Sport

Nasza biblioteka jest dostępna dla każdego ucznia     

więcej...

 

Biblioteka

 

Toys

Korzyści i zagrożenia związane

z Internetem.                     więcej...



 

Internet

 

sport1

 

Nasze  sukcesy...            więcej...

 

Osiągnięcia

 

Books

  ... uczniowie mogą uczestniczyć w zajęciach zgodnie ze swoimi zainteresowaniami... więcej

 

 

 

 

 

Po szkole

Jesteś tutaj:

Start ZDALNE NAUCZANIE Klasy I - III klasa 3
klasa 3 PDF Drukuj Email

Klasa III

zajęcia od 6 kwietnia do 8 kwietnia 2020r.

 

Drodzy   Trzecioklasiści

Rozpoczynamy świąteczny tydzień. To tylko 3 dni nauki. Nadal siedzimy w domu. Przed nami dni z piękną pogodą. Wychodzimy więc tylko na własne podwórko. Staramy się robić to codziennie. Ruch na świeżym powietrzu jest niezbędny.

Na początku czytaj uważnie moje polecenia.

Poniedziałek 6 kwietnia 2020r.

Język polski  2 lekcje

Temat – Stroje dawniej i dziś

Przeczytaj tekst z pamiętnika str. 88. Zastanów się, co odpowiesz na pytania z ćw. 1 -3 na str.89

Teraz w Kartach ćwiczeń wykonaj ćwiczenia 1, 2 i 3 na str. 80. W ćw. 3 przypomnij sobie, co to są wyrazy bliskoznaczne i przeciwstawne.

W zeszycie napisz lekcja i temat: Co to jest elegancja?

Wykonaj polecenie z kropki ćw. 3 Następnie napisz, czym Twoim zdaniem jest elegancja i czy dotyczy tylko wyglądu zewnętrznego.

Kolejna część to nauka o naszym języku. To trudny temat. Twoim zadaniem jest zapamiętanie, że w zdaniach staramy się nie powtarzać tych samych wyrazów w bliskim sąsiedztwie.

Na str. 89 w podręczniku są przykłady. Bardzo uważnie je przeczytaj.

Teraz wykonaj ćw. 4 i 5 w Kartach ćwiczeń, a zdania z ćw. 5 napisz w zeszycie.

 

Matematyka 1 lekcja

Przypomnij sobie, co to jest ćwierć litra, pół litra, litr i półtora litra.

1 litr = ćwierć litra + ćwierć litra + ćwierć litra + ćwierć litra

1 litr = pół litra + pół litra

pół litra = ćwierć litra + ćwierć litra

półtora litra =   1 litr + pół litra

Wykonaj ćwiczenia 1 – 8 str. 34 i 35 Kart ćwiczeń

Poproś rodzica o sprawdzenie poprawności wykonanych obliczeń.

Nadal powtarzaj tabliczkę mnożenia.

 

Wtorek 7 kwietnia 2020r.

Język polski 1 lekcja

Temat – Jak się ubierać, a nie przebierać.

W podręczniku na str. 90 jest tekst : „Gust”.

Zastanów się, czy wiesz co to słowo oznacza. Przeczytaj uważnie czytankę. Wykonaj ćw. 1 – 3

ze str.82 Kart ćwiczeń.  

W zeszycie napisz temat lekcji: „Rzecz gustu” i zdanie z polecenia ćw. 3.

Następnie przeczytaj wyrazy zgromadzone w ćw. 6 str. 83 kart ćwiczeń. Napisz w zeszycie, jak należy dbać o ubrania.

Na koniec przeczytaj wiersz ze str. 107 podręcznika. Może Ci się spodoba. Naucz się go pięknie czytać.

Przyroda 1 lekcja

Temat – Czego   potrzebują rośliny, żeby rosnąć?

Mam nadzieję, że Wasze  fasolki już wykiełkowały. Teraz przeprowadzimy doświadczenie.

Zbadamy, czego  potrzebują rośliny.

Wykonaj polecenia:

2 kubeczki  z roślinką postaw na parapecie.

Jeden podlewaj normalnie. Drugiego nie podlewaj wcale.

Dodatkowo przygotuj kolejny  kubeczek. Do niego nasyp suchej ziemi lub piasku i wsadź kilka fasolek. To będzie kubeczek nr 3. Tego nie podlewaj.

Ostatni kubeczek - z roślinką fasolki  - wstaw do ciemnej szafki i systematycznie podlewaj (to będzie nr 4).

Obserwuj, co się dzieje.

Obserwacje notuj w zeszycie. Przerysuj tabelkę.

Data

Kubeczek 1

Roślina podlewana, stoi na parapecie

Kubeczek 2

Roślina nie jest podlewana, stoi na parapecie

Kubeczek 3

Nasiona nie są podlewane, stoją na parapecie

Kubeczek 4

Roślina podlewana, stoi w całkowitej ciemności

 

Opis (jedno zdanie)

Opis (jedno zdanie)

Opis (jedno zdanie)

Opis (jedno zdanie)

 

Opis (jedno zdanie)

Opis (jedno zdanie)

Opis (jedno zdanie)

Opis (jedno zdanie)

Zapisuj obserwacje co kilka dni. Możesz dołączyć rysunki.

