Sport

Nasza biblioteka jest dostępna dla każdego ucznia     

więcej...

 

Biblioteka

 

Toys

Korzyści i zagrożenia związane

z Internetem.                     więcej...



 

Internet

 

sport1

 

Nasze  sukcesy...            więcej...

 

Osiągnięcia

 

Books

  ... uczniowie mogą uczestniczyć w zajęciach zgodnie ze swoimi zainteresowaniami... więcej

 

 

 

 

 

Po szkole

Jesteś tutaj:

Start POMOC PP zaj. logopedyczne
PDF Drukuj Email

Dzień dobry!

            Dzisiaj, dla urozmaicenia naszych zajęć, mam dla Was ciekawostkę. Spróbujemy upiec domową pizzę! Jaki związek ma pizza z prawidłową realizacją ćwiczonych przez nas głosek? Otóż ośrodki mowy w mózgu leżą blisko ośrodka ruchu. Stymulując m. in. pracę rąk możemy mieć wpływ na naszą wymowę, a przyjemnym skutkiem ubocznym będzie świetna zabawa i smaczny posiłek! Stąd moja dzisiejsza propozycja:)

Wykonując proste czynności w kuchni możemy doskonale wspomóc pracę naszych rąk. Przygotowując wspólnie posiłki:

- usprawniamy małą motorykę,

- rozwijamy koordynację oko – ręka,

- wspomagamy umiejętność planowania ruchu oraz koordynację między dłońmi,

- rozwijamy sprawność ruchową dziecka,

- ćwiczymy koncentrację.

Domowa pizza

 

pizza

 

Składniki:

–   500 mąki pszennej

–   250 ml przegotowanej ciepłej wody

–   15 g świeżych drożdży

–  ½ łyżki cukru

–   1 łyżeczka soli

–   30 ml oliwy lub oleju

–  wybrane dodatki ((np. kiełbasa, oliwki, papryka, pomidor, pieczarki, kukurydza, ser mozarella, starty żółty ser)

–   sos pomidorowy

–   przyprawy, np. oregano, bazylia

Wykonanie:

  1. Drożdże wymieszać z 1/5 wody i cukrem. Odstawić na ok. 15 minut.
  2. Połączyć mąkę, sól zresztą wody. Wlać pozostałą wodę oraz drożdże. Wyrabiać ciasto, dolewając stopniowo oliwę. Ciasto powinno być elastyczne.
  3. Wyrobione ciasto przykryć ściereczką i odstawić (w ciepłe miejsce) na ok. pół godziny do wyrośnięcia.
  4. Ciasto rozwałkować i wyłożyć na blachę.
  5. Posmarować sosem pomidorowym (może być koncentrat pomidorowy), nałożyć dodatki wg własnego gustu (np. kiełbasa, oliwki, papryka, pomidor, pieczarki, kukurydza, ser mozarella, starty żółty ser), posypać przyprawami do smaku, np. oregano.
  6. Włożyć do piekarnika rozgrzanego do 220 stopni C i piecz ok. 10, 15 minut.
  7. Po wystudzeniu zjeść w miłym towarzystwie!!!

Zapraszam do kontaktu poprzez maila: Adres poczty elektronicznej jest chroniony przed robotami spamującymi. W przeglądarce musi być włączona obsługa JavaScript, żeby go zobaczyć. . Znajdziesz mnie też poprzez Skype.

Mariola Kulawik - Sowada

 

 

 

Witajcie Kochani!

W tym tygodniu proszę Was, abyście „na rozgrzewkę” wybrali samodzielnie kilka ulubionych ćwiczeń z zaproponowanych wcześniej zestawów i wykonywali je codziennie przez kilka minut. Pamiętajcie, że najlepiej wykonywać je przed lusterkiem. Dzięki temu możecie kontrolować, czy np. przepona rzeczywiście „pracuje” (tak, jak robiliśmy to na zajęciach), a język znajduje się w odpowiednim miejscu („koń z kopytami w górze”).

Gry i zabawy

Spróbujemy dziś wykonać „zakładkę logopedyczną”. Przyda się nam do utrwalania ćwiczonych głosek, zarówno na zajęciach, jak i w domu. Oto moja propozycja:

  1. Przygotuj potrzebne materiały: papier (dowolny kolor), nożyczki, pióro lub ołówek, kredki lub pisaki.
  2. Przejrzyj materiały znajdujące się w Twojej teczce i wybierz: kilka ćwiczeń „na rozgrzewkę”, dowolne sylaby, wyrazy, krótkie zdania (z propozycji ćwiczonych na zajęciach).
  3. Z papieru (najlepiej z bloku technicznego, ale może być też inny) wytnij dowolny kształt zakładki.
  4. Narysuj na niej wybrane obrazki zawierające ćwiczone głoski, przepisz wybrane wyrazy, zdania, ćwiczenia. Pamiętaj, żeby wykorzystać obie strony zakładki!
  5. Zakładkę możesz pokolorować, ozdobić wg własnego pomysłu.
  6. Staraj się powtarzać znajdujące się na zakładce ćwiczenia 3 razy dziennie. Pamiętaj, że ćwiczenie czyni mistrza!

Do zobaczenia!

Tak wygląda moja zakładka:

log1

log2

 

 Czy wiecie już, jaką głoskę można utrwalać korzystając z tej zakładki?

