Sport

Nasza biblioteka jest dostępna dla każdego ucznia     

więcej...

 

Biblioteka

 

Toys

Korzyści i zagrożenia związane

z Internetem.                     więcej...



 

Internet

 

sport1

 

Nasze  sukcesy...            więcej...

 

Osiągnięcia

 

Books

  ... uczniowie mogą uczestniczyć w zajęciach zgodnie ze swoimi zainteresowaniami... więcej

 

 

 

 

 

Po szkole

Jesteś tutaj:

Start ZDALNE NAUCZANIE Wychowanie fizyczne
PDF Drukuj Email

Wychowanie fizyczne klasy 4, 5 i 7

 

Temat: Co jem każdego dnia?

Celem realizacji tematu jest zrobienie dzienników żywieniowych. Z całego tygodnia wybieramy sobie 4 dowolne dni, z których to spisujemy na kartkach żywieniowy plan dnia. Zapis może zawierać pojedyncze produkty, bądź dania – bez znaczenia. Ważne, aby była zapisana godzina i co jedliśmy bądź piliśmy.

Przykład:

Dzień 1 (poniedziałek)

godz. 9:00 - Zupa mleczna z płatkami czekoladowymi, kakao do picia

godz. 11:00 - 1 Jabłko, sok pomarańczowy

godz. 14:00 - Kotlet z kurczaka, ziemniaki i surówka, do picia kompot

godz. 16:00 – czekolada mleczna, 12 kostek

godz. 17:00 - batonik orzechowy, do picia woda

godz: 19:00 - Kanapki z serem i szynką, herbata z cytryną

Karteczki należy zachować - wszystko będziemy analizować po powrocie do szkoły. Proszę o szczere i uczciwe wobec siebie podejście do zadania, nie pomijamy żadnego posiłku.

 

Z uwagi na brak możliwości przeprowadzenia zajęć wychowania fizycznego w szkole, przesyłam zalecenia, dla klas IV, V i VII odnośnie realizacji podstawy programowej w formie pracy w ucznia w domu.

  1. Na samym początku przypominam o higienie, dbajmy o częste mycie rąk, a w przypadku aktywności fizycznej pamiętajmy o odpowiednim stroju sportowym.
  2. Pijemy wodę! Unikamy słodzonych, gazowanych napojów.
  3. Z uwagi na ograniczony ruch, ograniczamy też słodycze. Zalecam przekąski z warzyw oraz owoców bogatych w witaminy.

Klasy IV, V i VII

Temat: 5 dowolnych ćwiczeń ogólnorozwojowych z rozgrzewki z lekcji WF

Celem jest dzienne wykonanie pięciu z poniżej wypisanych podstawowych ćwiczeń ogólnorozwojowych.

Przed rozpoczęciem zadbajmy o bezpieczne miejsce do aktywności, tak żeby nic co jest dookoła nas nam nie przeszkadzało i nie stanowiło zagrożenia. Ćwiczenia wykonujemy na stabilnym, równym podłożu, najlepiej mata do ćwiczeń, ale może być również kawałek dywanu lub wykładziny.

Wybieramy: 3 ćwiczenia dynamiczne i 2 rozciągające (staramy się, aby każdego dnia przynajmniej dwa ćwiczenia były inne niż dzień wcześniej).

Konfigurację ćwiczeń z każdego dnia można zapisywać na kartkach, po powrocie do szkoły porozmawiamy o waszych uwagach i spostrzeżeniach

Do ćwiczeń zachęcam również Wasze starsze bądź młodsze rodzeństwo, można nawzajem się motywować i sobie pomagać

Ćwiczenia dynamiczne do wyboru:

  1. 15 przysiadów,
  2. 20 skrętoskłonów,
  3. 20 pajacyków
  4. skip A w miejscu 20 sekund
  5.  trucht w miejscu 20 sek.
  6. Trucht w miejscu + krążenia ramion
  7.  5 podskoków kolana do klatki piersiowej

Ćwiczenia rozciągające:

  1. Pozycja: Rozkrok na szerokość barków: skłon do przodu i wyprost; 6 powtórzeń
  2. P: Wypad w przód: wytrzymać 2 sek, zmiana nogi; 2 powtórzenia na nogę
  3. P: Wypad w bok, stopy równolegle: wytrzymać 2 sek. Zmiana strony; 10 zmian
  4. Siad prosty, kolana wyprostowane: chwytamy za kostki, następnie za palce i przytrzymujemy; 4 powtórzenia
  5. Siad rozkroczny: wyciągamy ręce jak najbardziej do przodu i przytrzymujemy 2 sekundy; 6 powtórzeń
  6. Siat płotkarski, kolano wyprostowane, chwytamy za kostki lub palce i przytrzymujemy 2 sekundy, następnie zmiana nogi
  7.  Stopy złączone podeszwowo: klasyczny „motylek” 30 sek.

Dla Klasy VII dodatkowo do wyboru po 2 dowolne ćwiczenia siłowe:

  1. Podpór przodem, wytrzymać 15 sekund, powtarzamy 3 serie

 1

2.Leżenie na brzuchu, ręce pod brodą: wznosy tułowia, 10 powtórzeń

 2

Następnie ręce na szerokość barków, powoli prostujemy, odchylając głowę do tyłu (przytrzymujemy 2 s):

3

Po wykonaniu przejście do skłonu japońskiego:

3. 10 klasycznych brzuszków:

 

4. 5 pompek:

męskie:

 6

damskie:

 

W razie jakichkolwiek pytań odnośnie ćwiczeń zachęcam do kontaktu mailowego:  Adres poczty elektronicznej jest chroniony przed robotami spamującymi. W przeglądarce musi być włączona obsługa JavaScript, żeby go zobaczyć.

 

Kontakt

telefonPubliczna Szkoła Podstawowa w Zawadzie
ul. Kolanowska 4, Zawada,
46-022 Luboszyce
tel.: +48 77 4212881
email:  pspzawada@interia.eu

Wykonanie: LinkNet.pl