Do doświadczenia wrócimy po świętach.

Matematyka 1 lekcja

Dzisiaj ćwiczymy zamianę minut na godziny i odwrotnie.

1 godzina = 60 minut

Wykonaj ćwiczenia 1 – 5 na str. 36 kart pracy.

Poproś rodzica o sprawdzenie poprawności wykonanych obliczeń.

Nadal powtarzaj tabliczkę mnożenia.

 

Środa 8 kwietnia 2020r.

 Język polski 1 lekcja

 Temat – Wkrótce Wielkanoc.

W podręczniku na str. 98 jest wiersz „Co kryje pisanka?”

Przeczytaj go. W zeszycie napisz   temat dzisiejszej lekcji i odpowiedz na pytanie z ćw. 1

Opisz zwyczaje wielkanocne w Twojej rodzinie (5 zdań).

Informatyka. 1 lekcja

W Paincie wykonaj rysunek pisanki wielkanocnej. Możesz wykorzystać wszystkie narzędzia, które poznaliśmy.

Dla chętnych.

W podręczniku z j. polskiego jest ćw. 3 na str. 98.

Odpowiedź na pytanie napisz w Wordzie. Zdjęcie pracy prześlij na Whatsappa lub skrzynkę mailową szkoły.

Matematyka 1 lekcja

Będziemy dodawać i odejmować godziny i minuty. Pamiętaj godziny od godzin, minuty od minut.

Wykonaj zadania 1 – 4 na str. 37.

Teraz może przydać się jakiś zegar (poproś rodzica). Będziemy obliczać, ile czasu upłynęło od godziny do godziny. Tutaj nie pisz żadnych działań, tylko odpowiedzi.

Do wykonania masz zad. 5 str.37 i zad. 6, 7 na str. 38.

Poproś rodzica o sprawdzenie poprawności wykonanych obliczeń.

Nadal powtarzaj tabliczkę mnożenia.

Życzę Ci spokojnych i pełnych ciepła Świąt Wielkanocnych.  

Mam nadzieję, że wkrótce spotkamy się w szkole.

Pani Bożena

 

 

Drodzy Trzecioklasiści

W poniedziałek, 6 kwietnia w ramach edukacji muzycznej, proponuję:

www.gov.pl/zdalnelekcje (oddział przedszkolny)

Temat: Już przyszła wiosna.

Posłuchaj muzyki: „Wiosna” A. Vivaldiego; obejrzyj multimedialne krajobrazy, przedstawiające wiosnę; wykonaj ilustrację do wysłuchanego utworu.

Miłych zajęć, pozdrawiam Was serdecznie i życzę zdrówka

Jolanta Grabowska- Baran

Język  niemiecki

Moi Drodzy

Poczytajcie lub poproście Rodziców o przeczytanie o zwyczajach wielkanocnych w państwach niemieckojęzycznych. Życzę Waszym Rodzinom aby mimo trudnego czasu te Święta były zdrowe i radosne.

Czasem przygotowań do Wielkanocy jest tradycyjnie Wielki Post (Fastenzeit lub Passionszeit), a szczególnie tydzień przed niedzielą Zmartwychwstania. U nas nazywa się go „Wielkim”, a za Odrą – Karwoche. Bardzo ważne miejsce w przygotowywaniu domu na Święta zajmuje tzw. bukiet wielkanocny – są to ustawione w wazonie zielone gałązki przybrane kolorowymi wydmuszkami jajek. Niektórzy w ten sposób ozdabiają również krzewy czy małe drzewka przed domem. Poza tym, podobnie jak w Polsce maluje i dekoruje się jajka, choć ten zwyczaj jest nieco mniej popularny niż u nas.

Zielony Czwartek

Wielki Czwartek zwany jest w Niemczech Zielonym Czwartkiem (Gründonnerstag). Co ciekawe, nie jest do końca jasne, skąd wzięła się ta nazwa. Według jednej z teorii pochodzi ona od zielonych szat liturgicznych noszonych tego dnia przez księży do XVI wieku. Z kolei inni badacze wywodzą ją od pokutników, których nazywano w średniowieczu „Zielonymi”.

Obecnie jest to dzień malowania jajek na zielono. W wielu regionach panuje zwyczaj, by w Zielony Czwartek koniecznie zjeść coś zielonego. Na stole powinny się znaleźć przede wszystkim pierwsze wiosenne nowalijki – oczywiście zwłaszcza te zielone: szczypiorek, sałata czy szpinak.

Wielki Piątek – Karfreitag

W przeciwieństwie do Zielonego Czwartku Wielki Piątek (Karfreitag) jest w całych Niemczech dniem ustawowo wolnym od pracy. Czasem nazywa się go także Cichym Piątkiem (Stiller Freitag). Jest to dla wierzących Niemców dzień modlitw i nabożeństw, które towarzyszą wspominaniu śmierci i składania Jezusa do grobu. Wtedy też organizuje się tzw. agapę, czyli symboliczny wspólny posiłek składający się z chleba, wody i wina, który spożywa się najczęściej w salach katechetycznych kościoła. Post ścisły nie jest tego dnia rygorystycznie zachowywany

Wielka Sobota – Karsamstag

Wielka Sobota – czyli w Niemczech Karsamstag lub Stiller Samstag – jest podobnie jak w Polsce dniem wyciszenia, kiedy nie odprawia się mszy świętej. Tradycja święcenia potraw, bez której nie wyobrażamy sobie Świąt Wielkiej Nocy, jest u naszych zachodnich sąsiadów zupełnie nieznana.

