaj jadłeś/jadłaś na śniadanie i spróbuj te produkty odnaleźć w tej piramidzie żywieniowej. Przypomnij sobie również kanapki, które robiliśmy w klasie. Znajdzie piętro, na którym znajdują się ilustruje produktów wykorzystanych przez was do kompozycji waszych kanapek. Ta wiedza przyda wam się do pracy plastycznej.

Kolejno wykonajcie zadania z ćwiczeń do j. polskiego: zadania nr 1,2,3 ze str. 80.

W zeszycie do j. polskiego napiszcie Lekcja data……. Następnie zapiszcie poniższe pytania i odpowiedzi na nie.

  1. Co to jest Piramida Żywienia?
  2. Kto jest twórcą Piramidy Żywienia?
  3. Na czym polega Piramida Żywienia?
  4. Czemu piramidy dla różnych grup ludności się różnią?

Następnie dokładnie przeczytajcie niebieską tabelkę „Zamieniamy czasowniki na rzeczowniki” z podręcznika do j. polskiego na str.88. Takie ćwiczenia wykonywaliśmy już klasie. Przypomnijcie sobie wspólne układanie planu wydarzeń do naszych przerobionych lektur. Układając zdania wykorzystywaliśmy właśnie rzeczowniki, które pochodziły od czasowników.

Następnie wykonajcie zadania z ćwiczeń do j. polskiego: zadania nr 4,5 i 6 ze str. 81.

MATEMATYKA

Z matematyki doskonalimy dalej umiejętności dodawania liczb dwucyfrowych. Dzisiaj rozwiążemy zadania z podręcznika z matematyki ze strony 40, 41, 42 i 43. W zeszycie napiszcie Lekcja, data…..
Na str. 40 przepisujemy do zeszytu działania z zadania nr 1 i rozwiązujemy zadanie z treścią, czyli zadanie nr 5. Na stronie 41 jest zadanie dla chętnych – to zadanie nr 4. Z zadania nr 1 na str. 42 przepisujemy działania do zeszytu i wpisujemy wynik. Następnie rozwiązujemy zadanie nr 5 ze str. 43. Każda zielona kropka to jedno działanie zapisane w zeszycie.

TECHNIKA

Dzisiaj macie za zadanie wykonać własną piramidę zdrowego żywienia. Może ona mieć formę płaską, czyli plakatu lub przestrzenną.

Prześlijcie je za pomocą poczty szkolnej ( Adres poczty elektronicznej jest chroniony przed robotami spamującymi. W przeglądarce musi być włączona obsługa JavaScript, żeby go zobaczyć. ) lub za pomocą WhatsAppa. Jeżeli będziecie mieli trudności, to poproście o pomoc rodziców.

 

pir1  pir2  pir3

 

 

30.03.2020 r. – wtorek „DIETA, CZYLI O SPOSOBACH ODŻYWIANIA”

JĘZYK POLSKI

Na stronie 92 w książce do j. polskiego zapisany jest wiersz pt. „Sześćdziesiąt cztery”. Przeczytajcie go dwukrotnie na głos (ćwiczymy tak piękną deklamację wiersza), a następnie w zeszycie napiszcie Lekcja   data……. I przepiszcie do zeszytu następujące pytania i odpowiedzi na nie.

  1. Co lubiła jeść dziewczynka?
  2. Ile kilogramów ważyłaby dziewczynka, gdyby jadła tylko hamburgery i pizzę?
  3. Jakich rad babcia udzieliła dziewczynce?
  4. Dlaczego dziewczynka zmieniła swoje nawyki żywieniowe?

Jeszcze raz wróćcie do strony 92 w podręczniku. Nad obrazkiem babci i dziewczynki podane są składniki zdrowego hamburgera i zdrowej pizzy. Zapisz składniki tych potraw do zeszytu.

