Sport

Nasza biblioteka jest dostępna dla każdego ucznia     

więcej...

 

Biblioteka

 

Toys

Korzyści i zagrożenia związane

z Internetem.                     więcej...



 

Internet

 

sport1

 

Nasze  sukcesy...            więcej...

 

Osiągnięcia

 

Books

  ... uczniowie mogą uczestniczyć w zajęciach zgodnie ze swoimi zainteresowaniami... więcej

 

 

 

 

 

Po szkole

Jesteś tutaj:

Start Nauczanie i terapia Logopeda
PDF Drukuj Email

ROK SZKOLNY 2017/2018

Pracownia logopedyczna.

Mariola Kulawik – Sowada

 

Terapia logopedyczna

Cele:

- wykształcenie umiejętności prawidłowej realizacji głosek detalizowanych szeregu ciszącego, syczącego i szumiącego,

- wykształcenie umiejętności prawidłowej realizacji głoski /r/,

- wypracowanie odpowiedniego do wieku rozwojowego poziomu sprawności językowej,

- poprawa wyrazistości mowy,

- polepszenie funkcjonowania w różnych rolach społecznych,

- likwidacja przyczyn oraz skutków pierwotnych i wtórnych (psychologicznych i pedagogicznych) konsekwencji zaburzeń,

- zapewnienie dzieciom warunków sprzyjających pozytywnym osiągnięciom w nauce oraz przeciwdziałających występowaniu trudności szkolnych.

 Pomoce logopedyczne:

- labiogramy, karty pracy, zagadki, zestawy obrazkowe, logopedyczne gry planszowe , wybrane wierszyki, historyjki obrazkowe, zbiory wyrazów, zwrotów, zdań, opowiadania.

 Tematyka:

1.Usprawnianie aparatu artykulacyjnego pod kątem przygotowania go do wywołania zaburzonych głosek detalizowanych oraz głoski /r/ - ćwiczenia warg, policzków, żuchwy, języka, podniebienia miękkiego.

2.Ćwiczenia prawidłowego i efektywnego oddychania – ćwiczenia różnicujące fazy oddechowe, wzmacniające wydech, wydłużające fazę wydechową, różnicujące siłę wydechu i umiejętnego gospodarowania oddechem w czasie mowy.

3.Korekta wadliwie wypowiadanych głosek dźwięcznych.

4.Korekta wadliwie wypowiadanych głosek detalizowanych szeregu ciszącego, syczącego szumiącego oraz głoski /r/:

- ćwiczenia przygotowawcze,

- wywołanie prawidłowej realizacji w/w głosek,

- ćwiczenie wymowy w/w głosek w wierszach, tekstach,

- ćwiczenie prawidłowej wymowy danych głosek w mowie potocznej,

- ćwiczenie, utrwalanie i automatyzowanie prawidłowej wymowy w/w głosek w grupach spółgłoskowych, wyrazach (w nagłosie, śródgłosie, wygłosie), w zestawach wyrazowych, w zdaniach.

5. Ćwiczenia doskonalące umiejętność rozumienia poleceń oraz dłuższych wypowiedzi.

6. Usprawnianie słuchu fonemowego i fonematycznego, ćwiczenie percepcji i pamięci słuchowej, analizy i syntezy słuchowej (wyrazowej, sylabowej, głoskowej).

7. Doskonalenie kinestezji artykulacyjnej.

8. Wzbogacenie zasobu słownictwa czynnego i biernego, umiejętności budowania i rozwijania wypowiedzi słownych.

9. Kształcenie umiejętności stosowania prawidłowych form gramatycznych.

10. Doskonalenie koncentracji uwagi.

 

Wszystkie dzieci objęte terapią logopedyczną otrzymują materiały oraz wskazówki

do pracy w domu.

logop 4  Migawki z zajęć logopedycznych ...   zapraszam do galerii

 

 

Trudne słówka” po raz trzeci

            W poniedziałek, 27 listopada, miało miejsce uroczyste rozstrzygnięcie konkursu logopedycznego „Trudne słówka”. Już po raz trzeci w naszej szkole zainteresowani uczniowie z wszystkich klas mieli możliwość zaprezentowania swoich umiejętności plastycznych oraz oswojenia słów lub wyrażeń, które na co dzień sprawiały im trudność w wymowie. Podczas oceny prac brano pod uwagę samodzielność wykonania, zgodność z tematem, staranność oraz estetykę.