Bardzo ciekawy jest kultywowany nadal w niektórych regionach – zwłaszcza na północy i w centrum kraju – zwyczaj rozpalania w Wielką Sobotę wielkich ognisk przed kościołami katolickimi. Towarzyszy temu specjalne nabożeństwo i poświęcenie ognia, którym następnie zapala się świece paschalne w kościołach i świece wielkanocne w domach. Poświęcony ogień towarzyszy wiernym przez całe Święta

Wielkanocna Niedziela i Wielkanocny Poniedziałek

Dwa najbardziej uroczyste dni nazywa się w Niemczech po prostu Wielkanocną Niedzielą i Wielkanocnym Poniedziałkiem (Ostersonntag i Ostermontag). Są to dni odpoczynku oraz odwiedzania rodziny i przyjaciół.

Niedzielę rozpoczyna się tradycyjnie mszą rezurekcyjną, która odprawiana jest wcześnie rano. Bardzo popularny jest zwyczaj stukania się jajkami (Ostereiertitschen) przy śniadaniu. Każdy członek rodziny wybiera sobie swoją pisankę i kolejno stuka się nią z innymi – wygrywa posiadacz jajka z najmocniejszą skorupką. Zabawa ta jest znana również w Austrii i niemieckojęzycznej Szwajcarii, a także w innych częściach Europy: na Bałkanach, w Skandynawii, a nawet w Rosji. Na stołach – oprócz świec wielkanocnych – obowiązkowo powinien się pojawić zajączek z cukru, czekolady lub innego materiału. Zając jest zresztą, obok jajka, najważniejszym świątecznym symbolem. Wiąże się z nim też inny bardzo ważny zwyczaj, na który niecierpliwie czekają wszystkie dzieci – chodzi oczywiście o poszukiwanie ukrytych w mieszkaniu lub ogrodzie pisanek lub słodyczy. Zgodnie z tradycją mówi się dzieciom, że przyniósł i ukrył je wielkanocny zając (Osterhase), który jest w Niemczech równie popularny jak Święty Mikołaj. W niektórych domach mieszkańcy obdarowują się również drobnymi podarkami – najczęściej czekoladkami lub innymi łakociami. Jako danie główne w Święta podaje się zazwyczaj pieczeń z barana. Poza tym, nasi zachodni sąsiedzi delektują się babkami drożdżowymi i sernikami. Często piecze się je w specjalnych foremkach w kształcie np. baranka. Ogromną popularnością cieszą się również wszelkiego typu kiełbasy i wędliny.

Czy wiesz, że w Niemczech…

W niektórych regionach dzieci chodzą w Wielkanocną Niedzielę po domach sąsiadów i proszą o świąteczne łakocie.

Zwyczaj święcenia palm w Niedzielę Palmową przed Wielkanocą jest bardzo słabo znany – najczęściej spotkać go można w Bawarii.

Od piątku aż do Niedzieli Wielkanocnej w kościołach katolickich nie używa się dzwonów ani dzwonków – dlatego właśnie Wielki Piątek i Wielka Sobota nazywane się tam „Cichymi”.

W niektórych miastach organizuje się uroczyste procesje konne (Osterreiten), które obecnie cieszą się dużym zainteresowaniem turystów – najbardziej znane są te w Saksonii i miasteczku Traunstein w Bawarii.

Bardzo popularne są kilkudniowe rodzinne wyjazdy na Święta Wielkanocne poza miejsce zamieszkania.

Zwyczaj Śmigusa-Dyngusa jest zupełnie nieznany, więc lepiej nie polewać nikogo wodą w Wielkanocny Poniedziałek…

Joanna Gryga

 

Zajęcia  od 30 marca do 3 kwietnia 2020r.

Muzyka

Drodzy trzecioklasiści

Proszę, abyście przypomnieli sobie gamę C-dur. Zaśpiewajcie ją solmizacyjnie (do-re-mi-fa-sol-la-si-do) oraz literowo (c-d-e-f-g-a-h-c) w różnym tempie (szybko / wolno) oraz z różną dynamiką (cicho i głośno, coraz głośniej i coraz ciszej).

Przypomnijcie sobie poznane dotąd na lekcjach piosenki. Melodie możecie znaleźć w internecie albo możecie zaśpiewać je bez akompaniamentu (teksty macie w ćwiczeniach).

Chętni uczniowie mogą nagrać swoje wykonania, które wysłuchamy w klasie jak się spotkamy.

Pozdrawiam Was serdecznie

Jolanta Grabowska Baran

 

Język  niemiecki

Hallo meine Freunde!!!

Dziękuję za zdjęcia waszych portfolio. Byliście bardzo pomysłowi i pracowici brawo!

