Sport

Nasza biblioteka jest dostępna dla każdego ucznia     

więcej...

 

Biblioteka

 

Toys

Korzyści i zagrożenia związane

z Internetem.                     więcej...



 

Internet

 

sport1

 

Nasze  sukcesy...            więcej...

 

Osiągnięcia

 

Books

  ... uczniowie mogą uczestniczyć w zajęciach zgodnie ze swoimi zainteresowaniami... więcej

 

 

 

 

 

Po szkole

Jesteś tutaj:

Start POMOC PP zaj. indywidualne J.Kęsik
PDF Drukuj Email

ZADANIA DO PRACY W DOMU W OKRESIE OD 25 MARCA DO 8 KWIETNIA 2020 R.

 

WTOREK 6 LEKCJA 12.40-13.25

 

Zadania matematyczne bez liczb.

1. Darek jest niższy od Adama, Adam jest niższy od Franka. Który z chłopców jest najniższy?
2. Sernik nie jest mniejszy od ciasta cytrynowego, zaś ciasto cytrynowe jest większe od ciasta czekoladowego. Które jest najmniejsze? 
3. Marek mieszka dalej od biblioteki niż Dominik, ale bliżej biblioteki niż Bartek. Kto mieszka najdalej od biblioteki? 

Co rozwijamy? Myślenie logiczne, analityczne.

 

Dodać, odjąć, pomnożyć czy podzielić.

Pomyśl, jakie liczby będą pasowały: 

1. Suma dwóch liczb wynosi 15. Ich różnica wynosi 5. Jakie to liczby? 

2. Suma dwóch liczb wynosi 9. Ich różnica wynosi 7. Jakie to liczby? 

3. Różnica dwóch liczb wynosi 3. Ich suma wynosi 11. Jakie to liczby?

4. Różnica dwóch liczb wynosi 4. Ich suma wynosi 16. Jakie to liczby?

Może teraz Ty ułożysz takie zadanie, spróbuj. Wyślij je do swojego nauczyciela.

Co rozwijamy? Myślenie logiczne, analityczne.

 

Koncentracja i myślenie. 

Spróbuj  odgadnąć, jakie to liczby. 

1. jest to liczba dwucyfrowa, w rzędzie dziesiątek ma 5, nie używasz jej kiedy liczysz co dwa, jest większa od 57, 

2. Jest to liczba parzysta jednocyfrowa, większa od dwóch, mniejsza od 6. 

3. Jest to liczba nieparzysta jednocyfrowa większa od 9.
Co rozwijają zadania - myślenie.

Gra "Domki",

Wydrukuj dołączone plansze (co najmniej 2 x), poproś dziecko, aby rozcięło domki, osobno dach i każdy poziom. Razem z dzieckiem wymieszajcie elementy, następnie poproś, aby dziecko wybrało jeden dach i wybrało ze zbioru różne poziomy (piętra), ale w taki sposób, aby suma zapisanych na nich liczb była równia liczbie zapisanej w dachu. Powstałe domki mogą składać się z kilku poziomów. Co doskonalimy? Dodawanie liczb, rozbiór liczby na składniki.
Zaproponuj dziecku
 zabawę  z rodzeństwem, mamą, tatą.  Mogą grać 4 osoby. Rzucamy naprzemiennie kostką i przesuwamy się w górę o tyle oczek, ile padło na kostce. Niby nic trudnego, problem pojawia się wówczas, gdy zatrzymujemy się na polu nr 9 a na kostce padła liczba 5, oj... i musimy czekać, aż uda nam się wyrzucić liczbę 1. Nasze ancymonki, uczą się cierpliwości (której niestety, im brakuje).

Co rozwijamy? Umiejętność przeliczania.

Plansza do gry dołączona jest w załączniku pt. „RacingBears”

Pomyśl i zakryj. Przygotuj planszę  oraz żetony. Odszukaj liczby zapisane w sąsiadujących polach, których suma wynosi 10 (lub inna liczba), zakryj je żetonem. Liczby, tworzące sumę mogą być zapisane w pionie, poziomie lub po skosie. Schemat można wykorzystać wiele razy, również do innych zadań.

Co rozwijamy, sprawność rachunkową.