Następnie samodzielnie i głośno przeczytajcie opowiadanie „Sygnalizator owocowo-warzywny” i tekst „Dieta”. Kolejno wykonajcie w ćwiczeniach z języka polskiego zadania nr 1 i 2 ze strony 72.

INFORMATYKA

W książce do informatyki przeczytajcie lekcję nr 22 ze strony 46. Będziecie doskonaliły polecenia kopiuj i wklej w edytorze tekstu. Następnie popracujcie z płytą wykonajcie zadania w okienku 22.

NA KONIEC OBIECANA NIESPODZIANKA

Propozycja obejrzenia niezwykłej ekranizacji książki Anne-Cath Vestly, która przedstawia niesamowite przygody dwójki nierozłącznych i nietypowych przyjaciół. Gwarantuję świetną porcję filmu aktorskiego i animacji.

https://www.youtube.com/watch?v=g93zmfWejGc

Pozdrawiam cieplutko! Pani Asia

                                                                                                                                                                

 

 

opublikowane od 23 marca 2020r.

25.03.2020 r. – środa „IDZIE WIOSNA”

JĘZYK POLSKI

W podręczniku do j. polskiego na str. 76 i 77 mamy kolorową ilustrację związaną z wiosną. Przeczytajcie tekst, przyjrzyjcie się dokładnie obrazkowi i wykonajcie w zeszycie zadanie nr 2 ze str. 77, które połączcie z kropką zieloną zadania nr 1 ze str. 68 z ćwiczeń do j. polskiego. Zatem napiszcie krótki tekst o wiośnie, w którym wykorzystacie wyrazy z pomocą, których można łączyć inne wyrazy i zdania.

Kolejno wykonajcie zadania z ćwiczeń do j. polskiego: od zadania nr 3 ze str. 68 do zad. nr 6 ze str. 69. Zadania te wykonujemy w ćwiczeniach, pomijamy kropkę w zadaniu nr 6 ze str. 69.

Zad.2 str. 68 w ćwiczeniach do j. polskiego – jest dla osób chętnych. Można wykonać je na osobnej kartce. Odszukajcie w zeszycie do polskiego notatki, jak powinien wyglądać list. Pamiętajcie również
o wielkiej literze w wyrazach, które są zwrotami grzecznościowymi! Jeżeli wykonacie to zadanie
w dokumencie WORD możecie przesłać je droga mailową, jeżeli odręcznie to zróbcie zdjęcie waszej pracy. Prześlijcie je za pomocą poczty szkolnej ( Adres poczty elektronicznej jest chroniony przed robotami spamującymi. W przeglądarce musi być włączona obsługa JavaScript, żeby go zobaczyć. ). Jeżeli będziecie mieli trudności, to poproście o pomoc rodziców.

MATEMATYKA

Z matematyki doskonalimy umiejętności dodawania liczb dwucyfrowych. Trochę teorii i różne sposoby dodawania możecie przypomnieć sobie zaglądając do podręcznika z matematyki na strony 40 i 41. Następnie rozwiązujemy od zadania z ćwiczeń do matematyki od zadania 1 na str. 34 do zadania 8 na stronie 35.

TECHNIKA

Sezon na wiosenne prace artystyczne można uznać za rozpoczęty! Zatem zainspiruj się na stronie
z poniższym linkiem
https://ekodziecko.com/category/prace-plastyczne/wiosna-prace_plastyczne

i stwórz ciekawą kompozycję wiosenną z różnorodnych materiałów plastycznych i recyklingu. Wierzę w waszą kreatywność.

WYCHOWANIE FIZYCZNE

W poniższym linku znajdziecie pierwszą i drugą lekcję instruktażową, dzięki której będzie mogli rozpocząć wielką przygodę z szachami. Temat pierwszej lekcji to szachownica, druga lekcja zaprezentuje wam ruchy szachowego króla.

https://www.wsip.pl/e-spotkania/kategoria/edukacja-wczesnoszkolna/gram-w-szachy/

Miłej zabawy!