Każda fotka, która do mnie dociera oznacza dla Was punkt! W tym tygodniu proszę żebyście wykonali kolejne 2 kartki do waszego paszportu. Tak jak ostatnio poproście rodziców o 2 białe kartki A4.

Na pierwszej kartce powstanie Mindmap czyli mapa myśli do tematu Der Frühling

Pomyślcie czy pamiętacie jakieś słówka z tego tematu?

Może to wam pomoże: https://youtu.be/JwVuIKssSVY

Der Frühling

 

Wypiszcie wokół słowa, które wam się osobiście kojarzą z wiosną-der Frühling

1. Tulpe blüht-tulipan kwitnie

2.Die Kinder fahren Rad-dzieci jeżdżą na rowerze

3. Die Kinder spielen Draußen-dzieci bawią się na podwórku

4. Die Schmetterlinge fliegen-motyle latają

5.Die Vögel fliegen-ptaki latają

6.Skateboard fahren- jeździć na skateboardzie

7. der Krokus

8. das Schneeglöckchen-przebiśnieg

9. Die Sonne scheint-świeci słońce

10. Die Vögel singen-ptaki śpiewają

Kolejną kartkę zatytułuj             DAS BLUMENLEXIKON

Czyli leksykon kwiatów wiosennych. Proszę napisz nazwę niemiecką obok zrób rysunek.

Jeśli nie pamiętasz jak te kwiaty wyglądają kliknij w link.

Die Tulpe

https://youtu.be/3E30O2OQXfM

Das Schneeglöckchen

https://youtu.be/q0IKydH66VY

Der Krokus

https://youtu.be/lrJTfjD-eKk

Powodzenia!

Drodzy Rodzice dziękuję za pomoc.

Można zdjęcia wysyłać na maila Adres poczty elektronicznej jest chroniony przed robotami spamującymi. W przeglądarce musi być włączona obsługa JavaScript, żeby go zobaczyć. lub whatsapp 604365540

Pani Asia

 

Język  angielski

01.04.2020

Kochani!

Dzisiaj April Fool’s Day ! Proszę obejrzeć z dziećmi filmik na YouTube który opisuje historię tego dnia w języku angielskim : https://www.youtube.com/watch?v=QE7HUkHdkW8 . A teraz zaczynamy nowy rozdział w podręczniku dlatego proszę zapisać w zeszycie Lesson, Topic : „ My hobbies.” W podręczniku na str. 44 w zad. 1 mamy obrazek. Proszę go opisać. W zad. 2 jest nowe słownictwo związane z nazwami czynności które wykonujemy w czasie wolnym czyli hobby. Proszę przeczytać te słówka na głos, ćwicząc tym samym czytanie i wymowę. Aby lepiej poćwiczyć nowe słownictwo proszę obejrzeć z dziećmi filmik : https://www.youtube.com/watch?v=N1o4oOXLOZc . W ćwiczeniach proszę zrobić na str. 42 ćw. 1 i 2.

                                                                                                                                                      Pozdrawiam

                                                                                                                                                   Spyra Agnieszka

03.04.2020

Kochani!

Dzisiaj zapisujemy Topic : „My favourite hobbies.” W podręczniku na str.45 w zad. 4 patrząc na obrazek wybieracie odpowiednie zdanie do obrazka. Czytajcie te zdania na głos. A w zad. 5 czytacie tekst piosenki na głos ćwicząc czytanie i mówienie. W ćwiczeniach robimy str.43, ćw. 3 i 4 oraz na str. 76 tylko ćw. 1.

                                                                                                                                                       Pozdrawiam

                                                                                                                                                  Spyra Agnieszka

 

 

Religia  Kl. III

Temat: „Przygotowanie do Sakramentu Pokuty” (30.03.2020)

Podręcznik, str. 104-106

(Warunki dobrej spowiedzi – kartki do wklejenia na „dłoń-znajdują się z tyłu książki w dodatku- katecheza 36)

Proszę Was o dalsze uczenie się formuły Sakramentu Pokuty.

Temat: „Msza Święta. Spotkanie z Panem Jezusem” (31.03.2020)

Podręcznik, str. 108-110

(Proszę Was o uzupełnienie zadania ze str. 110 i zaśpiewanie wraz z rodzicami pieśni, którą często śpiewamy podczas przyjmowania Pana Jezusa w Komunii Świętej: https://www.youtube.com/watch?v=L42ZOrzP8YY )

Temat: „Msza Święta- Obrzędy wstępne” (06.04.2020)

Podręcznik, str. 111-113

(Odpowiedzi do zadania ze str. 112 – kartki do wklejenia „KAPŁAN –i LUD” znajdują się z tyłu książki w dodatku- katecheza 38

Proszę o wpisanie brakujących wyrazów w hymnie „Chwała na wysokości Bogu” – str. 113)

Temat: „Liturgia Słowa Bożego-słuchamy i odpowiadamy na Słowo Boże” (07.04.2020)

Podręcznik, str. 114-116

(Proszę Was o uzupełnienie zadania ze str. 116 i u łożenia wezwań do modlitwy wiernych)

Proszę Was o dalsze uczenie się formuły Sakramentu Pokuty.

