Sport

Nasza biblioteka jest dostępna dla każdego ucznia     

więcej...

 

Biblioteka

 

Toys

Korzyści i zagrożenia związane

z Internetem.                     więcej...



 

Internet

 

sport1

 

Nasze  sukcesy...            więcej...

 

Osiągnięcia

 

Books

  ... uczniowie mogą uczestniczyć w zajęciach zgodnie ze swoimi zainteresowaniami... więcej

 

 

 

 

 

Po szkole

Jesteś tutaj:

Start POMOC PP Zaj. wyrównawcze kl.2
PDF Drukuj Email

ZADANIA DO PRACY W DOMU W OKRESIE OD 25 MARCA DO 8 KWIETNIA 2020 R.

Czy to dużo, czy mało, czy w sam raz?

Często używasz tych zwrotów, ale co one znaczą? Co to znaczy dużo, co znaczy mało, a w sam raz? Najlepiej to sprawdzić. Masz w domu papier toaletowy? Myślisz, że w rolce jest go dużo, czy mało, a może w sam raz? Jak to sprawdzić, kiedy powiedziesz, że jest do dużo, kiedy mało, a kiedy w sam raz. Czy wystarczy Ci go na zaznaczenia drogi z Twojego pokoju do kuchni? A  czy wystarczy go, żeby oznaczyć drogę do szkoły? Od czego to zależy? Pomyśl. Chcesz się dowiedzieć ile guzików zmieści się w słoiku? Czy każdy słoik jest taki sam? Ile waży Paweł? A ile waży Paweł z walizką? Kiedy będzie cięższy od worka cementu, kiedy nie? Pomyśl, poeksperymentuj, poszukaj odpowiedzi.

Czego można się nauczyć? Przede wszystkim myślenia logicznego, szacowania, myślenia operacyjnego, abstrahowania, myślenia analitycznego, rozumienia pojęć.

Rybki w akwarium. Wydaje się łatwe, zwykła układanka. Spróbuj rozciąć i złożyć (bez wzoru). Ile czasu Ci to zajmie? Powodzenia :)
Co rozwijasz? Jeżeli  dziecko samodzielnie wytnie układankę, to doskonali motorykę małą, kiedy zacznie ją składać - koordynację wzrokowo-ruchową i myślenie przyczynowo-skutkowe.

Obrazek do tej gry w załączniku „Rybki w akwarium”

Zadanie niestandardowe, na myślenie.

Rodzeństwo siedzi w domu, nudzi się, droczy. Wykorzystaj to. Poproś, aby jedno dla drugiego wymyśliło – chytrze ułożone zadanie, z pułapkami. Każde z rodzeństwa stara się ułożyć takie zadanie, aby „przeciwnik" nie zorientował się, że w jego konstrukcji pojawiło się coś nietypowego. Np.: Na jabłoni rosło 50 jabłek. Dorotka zerwała 28 jabłek, a Kajtek zerwał o 2 jabłka więcej. Ile jabłek zostało jeszcze na jabłoni? Jest wystarczająca liczba danych, są warunki wiążące i pytanie mające związek z danymi, a rozwiązanie... Po obliczeniu liczby zerwanych jabłek dziecko zauważa, że jabłek jest za mało. Super, zauważyło to. Pójdź dalej, zadawaj pytania: Co zrobić, aby Kajtek mógł jednak zerwać  te jabłka? Zwiększyć liczbę jabłek rosnących na jabłonce, tak aby ich było więcej niż 58, można też zmniejszyć liczbę jabłek zerwanych przez Dorotkę, wtedy zmniejszy się liczba jabłek zerwanych przez dzieci. Suma jabłek zerwanych przez Dorotkę i Kajtka musi być jednak mniejsza od 50. Pozwól dzieciom myśleć, baw się zadaniem.

Co rozwijamy? Myślenie logiczne.

tab1

 

Matematyka Majów. Spójrz, w jaki sposób liczby zapisywali Majowie.

Spróbuj, odkryć, jak zapisane były liczby od 11 do 20, a potem sprawdź, Udało się? Gratulacje.

 

Gra  "Rybki w akwarium"  pobierz/plik pdf

 

tabelka1   tabelka2

 

 

Kontakt

telefonPubliczna Szkoła Podstawowa w Zawadzie
ul. Kolanowska 4, Zawada,
46-022 Luboszyce
tel.: +48 77 4212881
email:  pspzawada@interia.eu

Wykonanie: LinkNet.pl