Do gry dołączona jest plansza „Zakryj”

Prosty pomysł dla dzieci. Prosta zabawa utrwalająca liczby. Można grać w 2, 3, 4 osoby. Każdy uczestnik ma swoje pionki, kolejno rzucają kostką, kładą swój pionek na wyrzuconej liczbie. Wygrywa ten, kto ustawi więcej pionków. Do pewnego momentu gra jest prosta, później, kiedy pionki stoją już na większości liczb, należy uzbroić się w cierpliwość i czekać, aż uda się wyrzucić liczbę, na której nie ma jeszcze pionka.

domki
Co ćwiczymy? Oprócz cierpliwości, umiejętność przeliczania, liczenia i porównywania liczb.

 

WTOREK 7 LEKCJA – 13.35-14.20

Rzucamy i liczymy.

Daj dziecku dwie kostki do gry, kartkę i coś do pisania. Poproś dziecko, aby rzuciło obiema kostkami i przy użyciu wyrzuconych liczb podało takie działanie, dzięki któremu otrzyma największy możliwy wynik, najmniejszy, większy od, mniejszy od... Poproś dziecko, aby działania zapisywało na kartce. Ćwiczenie można powtórzyć z trzema kostkami.

Co rozwijamy? Myślenie logiczne, sprawność rachunkową.

 liczby

Liczby na sznurku.

Wytnij kartoniki, zapisz na nich liczby w dowolnym zakresie (od 0 do 15, od 0 do 25). Rozwieś między krzesłami sznurek. Poproś dziecko, aby rzuciło kostką, następnie, aby wybrało ze zbioru wyciętych liczb tę, która padła na kostce i spinaczem przypięło ją do sznurka. Umów się z dzieckiem, żeby kolejne liczby przypinało z zachowaniem wskazanego warunku, np.: rosnąco. Przykład, za pierwszym razem dziecko wyrzuciło liczbę 4 i przypięło ją do sznurka, ponieważ  liczby ma porządkować rosnąco, dobrze byłoby, aby za drugim razem padła liczba 5. Rzuca drugi raz, a tu pech, pada liczba 6,  wówczas dziecko zastanawia się, jakie działanie z użyciem wyrzuconej liczby ułożyć, aby otrzymać kolejną liczbę, czyli 5 (układa np: 6-1). Kolejna liczba, którą należy otrzymać to 7, potem 8 itp. Wymyślone działanie dziecko pisze na kartce.

Co ćwiczymy? Sprawność rachunkową, myślenie.

Pomyśl i zakryj. Przygotuj planszę  oraz żetony. Odszukaj liczby zapisane w sąsiadujących polach, których suma wynosi 10 (lub inna liczba), zakryj je żetonem. Liczby, tworzące sumę mogą być zapisane w pionie, poziomie lub po skosie. Schemat można wykorzystać wiele razy, również do innych zadań.

Co rozwijamy, sprawność rachunkową.

Do gry dołączona jest plansza „Zakryj”

Gra "Domki",

Wydrukuj dołączone plansze (co najmniej 2 x), poproś dziecko, aby rozcięło domki, osobno dach i każdy poziom. Razem z dzieckiem wymieszajcie elementy, następnie poproś, aby dziecko wybrało jeden dach i wybrało ze zbioru różne poziomy (piętra), ale w taki sposób, aby suma zapisanych na nich liczb była równia liczbie zapisanej w dachu. Powstałe domki mogą składać się z kilku poziomów. Co doskonalimy? Dodawanie liczb, rozbiór liczby na składniki.
Zaproponuj dziecku
 zabawę  z rodzeństwem, mamą, tatą.  Mogą grać 4 osoby. Rzucamy naprzemiennie kostką i przesuwamy się w górę o tyle oczek, ile padło na kostce. Niby nic trudnego, problem pojawia się wówczas, gdy zatrzymujemy się na polu nr 9 a na kostce padła liczba 5, oj... i musimy czekać, aż uda nam się wyrzucić liczbę 1. Nasze ancymonki, uczą się cierpliwości (której niestety, im brakuje).

Co rozwijamy? Umiejętność przeliczania.

Plansza do gry dołączona jest w załączniku pt. „RacingBears”

Gra  "Domki"  pobierz/plik pdf

Gra "RacingBears"  pobierz/plik pdf

 

Kontakt

telefonPubliczna Szkoła Podstawowa w Zawadzie
ul. Kolanowska 4, Zawada,
46-022 Luboszyce
tel.: +48 77 4212881
email:  pspzawada@interia.eu

Wykonanie: LinkNet.pl