Zadanie domowe:

Zachęcam Was - Drodzy Uczniowie, Waszych Rodziców, Rodzeństwo, Babcie i Dziadków - do codziennej modlitwy w Waszych domach, szczególnie o godz. 20.30 do wspólnej modlitwy różańcowej, a godz. 21.00 do odśpiewania APELU JASNOGÓRSKIEGO.

Życzę Wam i Waszym Rodzicom owocnego przeżycia Triduum Paschalnego i Świąt Zmartwychwstania Pana Jezusa w Waszych domach i Rodzinach. Będą to w tym roku inne Święta… nie przeżyjecie Ich w kościele, ale w domach… ale PAN JEZUS ZMARTWYCHWTAŁ… ALLELUJA!

Kochani Dzieci i Rodzice!

Informuję, że w naszej Parafii: I Komunia Święta odbędzie się 13 września 2020 r. podczas Eucharystii o godz. 10.30!

Z modlitwą i Bożym błogosławieństwem…

Wasz ks. Mariusz Sobek, proboszcz i katecheta

 

 

Drodzy   Trzecioklasiści

Rozpoczynamy kolejny tydzień. Nadal siedzimy w domu. Wychodzimy tylko na własne podwórko pobawić się piłką, skakanką lub „w klasy”. Staramy się robić to codziennie. Ruch na świeżym powietrzu jest niezbędny. To jest Wasz w-f. Poza tym oczy muszą   odpoczywać od ekranu komputera, przy   którym spędzacie teraz dużo więcej czasu.

Pozdrawiam Was ciepło i serdecznie.

Pani Bożena

Na początku czytaj uważnie moje polecenia.

Poniedziałek 30 marca 2020r.

Język polski  2 lekcje

Temat - O sympatii

Przeczytaj tekst „Jak zakochałem się w Kaśce Kwiatek”. Podręcznik str. 78

Zastanów się, co oznaczają zwroty darzyć kogoś sympatią oraz mieć sympatię.

Teraz w Kartach ćwiczeń wykonaj wszystkie ćwiczenia na stronach 73 i 74. Nadal utrwalamy zdanie złożone   i liczymy zdania składowe. W ćw. 2 są frazeologizmy (zwroty), które trzeba wyjaśnić. Tutaj możesz poprosić   rodzica o sprawdzenie.

W ćw. 3 jest kropka z poleceniem „napisz w zeszycie…”

Dlatego napisz w zeszycie: lekcja, data i temat O sympatii. Następnie wykonaj polecenie z kropki ćw. 3. Ułóż przynajmniej 5 zdań. Poproś   mamę, żeby zdjęcie wysłała na WhatsAppa lub na skrzynkę szkoły. Czekam w poniedziałek do 18.00. Zadanie jest obowiązkowe.

Przypominam, że czytankę uczymy się pięknie czytać „na głos”.

 

Matematyka 1 lekcja

Nadal doskonalimy wykonywanie obliczeń z metrami, centymetrami i milimetrami.

Pamiętaj

1m = 100cm

1cm = 10mm

1m = 1000mm

Wykonaj zadnie 1 i 2 str. 30 kart ćwiczeń(z kropkami).

Poproś rodzica o sprawdzenie poprawności wykonanych obliczeń.

Nadal powtarzaj tabliczkę mnożenia.

Religia

Zadanie domowe:

Zachęcam Was - Drodzy Uczniowie, Waszych Rodziców, Rodzeństwo, Babcie i Dziadków - do codziennej modlitwy w Waszych domach, szczególnie o godz. 20.30 do wspólnej modlitwy różańcowej, a godz. 21.00 do odśpiewania APELU JASNOGÓRSKIEGO.

Zgodnie z zarządzeniem Ks. Biskupa Opolskiego z dnia 24.03.2020 r.   informuję, że w naszej Parafii: I Komunia Święta nie odbędzie się 17 maja 2020 r., ale w innym terminie…

Termin zostanie podany w niedzielę podczas Mszy św. w gazetce parafialnej „Posłaniec Św. Floriana” oraz w ogłoszeniach na naszej stronie internetowej: www.florian-zawada.pl

Z modlitwą i Bożym błogosławieństwem…

Wasz ks. Mariusz Sobek, proboszcz i katecheta

 

 

Wtorek 31 marca 2020r.

Język polski 1 lekcja

Temat – Przepis na wiersz

Dzisiaj dowiesz się, że każdy może zostać poetą. Na początek przeczytaj wiersze na str. 80 podręcznika. Następnie wykonaj ćw. 1 str. 75 Kart pracy.

Teraz przeczytaj, co napisała Danuta Wawiłow na str. 81 podręcznika   i wykonaj ćw. 2 str. 75 w kartach ćwiczeń. Poeci, którzy otrzymali literacką Nagrodę Nobla to Czesław Miłosz i Wisława Szymborska. Przypomnij sobie, co o tej nagrodzie mówiliśmy na lekcji i że czytaliśmy z internetu fragmenty wierszy tych poetów.

Wykonaj ćw. 3 i 4. Naucz się pięknie czytać tekst na str. 81.

Ważne. Przygotuj się do doświadczenia z przyrody.