26.03.2020 r. – czwartek „CO KWITNIE WIOSNĄ”

JĘZYK POLSKI

Na stronach 78 i 79 w książce do j. polskiego zapisane są zabawne wiersze o tematyce wiosennej. Przeczytajcie je dwukrotnie na głos (ćwiczymy tak piękną deklamację wiersza), a następnie wykonajcie w ćwiczeniach z języka polskiego zadania od nr 1 ze strony 70 do nr 6 ze strony 71.
W zadaniu nr 6 nie wykonujemy kropki.

MATEMATYKA

Z matematyki doskonalimy umiejętności dodawania liczb dwucyfrowych. Trochę teorii i różne sposoby dodawania możecie przypomnieć sobie zaglądając do podręcznika z matematyki na strony 40 i 41. Następnie rozwiązujemy w ćwiczeniach do matematyki od zadania od 1 na str. 36 do zadania 6 na stronie 37.

RELIGIA

Dzisiaj przypowieść pt. „O Dobrym Samarytaninie”. Obejrzyjcie przypowieść w wersji animowanej. Znajdziecie ją klikając na link https://www.youtube.com/watch?v=IJcNvjsUpUQ

Następnie odpowiedz na poniższe pytania. Odpowiedzi zapisz na osobnej kartce.

- Kim jest miłosierny Samarytanin?

- Na kogo napadli źli ludzie?

- Kto pomógł leżącemu człowiekowi?

Następnie wytnij z białej kartki kształt serca i przetnij je na dowolne kawałki (nie mniej niż 4). Na tych kawałkach narysuj dobre uczynki, które możesz uczynić dla innych. Po skończonej pracy ułóż te kawałki jak puzzle, tak aby powstał kształt serca. Popatrz, to serce jest pełne dobra. Czy o takim sercu, które teraz przed sobą widzisz: sercu pełnym dobrych uczynków, można powiedzieć, że śpi? Oczywiście,
że nie! Jest przepełnione żywą, prawdziwą wiarą, którą najpiękniej można poznać po takich właśnie uczynkach. Serce pełne wiary czyni wiele dobra, wiele dobrych uczynków. Pomyśl, czy twoje serce jest pełne dobrych uczynków, jak serce Dobrego Samarytanina?

Serce przyklej na kartkę z odpowiedziami.

Pracę możesz przesłać za pomocą poczty szkolnej ( Adres poczty elektronicznej jest chroniony przed robotami spamującymi. W przeglądarce musi być włączona obsługa JavaScript, żeby go zobaczyć. ).

MUZYKA

W ćwiczeniach z języka polskiego na str. 97 znajdują się słowa piosenki „Witaj Wiosno!” (tekst Urszula Piotrowska, muzyka Dariusz Kabaciński).

Link do piosenki https://www.youtube.com/watch?v=PsUlM87APNs

Pośpiewajcie w domach, możecie zaprosić do zabawy domowników.

27.03.2020 r. – piątek „W MARCU JAK W GARNCU”

JĘZYK POLSKI

Przeczytajcie w podręczniku z języka polskiego wiersz Joanny Kulmowej pt. „W marcu jak w garncu” ze str. 86 a następnie wykonajcie w zeszycie zadanie 3 ze str.86.

Następnie przeczytajcie tekst ze strony 87 z działu A TO CIEKAWE pt. „Wiosna w przysłowiach”

W ćwiczeniach do języka polskiego wykonajcie zadanie 1 ze str. 76 i zadania od 3 do zad. 5 ze strony 77. Natomiast zadanie nr 2 ze strony 76 wykonajcie na osobnej kartce.

PLASTYKA

Zilustrujcie dowolną techniką plastyczną jedno wybrane wiosenne przysłowie, nie musi być związane z marcem. Pracę wykonajcie na kartce A4.