                Wyniki tegorocznych zmagań w kategorii klas I – III:

I miejsce – Agnieszka Jończyk

II miejsce (równorzędnie) – Ignacy Gaweł oraz Franek Szymański

III miejsce – Dominika Rippel

Wyróżnienia - Dawid Słowik, Daria Pikos

Nagroda specjalna - Piotr Cichos

           

            W kategorii klas IV – VII czołowe miejsca zajęli:

I miejsce – Monika Cielniaszek

II miejsce – Justyna Cichos

III miejsce (równorzędnie) – Ewa Panek oraz Weronika Dymarczyk

Wyróżnienia – Monika Marsolek, Zuzanna Dymarczyk

            Za udział w konkursie dyplomy otrzymali: Wanessa Kansy, Jan Kochanek, Maja Fila, Natalia Fila, Ania Kozłowska, Wiktoria Tischbierek, Jagoda Kansy, Karolina Feliks, Emilia Długosz.

Wszystkim serdecznie gratulujemy!

Mariola Kulawik - Sowada

Zapraszamy do galerii...

 

 

Trudne słówka po raz drugi

        3 grudnia odbyło się uroczyste rozstrzygnięcie konkursu logopedycznego pod nazwą „Trudne słówka”. Zainteresowani uczniowie wykonali prace plastyczne (techniką dowolną) przedstawiające słowo, które sprawiało im największą trudność w wymowie.

         Wyniki prezentują się następująco:

I miejsce – Patryk Stotko

II miejsce – Magdalena Pytel

III miejsce – Marek Jończyk

         Wyróżnienia: Malwina Wiench, Robert Śmieja, Weronika Dymarczyk.

Pozostałe dzieci, które wzięły udział w turnieju to: Zuzanna Dymarczyk, Wiktoria Tischbierek, Paweł Gryga, Maja Połonecka, Julia Bialucha, Patrycja Lukas, Mateusz Myszka, Justyna Cichos, Anna Pielorz, Beata Mróz, Marcelina Switala.

         Wszyscy uczestnicy logopedycznych zmagań otrzymali pamiątkowe dyplomy oraz drobne upominki rzeczowe, dzieci z wyróżnieniami dostały książki, a zdobywcy pierwszego, drugiego i trzeciego miejsca gry planszowe.

         Wszystkim „konkursowiczom” gratuluję i zachęcam do dalszej pracy nad piękną wymową.

Zapraszam do galerii

 

 

ROK SZKOLNY 2013/2014

Zapraszam do galerii...      img 2797   img 2789

 Rozstrzygnięcie konkursu „Trudne słówka”

 W piątek, 18 października 2013r., nastąpiło niecierpliwie wyczekiwane rozstrzygnięcie konkursu logopedycznego „Trudne słówka”. Przy ocenie prac plastycznych w szczególności brano pod uwagę samodzielność wykonania, zgodność z tematem, staranność, estetykę i ogólne wrażenie.

Wśród uczniów, którzy zdobyli najwyższe noty, prym wiodły dzieci z klas II i III:

 I miejsce – Dawid Fila (kl. II)

 II miejsce – Alan Pielużek (kl. II)

 III miejsce – Marek Jończyk (kl. III).

 Wyróżnienia: Ania Pielorz (kl. IV), Beata Mróz (kl. IV), Emilia Spyra (kl. II).

 Dyplomy za udział otrzymali: Patryk Stotko(kl. III), Lucas Geppert(kl. III), Karolina Wienczek(kl. II), Emilia Kochanek(kl. II).

  Wszystkie dzieci, które wzięły udział w konkursowych zmaganiach, otrzymały pamiątkowe dyplomy oraz nagrody rzeczowe. Zdobywcy trzech głównych miejsc opuścili szkołę tego dnia wzbogaceni nie tylko o nowe doświadczenie i satysfakcję z wygranej, ale i o planszowe gry edukacyjne. Pozostałym uczestnikom na pocieszenie wręczono drobne artykuły papiernicze.

  Najważniejszym celem zorganizowanego konkursu, oprócz prezentacji zdolności plastycznych, było zachęcenie uczniów do dalszej wytrwałej pracy nad  ładną wymową. Mam nadzieję, że „trudne słówka” nie będą wydawały się już aż tak trudne.

 

                                                                                                                               Mariola Kulawik - Sowada

   Zapraszam do galerii

 

 

Warto przeczytać: 

 

Mariola Kulawik - Sowada "Dziecko z rotacyzmem"........... pobierz/plik pdf 

 

Mariola Kulawik - Sowada  "Mózgowe porażenie dziecięce".........pobierz/plik pdf

 

Mariola Kulawik - Sowada "Utrwalanie głoski sz".........pobierz/plik pdf

 

 

Kontakt

telefonPubliczna Szkoła Podstawowa w Zawadzie
ul. Kolanowska 4, Zawada,
46-022 Luboszyce
tel.: +48 77 4212881
email:  pspzawada@interia.eu

Wykonanie: LinkNet.pl