Przygotuj 3 dowolne doniczki (mogą być nawet kubki po jogurcie z dziurkami na dnie). Wsyp do nich ziemię i posiej po np. 4 ziarna fasoli. Postaw na parapecie okna na talerzyku. Codziennie troszeczkę podlewaj (nie zalej wodą). Poczekamy, aż trochę urosną do kolejnego etapu doświadczenia (do świąt).

Matematyka 1 lekcja

Dzisiaj powtarzamy kilogramy i dekagramy.

Pamiętaj

1kg = 100dag

Wykonaj zadania 1, 2 i 3 str. 31 Kart ćwiczeń. Dla chętnych zad. 4.

Poproś rodzica o sprawdzenie poprawności wykonanych obliczeń.

Nadal powtarzaj tabliczkę mnożenia.

 

 

Środa 1 kwietnia 2020r.

Temat - Prima Aprilis 3 lekcje

Prima Aprilis, to dzień, w którym trzeba szczególnie uważać. Zapewne czekają nas dziś psikusy ze strony rodziny, rodzeństwa, a nawet nieprawdziwe informacje podawane w mediach. Prima aprilis oznacza po łacinie po prostu "1 kwietnia".

Skąd się wziął prima aprilis?

Pochodzenie zwyczaju primaaprilisowego nie jest do końca pewne. Wywodzi się on najprawdopodobniej z jednego z kwietniowych świąt rzymskich. Wedle jednej z teorii – z uroczystości Cerealiów obchodzonej 19 kwietnia, podczas której proszono boginię urodzaju - Cererę - o prima aprilis, czyli urodzajny kwiecień. Według innej – ze święta na cześć bożka śmiechu i wesołości, przypadającego na 1 kwietnia, kiedy Rzymianie obchodzili Nowy Rok. Do Polski prima aprilis zawitał w XVI wieku. 

Dzisiaj święto obchodzi się w całej Europie chociaż nie wszędzie tego samego dnia i pod tą samą nazwą. Hiszpanie robią sobie żarty nieco wcześniej: 28 grudnia w Dniu Świętych Niewiniątek. Anglicy wprawdzie obchodzą to święto 1 kwietnia, ale nazywają je Dniem Głupca. Oryginalni są także Francuzi - prima aprilis to u nich "poisson d'avril", co dosłownie znaczy: kwietniowa ryba.

Tego dnia lekcje w szkole na pewno wyglądałyby nieco inaczej.

Dlatego proponuję dzisiaj tylko zajęcia z programowania w Kartach ćwiczeń str.71 i 72

Dla chętnych mam trudniejsze zadanie.

Jeżeli możecie, to wydrukujcie je sobie. Można też przerysować tabelkę do zeszytu w kratki.

Jesteś malarzem i malujesz podłogę.

tab 1a

 

Dokończ pracę zgodnie z zaznaczoną zasadą. Rysując pole ze zmianą koloru narysuj, na jaki kolor zmieniasz.

Polecenie zmiany koloru wstawiaj bezpośrednio przed poleceniem ruchu.

Idź   z góry na dół   i   z dołu do góry.

Polecenie POWTÓRZ to rysunek koła.

Na pasku pod ilustracją wszystkie pola od START do STOP muszą być zajęte poleceniami.

 Kolejne  ćwiczenie:

 tab 2a

Na kolejnym obrazku kolorujesz drugą połowę motyla. Polecenia są takie jak w poprzednim ćwiczeniu.

 Zdjęcie pracy można wysłać na WhatsAppa   lub adres szkoły.

Powodzenia!

 

 

Czwartek 2 kwietnia 2020r.

Język polski 2 lekcje

Temat – Jak zostać poetą.

Przeczytaj uważnie tekst „Rany Julek! O tym, jak Julian Tuwim został poetą”. Podręcznik str.84.

Wykonaj teraz wszystkie ćwiczenia na str. 76 – 77 kart ćwiczeń.

W ćw. 2 potrenujesz zamianę poleceń na zdania. Ciekawe, czy będziesz wiedzieć , jaki to rodzaj zdań i   w jakim czasie napiszesz czasowniki w tych zdaniach. Odpowiedź napiszesz mi w zeszycie.

Otwórz zeszyt. Napisz lekcja, data, temat: Jak zostać poetą.

Wykonaj ćw. 3 str. 77 (ogłoszenie) i napisz odp. z poprzedniego ćwiczenia.

Na zdjęcie zadania czekam w czwartek do 18.00. Zadanie jest obowiązkowe.

Tekst czytanki naucz się pięknie czytać „na głos”.

Matematyka 1 lekcja

Dzisiaj przypominamy sobie, że 1kilogram to 1000gram (1kg = 1000g).

Wykonaj zadania 1 i 2 str. 32 Kart ćwiczeń.

Poproś rodzica o sprawdzenie poprawności wykonanych obliczeń.

Nadal powtarzaj tabliczkę mnożenia.

 

 

Piątek 3 kwietnia 2020r.

Język polski z przyrodą 1 lekcja

Temat – Tajemnicze głosy

Poproś rodziców, aby pomogli włączyć krótkie filmy na YouTube. Posłuchasz pięknych odgłosów poranka w lesie.

https://www.youtube.com/watch?v=fQOD5IECvlw

https://www.youtube.com/watch?v=7n4AWJmhu3w

Posłuchaj uważnie drugiego nagrania. Rozpoznajesz, jakie ptaki słychać najwyraźniej. Ptak, który najgłośniej śpiewa na końcu nagrania, to wilga.