INFORMATYKA

Z cyklu zajęć „LEKCJE Z PROGRAMOWANIA” w ćwiczeniach z języka polskiego wykonajcie zadanie na str. 78. Na stronie 79 zamieszczona jest gra planszowa. Zainteresujcie nią kogoś z domowników i zagrajcie wspólnie. To zadanie nie będzie trudne, bo gra ma podobne zasady, jak popularna gra w statki. Powodzenia!

WYCHOWANIE FIZYCZNE

W poniższym linku znajdziecie trzecią i czwartą lekcję instruktażową, dzięki której będzie mogli kontynuować wielką przygodę z szachami. Tematem trzeciej lekcji jest szachowa wieża, czwarta lekcja zaprezentuje wam ruchy szachowego gońca.

https://www.wsip.pl/e-spotkania/kategoria/edukacja-wczesnoszkolna/gram-w-szachy/

Miłej zabawy!

Wszystkie prace dodatkowe czy na osobnych kartkach można wysłać do mnie za pomocą poczty szkolnej ( Adres poczty elektronicznej jest chroniony przed robotami spamującymi. W przeglądarce musi być włączona obsługa JavaScript, żeby go zobaczyć. ). Proszę o podpisanie wysyłanego dokumentu imieniem i nazwiskiem lub klasą. To pozwoli nam, nauczycielom szybszą identyfikację prac naszych uczniów. Praca w ćwiczeniach zostanie przeze mnie oceniona po powrocie do szkoły.

Pozdrawiam cieplutko! Pani Asia

 

 

Język  angielski  26.03.2020

Klasa II

Tworzymy książeczkę obrazkową „My meals”. Proszę spiąć cztery kartki tak aby powstała książeczka. Na pierwszej stronie powinien znaleźć się tytuł „My Meals” i dowolnie wykonany obrazek o tematyce jedzenie ( może być ulubiona potrawa dziecka). Na pierwszej stronie dzieci malują to co lubią jeść na śniadanie i podpisują obrazek „ Breakfast”. Na drugiej stronie dzieci malują to co lubi na jeść na obiad i podpis „ Dinner” i na trzeciej stronie dzieci malują to co lubią jeść na kolacje i podpis „ Supper”. W taki sposób powstanie książeczka obrazkowa wykonana własnoręcznie przez uczniów. Za wykonane prace dzieci otrzymają oceny po powrocie do szkoły.

                                                                          Pozdrawiam

                                                                       Spyra Agnieszka

 

Język  niemiecki

Witajcie moi drodzy mam nadzieję, że koncerty udały się. Zachęcam do wysłania zdjęć plakatów

z waszych koncertów na whatsappa (604365540) Będziecie mogli podziwiać wasze prace na stronie szkoły. Mam dla was kolejne wyzwanie! Zaczynamy tworzyć wasze portfolio językowe czyli książeczkę o was i waszych umiejętnościach z języka niemieckiego.To będzie wasz paszport językowy!

Poproście rodziców o spięcie pięciu kartek A4 tak, żeby powstała pusta książka. Na stronie tytułowej powinien znaleźć się napis MEIN PORTFOLIO na pierwszej stronie jak w każdym paszporcie musi

się znaleźć wasza fotografia lub narysowany portret:

MEIN

PORTFOLIO

  

DAS BIN ICH

 
   

 

Zachęcam do ozdobienia strony tytułowej zgodnie ze swoim gustem i ulubionym stylem w następnym tygodniu zdradzę wam co będzie na kolejnych 2 stronach waszego portfolio!!

Za wykonane prace zdobędziecie punkty !! Schatzkiste już czeka!

Pozdr Pani Asia

                                                                                                                                                                

 

Kontakt

telefonPubliczna Szkoła Podstawowa w Zawadzie
ul. Kolanowska 4, Zawada,
46-022 Luboszyce
tel.: +48 77 4212881
email:  pspzawada@interia.eu

Wykonanie: LinkNet.pl