Jeżeli masz taką potrzebę, to możesz się ze mną skontaktować poprzez maila: Adres poczty elektronicznej jest chroniony przed robotami spamującymi. W przeglądarce musi być włączona obsługa JavaScript, żeby go zobaczyć.

Mariola Kulawik - Sowada

 

 

 

Logopedia   23 - 27 marca

Ćwiczenia warg i języka ułatwiające wymowę głosek „sz-ż-cz-dź”:

  1. Środek górnej wargi posmaruj małą kropelką miodu. Staraj się dotknąć jej językiem i zlizać. W tej zabawie język powinien być wąski i długi.

Ćwiczenia oddechowe:

       1. „Gotowanie wody” – przygotuj słomkę, nalej odrobinę wody na dno kubka, następnie      wydmuchuj powietrze przez słomkę. W wodzie powinny tworzyć się bąbelki.

     2. Rysowanie na kartce żaglówki i równoczesne dmuchanie na nią.

Ćwiczenia dźwiękonaśladowcze:

  1. Naśladowanie odgłosów urządzeń, narzędzi, sprzętów domowych jakie znasz, np. zegar, młotek, dzwonek, stukanie do drzwi, kapanie wody z kranu itp.

Gry i zabawy

1. Spróbuj wykonać własne karty do gry w „Memory” logopedyczne. Najpierw przypomnij sobie, jak graliśmy na zajęciach. Jak wyglądały karty? Jakie były zasady gry?

2. Przygotuj potrzebne materiały: papier, nożyczki, kredki.

3. Zastanów się, jakie elementy umieścisz na swoich kartach. Mogą to być wyrażenia dźwiękonaśladowcze, np. odgłosy zwierząt (ćwir, miau, hau itp.) lub dowolnie wybrane wyrazy czy sylaby ćwiczone na zajęciach (wybrane spośród materiałów z Twojej teczki).

4. Wytnij karty do gry – ich kształt i wielkość zależy od Ciebie.

5. Zapisz na kartach lub narysuj wybrane wcześniej wyrazy lub wyrażenia dźwiękonaśladowcze.

6. Ustal z pozostałymi graczami jasne zasady.

7. Baw się i ćwicz mowę korzystając z Twojej nowej gry!

Możesz również wykorzystać dowolne ćwiczenia z ubiegłego tygodnia. Staraj się ćwiczyć około 15 minut dziennie.

Neurologopeda

Mariola Kulawik - Sowada

 

 

Logopedia - 16 – 20 marca

Ćwiczenia warg i języka ułatwiające wymowę głosek „sz-ż-cz-dź”:

  1. Posmaruj czekoladą/marmoladą dziąsła za górnymi zębami. Zliż czekoladę przy lekko rozchylonych ustach.
  2. Zrób dzióbek z warg, wysuń je do przodu i cmoknij „cmok” (jak przy posyłaniu całusa).

Ćwiczenia oddechowe:

  1. „Tańczący płomyczek” – dmuchanie na płomień świecy – wdech przez nos, wydech przez usta.
  2. Dmuchanie na piórka, skrawki papieru, bańki mydlane.
  3. Gra na flecie/harmonijce ustnej, dmuchanie balonów, gwizdanie.
  4. Rysowanie na kartce latawca i jednoczesne dmuchanie na niego.
  5. Na stojąco, w lekkim rozkroku, jedna ręka wzdłuż ciała, druga ręka na przeponie. Wdech: przez nos i przez lekko uchylone usta (nie podnosimy ramion!).

Wydech: przez usta, na długą głoskę „sss…”

  1. Na stojąco, w lekkim rozkroku, jedna ręka wzdłuż ciała, druga ręka na przeponie. Wdech: przez nos i przez lekko uchylone usta (nie podnosimy ramion!).

Wydech: przez usta, na krótką głoskę „s”, „s” itd.

Ćwiczenia dźwiękonaśladowcze:

  1. Naśladowanie odgłosów znanych zwierząt, np. kotek, pies, osioł, konik, sowa, kogut, kura, kaczka, gęś itp.
  2. Naśladowanie odgłosów pojazdów, np. straż pożarna, karetka pogotowia, samochód itp.

Gry i zabawy

  1. Spróbuj stworzyć własną logopedyczną grę planszową korzystając z tego, co masz w domu.
  2. Najpierw przypomnij sobie, jakich gier używaliśmy na zajęciac. Potem zastanów się, jaką grę możesz ułożyć samodzielnie. Bądź twórczy!
  3. Zbierz w domu potrzebne materiały, np. kartki, klej, nożyczki, pisaki, ułóż własny zestaw wyrazów z ćwiczonymi głoskami (korzystając z kart pracy, które otrzymałeś na zajęciach i powinny się znajdować w Twojej teczce).
  4. Wykonaj grę planszową. Pamiętaj o ustaleniu zasad gry i instrukcji.
  5. Baw się wspólnie z rodziną. Po powrocie do szkoły przynieś swoją grę na zajęcia i zainspiruj innych!

W przyszłym tygodniu kolejne propozycje zabaw i ćwiczeń

Neurologopeda

Mariola Kulawik - Sowada

 

Kontakt

telefonPubliczna Szkoła Podstawowa w Zawadzie
ul. Kolanowska 4, Zawada,
46-022 Luboszyce
tel.: +48 77 4212881
email:  pspzawada@interia.eu

Wykonanie: LinkNet.pl