Przeczytaj tekst na str. 86 i 87 podręcznika.

Wykonaj teraz ćwiczenia 1 i 2 str. 78 Kart ćwiczeń. W 2 ćw. należy wpisać następujące ptaki: rudzik, zięba, drozd i sikorka. Ostatni to ten, który tak głośno śpiewał w nagraniu z YouTube.

Kolejne ćwiczenia 3 – 6 to powtórki z nauki o naszym języku.

W ćw. 6 powtarzamy wszystkie poznane części mowy.

Kropka z ćw. 5 jest tylko dla chętnych.

 

Matematyka 1 lekcja

Dzisiaj kończymy powtórki związane z ważeniem. Wykonaj zadania 1 – 4 str. 33 kart ćwiczeń.

Poproś rodzica o sprawdzenie poprawności wykonanych obliczeń.

Nadal powtarzaj tabliczkę mnożenia.

 

Plastyka z Techniką  2 lekcje

Las nocą. Wydrapywanka

Wykonaj rysunek lasu nocą nietypową techniką.

Proponuję pooglądanie filmiku.   W domu zamiast tuszu możesz użyć gęstej farby plakatowej.

https://www.youtube.com/watch?v=lc4vxFAqmNo

Przygotuj materiały i przybory: biały papier, kredki świecowe lub pastele olejne, czarną farbę plakatową lub czarny tusz (do pieczątek się nie nadaje), pędzel, podkładkę, wykałaczki.

Kolejne czynności

1. Białą kartkę koloruj starannie kredkami świecowymi w kolorowe plamy. Musi to być gruba i solidna warstwa kredki. Teraz potrzyj ją mydłem.

2. Tak przygotowaną kartkę zamalowuj tuszem lub bardzo gęstą czarną farbą - nawet dwa razy.

3. Pozostaw do wyschnięcia.

4. Rysunek wykonaj przy pomocy wykałaczki wydrapując kontury.

dsc08838   dsc08849  dsc09708

Zachęcam do tworzenia prac plastycznych w niecodziennych technikach.

 

 

 

 

Publikowane od 25 marca do 27 marca.

Drodzy Trzecioklasiści

Nadszedł czas, w którym musimy rozpocząć naukę z podręcznikami. Wymaga to od Was dużej wewnętrznej mobilizacji i dyscypliny. Na pewno będziecie mogli liczyć na swoich rodziców. Będą Was wspierać i pomagać. Czytajcie uważnie polecenia. Większość zadań sprawdzę dopiero, gdy spotkamy się w szkole. O zdjęcia niektórych prac poproszę rodziców. Możemy się komunikować za pomocą WhatsAppa Waszych mam lub mailowo na szkolnej poczcie. Rodzice już znają adres.

Pamiętajcie o higienie rąk i unikaniu kontaktu z innymi ludźmi.

Ale wychodźcie pobawić się sami lub z rodzeństwem na podwórku obok domu. Ruch na świeżym powietrzu jest bardzo ważny.  To  będzie   Wasz  w-f.

Pracujemy według planu.

Środa   25.03.2020r.

Język polski

Przed przerwą poznaliśmy postać Marii Skłodowskiej – Curie.

Teraz temat „Niezwykłe substancje”.

Przeczytaj tekst z podręcznika str. 72 i 73. Poproś rodzica, żeby wyjaśnił trudne słowa.

W zeszycie   napisz temat lekcji „Niezwykłe substancje”.

Napisz odpowiedzi na polecenia ćw. 1 i 2 ze str. 72 podręcznika. Korzystaj z własnego słownika ortograficznego.

Chętni mogą też wykonać ćw. 5.

Potem w „Kartach ćwiczeń”   wykonaj ćw. 1, 2 i 3 ze str. 66   cały czas sprawdzając wiadomości z podręcznika.

Str. 67 to powtórzenie gramatyki. Utrwalamy poznane   części mowy czyli czasowniki, rzeczowniki, przymiotniki i przysłówki. Wykonaj ćw. 4, 5 i 6.

Informatyka

Ostatnio uczyliśmy się, jak do dokumentów   Worda wstawiać obiekty WordArt, Kształty i Symbole.

Teraz proszę otwórz edytor tekstu i napiszcie 5 zdań   o zwiastunach nadchodzącej wiosny.

Tytuł napisz z wykorzystaniem narzędzia WordArt. Pod zdaniami narysuj obrazek z wykorzystaniem narzędzia Kształty. Podpisz go „Wkrótce wiosna”.

Zapisz dokument na pulpicie   komputera Swoich rodziców. Poproś mamę, żeby wysłała go na skrzynkę mailową naszej szkoły (jeżeli jest taka możliwość) z Twoim imieniem i nazwiskiem i informacją, że to dla mnie. Można też zrobić zdjęcie ekranu monitora z rysunkiem i wysłać do mnie na WhatsAppa.

 

Czwartek 26.03.2020r.

Język polski

Temat „Wiosenne   przebudzenie”

Przeczytaj tekst z pamiętnika na str. 74 w podręczniku. Potem w „Kartach ćwiczeń” wykonaj ćw. 1 i 2 ze str. 68. Nie powinno Ci to sprawić trudności.

Teraz   cześć nauki o naszym języku.

Ćw. 3 str. 68 – uczymy się, że „nie” z przymiotnikami piszemy razem.

Ćw. 4 str. 68 – „nie” z czasownikami piszemy oddzielnie. Warto to zapamiętać.

Przypomnij sobie, że zdanie złożone ma co najmniej 2 czasowniki w formie osobowej.

Wykonaj ćw. 4 i 5 ze str. 69

Matematyka

Utrwalamy - 1m to 100 cm

Dodając lub odejmując pamiętaj, że   metry   od metrów, a centymetry od centymetrów. Pisz miana (czyli m lub cm), żeby się nie pomylić.

Wykonaj ćwiczenia na str. 28 w Kartach ćwiczeń. Uważnie   czytaj polecenia. Poproś rodziców o sprawdzenie poprawności wykonanych obliczeń.

 

Piątek 27.03.2020r.

Język polski

Wiosenne przebudzenie zaczynamy na Podlasiu.

Poproś rodziców o pomoc i na YouTube włącz krótki film (7 minutowy), który pokaże, że miejsca jak z bajki naprawdę istnieją. Kliknij w podany link:

https://www.youtube.com/watch?v=hpng5v24wTE

Potem przeczytaj tekst na str. 76 i 77 podręcznika pt. „Wiosenne Podlasie”. Na podstawie tego tekstu bez trudu wykonasz ćw. 6 i 7 ze str. 70 Kart ćwiczeń.

Matematyka

Będziesz mnożyć i dzielić wyrażenia z cm i mm. Pamiętaj oddzielnie centymetry i milimetry.

Wykonaj zadania ze str. 29 Kart ćwiczeń. Uważnie czytaj polecenia. Poproś rodziców o sprawdzenie poprawności wykonanych obliczeń.

Nadal powtarzaj tabliczkę mnożenia.

 

Plastyka i Technika

Wiosenne bazie

Wykonaj gałązkę wierzbowych bazi. Przygotuj: patyczki higieniczne, 3 długie patyczki do szaszłyków, bibułę brązową lub ciemną włóczkę, nożyczki, klej.

Kolejność czynności można zobaczyć na YouTube. Kliknij w link

https://www.youtube.com/watch?v=K5JlAmkjg0M

Oto opis:

  1. Obcinamy główki patyczków higienicznych na długość około 2cm.
  2. Z bibuły wycinamy pasek o długości około 20 cm i szerokości 1-2 cm (można zastąpić ciemną włóczką)
  3. Do drewnianego patyczka przykładamy obcięte patyczki higieniczne i okręcamy mocno bibułą tak, aby dobrze trzymały się patyczka.
  4. Koniec bibułki wzmacniamy klejem. I gotowe!

 

Można poprosić mamę, żeby zdjęcia gałązek zamieściła na WhatsAppie.

Życzę powodzenia. Pozdrawiam serdecznie.

Bożena Kisiel

Język  angielski  Klasa III

Proszę zrobić plakat zatytułowany „ My Daily Routine”. Na kartce z bloku dzieci malują trzy czynności, które wykonują w ciągu dnia i podpisują te obrazki, np.: I get up at seven o’clock. Pierwsza czynność o której wstaję i podpis pod obrazkiem, druga czynność o której jem śniadanie i podpis pod obrazkiem i trzecia czynność o której kładę się spać i podpis pod obrazkiem. Po powrocie do szkoły dzieci otrzymają oceny za wykonane plakaty.

                                                                  Pozdrawiam

Agnieszka  Spyra

 

Język niemiecki

Witajcie moi drodzy mam nadzieję, że koncerty udały się. Zachęcam do wysłania zdjęć plakatów

z waszych koncertów na whatsappa (604365540) Będziecie mogli podziwiać wasze prace na stronie szkoły. Mam dla was kolejne wyzwanie! Zaczynamy tworzyć wasze portfolio językowe czyli książeczkę o was i waszych umiejętnościach z języka niemieckiego.To będzie wasz paszport językowy!

Poproście rodziców o spięcie pięciu kartek A4 tak, żeby powstała pusta książka. Na stronie tytułowej powinien znaleźć się napis MEIN PORTFOLIO na pierwszej stronie jak w każdym paszporcie musi

się znaleźć wasza fotografia lub narysowany portret:

MEIN

PORTFOLIO

  

DAS BIN ICH

 
   

 

Zachęcam do ozdobienia strony tytułowej zgodnie ze swoim gustem i ulubionym stylem w następnym tygodniu zdradzę wam co będzie na kolejnych 2 stronach waszego portfolio!!

Za wykonane prace zdobędziecie punkty !! Schatzkiste już czeka!

Pozdr Pani Asia

 

 

Kontakt

telefonPubliczna Szkoła Podstawowa w Zawadzie
ul. Kolanowska 4, Zawada,
46-022 Luboszyce
tel.: +48 77 4212881
email:  pspzawada@interia.eu

Wykonanie: LinkNet.pl